caaatooo Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Om bilen: Bilen er en sølvfarget E39 520iA, 2003/2002 modell. Den var førstegangsregistrert i Oktober 2002. Jeg kjøpte bilen i August 2004 av en godt voksen mann fra Hareid, nært Ålesund. Han var eneste eier på bilen, og den var kjøpt ny i Norge hos Brages Bilforretning i Ålesund. Den hadde da kun rullet knappe 27.000 km, og hadde selvfølgelig komplett servicehefte og ryddig historikk. Den er utstyrt med den "nye" 2,2 liters rekkesekseren som yter 170 hk. Utstyr: Av standardutstyr kan nevnes; - 2001 mod. facelift - Sportsseter i sort skinn - Klimaautomatikk - Hella xenon lykter med angeleyes - Lyspakke - Lydpakke (ikke Harman Kardon) - Multifunksjonsratt - Blankpolerte, sorte høyglans interiørlister - Alarm - Originale 15" alu.felger på både sommer- og vinterdekk - Annet, vanlig BMW standardutstyr som bl.a. DSC, 4 x el. vinduer, el speil, osv. Modifiseringer hittil: Eksteriør: -Full AC Schnitzer optikk, bestående av; frontleppe, sideskjørt, hekkskjørt, hekkspoiler, eksoshale, bakrutesenker og speil -M5 nyrer -Profflagt solfilm (40%, 10 års garanti) -Hella Xenonlykter m/ angeleyes -Xenon (8000K) i spredere -Moderat valsede hjulbuer bak Interiør: -ACS fothviler -ACS pedaler -ACS håndbrekkhåndtak -ACS stoffmatter (originale stoffmatter til vinterbruk) -Solgardin i bakrute Understell: -H&R coilovers (justerbar høyde, 30-70mm foran og 20-60mm bak) Felger: -Sommer: 8,5x19" og 9,5x19" RH AC Schnitzer med Toyo Proxes T1-R 235/35-19" foran og 275/30-19" bak -Vinter: 8x18" TSW S5 med 225/40/18" Nokian Hakkapelita 4 piggdekk Bilen har blitt "formet" ettersom tiden har gått. Da jeg kjøpte den høsten 2004 så den slik ut (med unntak av 19" tre-delte ASA felger): I løpet av vinteren 2004/2005 fikk jeg montert full ACS-optikk, og senket bilen med ACS senkefjærer. Kamei "øyelokk" ble også montert. Resultatet: Høsten 2005 ble nye 18" vinterhjul innkjøpt: Våren 2006 hang jeg meg (dessverre) på trenden med å kjøpe chromefelger, i størrelse 20". Fikk også montert på H&R coilovers. Resultet: Tidlig på høsten 2006 fikk jeg profflagt solfilm på alle siderutene. Fikk også montert litt annet småtteri, som ACS pedalsett og HIDs i tåkelysene (8000K): Våren 2007 kom med raske skritt, og tradisjonen tro "måtte" jeg ha nye sommerfelger. Det er disse som fortsatt står på bilen. Bilder: Og slik fremstår bilen nå (alle disse foto knipset av Steffen Fossbakk): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Herregud for en flott bil tror ikke jeg har sett en e39 med komplett ac schnitzer optikk før, og jeg må si at jeg ble litt forelska litt skeptisk når jeg såg de første par felgene, men de RH schnitzer felgene satt som et skudd forresten veldig fine bilder også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Aah.. med RH/ACS-felgene er dette bare helt utrolig "riktig" bil! Gratulerer med en av de vakreste E39ene jeg har sett! Kast de første felgene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 scheize! perfekt "styling" på perfekt bil, med perfekt farge, perfekte felger og perfekt senk Slik den ser ut på de siste bildene, må du ikke endre noe... kanskje vinga? men den var ikke værst. hmm.. kanskje HID tåkelys ble litt overkill, men de lyser sikker bra da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 For en utrolig gjennomført bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Utrolig fet og gjennomført bil Acs passet perfekt til denne bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saevik Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Nydli bil å bilde:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Tusen takk for kjempefine kommentarer! Det gleder et BMW hjerte Vet liksom ikke om så veldig mye mer å gjøre med bilen, uten at det skal bli så altfor dyrt. "Stæsjet" til bilen har kostet mer enn nok allerede, men slik er det jo hvis man er litt bilinteressert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Å herregud hvor mye flottere, penere, feitere, råere, osv den ble med de RH hjula . Ellers så ser den helt super ut, sleng ut noen innvendig bilder også etterhvert . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Å herregud hvor mye flottere, penere, feitere, råere, osv den ble med de RH hjula . Ellers så ser den helt super ut, sleng ut noen innvendig bilder også etterhvert . Kan ikke si meg mer enig! Skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på ved å kjøpe "feil" felger to ganger, men det får gå på "tabbekvota" Det finnes likevel felger som jeg kunne ha tenkt meg mer enn disse, problemet er bare at de koster så himla masse Interiørbilder kommer straks jeg får vendt nesen hjemover fra Bergen, slik at jeg gjenforenes med kabelen til digitalkameraet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Jeg synes e39 er aller penest uten unødvendig plastik. Men du skal uansett ha poeng for at lyktelistene ikke ble sittende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Godt å se du er litt aktiv her inne og Rh felgene er jo klart et supert valg til bilen din! vil ha samme selv faktisk =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 ACS på E39 var gromt og ikke minst sjeldent. Siste felgene klart penest venter spent på interiørbilder også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 åh.. nydelig bil. Helt perfekt i mine øyne, venter bare på bilder fra inni den PS: skal du selge bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Tusen takk for enda flere hyggelige kommentarer Som sagt, interiørbilder kommer straks jeg er tilbake i Tromsø - om en ukes tid 2mMy: Jeg synes du har knallråe felger på din 5'er! De er jo mye mer sjeldne enn RH/ACS felger. Hadde de vært å oppdrive i 19" (har ikke funent det), så hadde jeg heller kjøpt slike Naitsirk: PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå