Gå til innhold

turbokonvertering med litt småfjusk.trenger tips og trix

Anbefalte innlegg

Skrevet

akkurat montert turbokit på helt standard 325i 91 mod 192hk. ladder bare o,3 i trykk...men kutter litt på ca 4000rpm :x . hva kan være galt? skal monterejusterbar bensintrykk idag. kanskje det blir bedre da? alle svar mottas med stor takk :D

Skrevet

den får garantert for lite bensin

ikke kjør bilen hardt slik at den "kutter" da brenner du hull i stemplene til slutt, bensintrykk reg hjelper lite, men hjelper kanskje nok hvist du kun skal kjøre 0.3 bar.

Skrevet
sef har det noen betydning. om de ryker så er jo llm'en gåen

tror han mener ståltrådene fra filteren forran LMM, de er en svakhet på 91-92 modellene, fra 93 kom de med plastikk filter.

Men hvist det er trådene fra LMM så er det jo en annen sak :lol:

Skrevet

Du kan vel kjøre opp i mot enn 0.7 i trykk. Med tykkere toppakning kan du øke enda litt til.

Du MÅ ha STØRRE dyser og chip eller sprut! Ny bensin pumpe med mer kapasitet er også en grei ting og skifte.

Skrevet

har netopp montert turbo på AKKURAT samme bil og års model, har sterkere bensinpumpe og turbotryksmåler, lader 0,3 - 0,4 ca foreløpig men alt er ikke optimalt enda, har ikke kjørt den så hart enda,

Men værtfall opptil 4000 går den ganske smud mener jeg, tror ikke jeg har kjørt over 4000 rpm enda,

Men ringte A-dekk for en stund siden å spurte litt om det med større dyser og tillegsprut,

Trenger tydeligvis tillegsprut vist jeg skal ha større dyser, Eller montere ei ekstra dyse i spjeldet/insuget og ha tillegsprut i tilleg.

Veit ikke om jeg skjønte helt hva de mente med alt men Funker det ikke bare å sette inn Høy Omc`h dyser eller noe? så slipper du den tillegspruten?

Skrevet
klarer den originale inspruten og dysene å gi nok bensin til så mye trykk?

den sliter jo på 0,3 virker det som...

Orginal sprut tåler ikke mer en 10% effektøkning før den begyner og sliter. "testet" litt ut selv før jeg monterte datasprut på bilen min, da hadde eg samme problemet motoren kuttet ved ca. 4500omdr.

Etter jeg kjøpte inn ny bensinpumpe og kjørte opp bensintrykket klarte motoren seg greit på 0.3bar, men dette er max hva du kan tyne ut av de orginale dysene.

Så du kan likegreit lære av mine "eksprimenter" og kjøpe større dyser og få deg chip/sprut med det samme :)

Skrevet
Nei, det er den ikke klarer. Derfor du MÅ ha større DYSER. og noe du kan justere opp bensinmengden med og retardere tenningen med.

Og da kan man egentlig like godt koste på seg et datasprut med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...