Gå til innhold

///Mysilds E36 *Update* Felger på!! Nye bilder s262

///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... ja du vet... når skoledagen er alternativ, da er det fort gjort å være oppe lenge og sove lenge :-P hehe....

så sant, så sant.

tror faktisk jeg setter strek for i kveld nå, skulle vært oppe i normal tid å gjort litt med GT'n igjen i morgen, har såvidt begynt å plukke ned for å ovehale gir-skift mekanismen, men er sannelig ikke sikker på om det går uten å senke girboks da man må få løsnet det klipset nr 3 :-k

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/p/227.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm... trodde ikke du måtte det :-s

jaja... jepp... tar nok kvelden jeg også nokså snart ;-)

er som sagt ikke sikker, gjorde jo samme jobben på 520'en men da var jeg jo ute med kassa for å skifte utløserlager så da var det jo ikke noe problem med plassen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jajajajaja! morsomt!

det var akkurat nok strøm på den for et par uker siden til at jeg fikk åpnet dørene på sentrallåsen, men så låste alt seg igjen, og alt var dødt... men så åpnet jeg døra og prøvde og starte... var såvidt et lysglimt å skimte i dashen, så da var det ikke noen vits iå prøve å starte... jaja tenkte jeg...

så skulle jeg starte bilen i dag, etter å ha stått på lading i hele natt (trodde jeg)... koblet fra lader og inn og starte, helt dødt...

så, ned å hente min tantes bil, koble opp batteriet over på plusspolen i motorrommet og fyrte opp 320en... så stod den og sveiv i lange tider, mens jeg dillet litt rundt, og fant ut at grunnen til at den ikke sveiv var sentrallåssikringen og vindusheversikringen som hadde røke... så når dørene var "lukket" og vinduet var nede, gikk all strøm dit... doh!

så mens bilen stod å sveiv og jeg ante fred og ingen fare, byttet sikringer og "klikk" alle dørene låste seg, og der var nøkkelen inni bilen og jeg på utsia...

latterlig, prøve å koble strøm på tanklokk åpneren men det var nyttesløst (bagasjerommet var opp) men kom ikke inn i coupeen... så der stod jeg... og bilen sveiv... men men... så kom jeg så langt at når bilen hadde svevet i 1 time, tenkte jeg, ja, hva nå?

koblet av batteriet fortsatt sveiv den, koblet ut litt sikringer, fortsatt sveiv den, tettet eksosen, fortsatt sveiv den, helsikke tenkte jeg... men, så holdt jeg foran lmm, og da slukket den fort som juling, tada... så når renathe kommer opp seinere, kan jeg få ut nøkkelen av bilen :-P hehe...

positive er jo at bilen fikk jo svevet i 1 time da, så ble god og varm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajajajaja! morsomt!

det var akkurat nok strøm på den for et par uker siden til at jeg fikk åpnet dørene på sentrallåsen, men så låste alt seg igjen, og alt var dødt... men så åpnet jeg døra og prøvde og starte... var såvidt et lysglimt å skimte i dashen, så da var det ikke noen vits iå prøve å starte... jaja tenkte jeg...

så skulle jeg starte bilen i dag, etter å ha stått på lading i hele natt (trodde jeg)... koblet fra lader og inn og starte, helt dødt...

så, ned å hente min tantes bil, koble opp batteriet over på plusspolen i motorrommet og fyrte opp 320en... så stod den og sveiv i lange tider, mens jeg dillet litt rundt, og fant ut at grunnen til at den ikke sveiv var sentrallåssikringen og vindusheversikringen som hadde røke... så når dørene var "lukket" og vinduet var nede, gikk all strøm dit... doh!

så mens bilen stod å sveiv og jeg ante fred og ingen fare, byttet sikringer og "klikk" alle dørene låste seg, og der var nøkkelen inni bilen og jeg på utsia...

latterlig, prøve å koble strøm på tanklokk åpneren men det var nyttesløst (bagasjerommet var opp) men kom ikke inn i coupeen... så der stod jeg... og bilen sveiv... men men... så kom jeg så langt at når bilen hadde svevet i 1 time, tenkte jeg, ja, hva nå?

koblet av batteriet fortsatt sveiv den, koblet ut litt sikringer, fortsatt sveiv den, tettet eksosen, fortsatt sveiv den, helsikke tenkte jeg... men, så holdt jeg foran lmm, og da slukket den fort som juling, tada... så når renathe kommer opp seinere, kan jeg få ut nøkkelen av bilen :-P hehe...

positive er jo at bilen fikk jo svevet i 1 time da, så ble god og varm :-)

Koblet du av minuspolen på batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ikke tatt ut jordingen av bilen?

Altså, jeg mener, HÆ? alltid med elektriske komponenter så skal man ta av minuspolen på batteriet for da er ikke lenger bilen jordet, og man slipper at elektrisiteten går..

Og hvis du tar UT batteriet? Hva er det da som egentlig jorder? Ville jo tro at du knerter alt som finnes av elektronikk ved å gjøre noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ikke tatt ut jordingen av bilen?

Altså, jeg mener, HÆ? alltid med elektriske komponenter så skal man ta av minuspolen på batteriet for da er ikke lenger bilen jordet, og man slipper at elektrisiteten går..

Og hvis du tar UT batteriet? Hva er det da som egentlig jorder? Ville jo tro at du knerter alt som finnes av elektronikk ved å gjøre noe slikt?

Dynamoen står jo fortsatt til jord, og gir strøm da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men selve "jord" begrepet, er ikke det til batteriet da?

Altså med mindre bilen er jordet, så må man jo bruke negativ polen på batteriet til å jorde bilen!?

Altså du kan godt kjøre 10 000 volt i karosseriet på en bil, men du får ikke strøm om du går med tykke gummisåler.. Så lenge ikke du jorder strømmen så er det jo det samme!? Så det jeg mener er at så lenge bilen ikke er jordet vha en annen negativ-pol eller direkte til jord, så vil jo ikke strømmen sirkulere? Hjelper ikke om dynamoen lader, for ingenting annet er jo jordet?

Eller er jeg helt på bærtur nå.. Altså grunnen til at du kan jorde i karosseriet, er fordi karosseriet ER jord, og karosseriet er vel jord kun fordi batteriets negative pol er koblet til karosseriet!? Ergo burde bilen stoppet om du tok ut batteriet, for da er det ingen krets lengre?

Er jo en grunn for at de påstår at lynet ikke kan slå ned i en bil, fordi den har 4 gummihjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet bryter ikke strømmen i bilen dersom det blir koblet av! dynamoen er jo koblet til både + og - og kan derfor "opprettholde" strømkretsen i bilen!

batteriet er jo i bilen hovedsakelig for å kunne gi strøm til starteren, etter at bilen er startet er det jo dynamoen som står fo levering av strøm, ikke batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...