Cato84 Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Vurderer og bygge en turbomotor til 523n min. Så lurte på hva man må ut med for en brukt m52/b25 motor? Hva må eventuelt byttes for å få inn en m50 motor istedenfor? Siden disse skal være bedre topper på? Noen andre følere? Ny hjerne?? Hva tåler en m52 topp av krefter? tenkte på noe rundt 400hk driftsikre jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boost Criminal Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 52 har alu blokk, det er ikke no særlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har den alu blokk eller alu topp? Noe som kan gjøres for å styrke den opp hvis det er toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Den har aluminium blokk og topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Det er alublokk OG topp. Er jo flere folk som har brukt turbo på sånn motor! det går bra, bare ikke overdriv.. Men og klare 400hk burde ikke bli så altfor vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 jeg vet av en m52b25 til 12.000. 1996 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Ja den skal vel tåle litt den b25 motorn vill jeg tro. Den effekten der burde vel gå greit vis man gjør det skikkelig med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Eller borre en M50B25 feks og ladde på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hadde heller gått for enn M50, for når du skal opp i 400hk må du uansett investere i et datasprut, å da er det samme hva som sitter der. Bedre å kjøre non VANOS. Men jeg hadde heller ikke hatt noe imot å sett en M52 turbo, da får vi kanskje også en indikajon på hvor godt alu blokk og turbo funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Alublokka er drit. Bruk M50-blokka hvis du skal bygge skikkelig. En på jobben har bygd om sin M52 med M50-blokk. Resten er M52. TOREBMW har jo nå bremsa 620hk med M50-blokk, så det vet man at funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Alublokka er drit.Bruk M50-blokka hvis du skal bygge skikkelig. En på jobben har bygd om sin M52 med M50-blokk. Resten er M52. TOREBMW har jo nå bremsa 620hk med M50-blokk, så det vet man at funker. Alublokken vil nok fungere greit til 400hk. Men det er ikke noe og kjøpe hvis du finner ut at du vil bygge videre. plutselig har du halvemotoren i passasjersetet http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=62978 Der har du jo ganske grei motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hvor stort prosjekt vil det være å sette inn en m50 motor da? passer ledningsnettet til m50n rett i kontaktene til resten av bilen, altså instrumenter og slikt? Er ikke så keen på å koble om hele l.nettet for å få det til å passe! Er jo trossalt bruksbilen. Men hvis man tar en m50 blokk, vil da m52 toppen passe rett på eller må man bygge om noen festepunkt og greier? Planen er å handle inn en ekstra motor, så handle inn h-profilerte råder og smidde stempel og resten av utstyret, så bygge ferdig motoren så sette den inn i bilen. Derfor jeg tenkte å bruke m52 motor slik at jeg kan smette den rett inn når den er ferdig, så fortsatt bruke det gamle l.nettet i bilen! så få montert datasprut. Er megasquirt noe særlig? Hørte om en i bodø som monterer og mapper for 6000,- inkludert sprutet? Noen i Tr.heim som mapper MS? Takker for svar og hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hvor får man kjøpt h-profilerte råder og stempler til m52? Noen som har noen gode sider og tipse med? Kan jeg bruke m50 stempler og råder? Andre deler ifra m50? Virker som lettere å finne deler til denne... Kom gjerne med tips! Kom også til å tenke på, vil den originale girkassen og bakdiffen på en 523 tåle dette oppsettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Råder og stempler kan du kjøpe hos pure-pf.com. Men du må jo vite hva slags kompresjonsforhold du vil få og hva slags kammer du skal bruke først, for å beregne hva du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå