Morten318 Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2007 Kan ikke se at du nevner facelift som noe krav/behov???Jeg valgte selv å gå for en sen 2000mod(520d kom som kjent i 2001) og jeg tar facelift når/om behovet skulle melde seg. Uansett så åpner det for bredere utvalg av motorer kontra å gå for 2001 eller nyere i samme prisleie. Jeg synes pris spranget fra 2000 til 2001 er i overkant. Min tiln.fullutstyrte helnorske 530d med dokumenterte 103.000km hadde ikke blitt rimligere som 2001 520d. Man får både 525 og 530Diesel for tilnærmet samme pris som en knapt nyere 520d. 520i er klart det rimligste å handle, men til gjengjeld virker de også å falle raskere i pris samt være mindre etterspurt på markedet. Får mye bil for pengene der da. Men det er en til tross begrenset effekt en deilig motor det også. At den er så mye kjappere en 520d tror jeg derimot ikke, spesielt i de mest merkbare registrene som forbikjøringer mm. Måtte da evt blitt 170hk utg. i 0-100displinen. Og som nevnt, en chip ville vel utjevnet dette, og kanskje vel så det (kjenner ikke data på disse helt) Hei. takk for et fint svar.. vurderer en fra 2001 ja, men facelift.. litt kresen på farger osv, men har tid til å lete litt.. men ser ut til at overtallige er med detta treverket som jeg ikke liker. men tenkte å prøve begge typer slik at jeg får merke forskjellen selv før jeg kjøper.. Noen som har chippa 520 d sin da? ser det står en til salgs nå.. Hva bruker diesel på mila og bensin utgaven`? sånn ca morten
TJ Skrevet Oktober 26, 2007 Skrevet Oktober 26, 2007 vurderer en fra 2001 ja, men facelift.. litt kresen på farger osv, men har tid til å lete litt.. men ser ut til at overtallige er med detta treverket som jeg ikke liker. men tenkte å prøve begge typer slik at jeg får merke forskjellen selv før jeg kjøper.. morten Hvis det kun er treverket du ikke liker, er jo de bare å bytte ut med andre lister du får kjøpt. Enten svarte eller alu-lister. Så dumt å la kun det stoppe deg fra å kjøpe en evt ellers fin bil. Ellers kan jeg ikke annet en å anbefale E39 på det varmeste. Har nå min andre på rad.
caaatooo Skrevet Oktober 26, 2007 Skrevet Oktober 26, 2007 Har hatt en E39 520iA 2002 modell i over tre år nå, og kjørt 65.000 problemfrie km med den. Virkelig en nytelse å kjøre, kan - som tidligere sagt i tråden - ikke sammenlignes med E36. Mye mer støydempet, komfortabel og behagelig å kjøre. 2,2 literen på 170hk drar ikke skinnet av pølsa, men den fungerer helt greit - du holder følge med vanlig trafikk, og vel så det. Med min kjøring bruker jeg på langkjøring 0,9 - 1 l/mil - men dette er medregnet ca. 20 - 25 km/t over fartsgrensen, automatgir og 275 breie bakdekk, som uten tvil øker forbruket ganske betraktelig. E39 må være et av de bedre kjøpene man kan gjøre..? De har tapt seg uforskammet mye i verdi (etter min subjektive mening), så du som kjøper får mye bil for pengene
Morten318 Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 Hvis det kun er treverket du ikke liker, er jo de bare å bytte ut med andre lister du får kjøpt. Enten svarte eller alu-lister. Så dumt å la kun det stoppe deg fra å kjøpe en evt ellers fin bil. Ellers kan jeg ikke annet en å anbefale E39 på det varmeste. Har nå min andre på rad. har aldri sagt at det stopper meg fra å kjøpe en men det er flertalle som har sånne stygge lister.. tenkte å dra å prøvekjøre en 520 diesel i morgen.. så får vi se hvordan det er..
2000Touring Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Hei! Jeg har 320d, samme motoren som sitter i 520d med 136HK. Jeg er veldig fornøyde med motoren. Tror ikke den er noe dårliger på motorkraft enn en 170HK bensinmotor.Kanskje litt dårligere fra 0-100. 280NM tror jeg nok ikke bensinmotoren har... Jeg hadde KCR-boks på denne motoren. Da gikk det virklig godt unna(nei, det er selvfølgelig ikke i nærheten av en M3, men godt drag i forhold til liten motor) Ulempa med å sette på en slik boks(kan hende det er mye bedre å bytte chipen) er at den blir veldig sprek, men på lave turtall blir den vanskliger å bruke -der man vanligvis kan kjøre i 2. gir med ca 1000rpm-1400rpm(eksempelvis i kryss) må man stoppe, sette bilen i 1. gir for så å kjøre videre. Motoren med min bil bruker 0,55l/mil på blandet kjøring. Regner med at forbruket på en e-39 ikke er særlig mer enn 0,6l/mil, men det vet sikkert noen som har det... Den motoren har gått 350.000km. Den bruker en cm olje på oljepinnen fra oljeskift til oljeskift(10.000km) En bensinmotor som hadde gått like langt ville langsomt nærme seg døden med så mange km... Jeg er ikke i tvil: Jeg ville gått for dieselmotor - og selvfølgelig BMW(for alltid)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå