Gå til innhold

///Mysilds E36 *Update* Felger på!! Nye bilder s262


///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

Liv her også ja :-) hehe

Bruker vel s03+ s17+s40 selv :-) Men går vel aldri grovere enn s17 på min uansett :D hehe...

Jeg polerer mye og bruker flere dager på voksbehandlingen (gjerne 3 lag med voks med 12-24 timer herding innimellom) :-)

Bruker vel 0.7 på vanlig kjøring, men har ikke målt den da jeg ikke brukte en full tank i hele 2012 engang :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

S03 er nokså grov rubbing ja :P Når jeg tenker meg om har jeg vel aldri hatt grovere enn s30 på min :D hehe

Det er bedre å gå 2 runder med s17, enn å kjøre på med s03 og ikke ha helt kontroll... I teorien vil alt blir like blankt, men om man polerer med finere middles, må man bruke lengre tid :P

Kjørte til Sverige og tilbake, kjørte nokså hardt (over 200) og endte på et forbruk på rundt 0.7 på hele turen, om jeg ikke husker feil :-) Nå har jeg jo satt på 2.5 diffbrems, så regner med forbruket går litt ned da jeg slipper å jobbe i 3500 rpm for å kjøre 100 :D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ALLTID begynne med fineste kombinasjon og jobbe seg oppover i grovhet. Begynn med S30/S40, tar ikke det nok, så må du jobbe videre med S17, funker ikke det så blir det S03. Funker ikke det så er det over på våtslip :-) Tyske biler har veldig hard lakk, så det må ofte tungt skyts til for å ta riper og swirls. Spes RDS. Har du en fint holdt bil og nøyen når du vasker holder det kanskje med en runde med Swissvax cleaner fluid og ett lag eller to med voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han over sier ;-)

Lureste er å begynne fint, og så se om du får resultatet du vil ;-) Ofte kan det være lurt å ikke gå for grovt, og heller si seg fornøyd med resultatet, for så å heller ta litt mer nestegang, eller polere med samme "oppskrift" noen måneder senere. Da ser du fort også om lakken blir fort ripete igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta med s30 først. Tar det ikke nok, går du til feks s17 osv...

Ikke vits i å slipe av mer lakk enn man må, men tradisjon tro, tysk lakk må ha s03 evt en god omgang s17 :) Men prøv med minst mulig rubbing først (rubbing er grov polering, så uttrykkene kan blandes mye :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...