Gå til innhold

///Mysilds E36 *Update* Felger på!! Nye bilder s262

///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

Det som er viktig å skille mellom er forbrukerprodukter, og proff produkter. Slik det ser ut nå går vel vi over til proffprodukter.. De koster litt mer, men de er mer holdbare og hardføre. Den voksen jeg har nå koster feks 600 kroner for en boks, og det er av den billige voksen :D

Lakkrens er ikke veldig farlig. Den tar du etter at du har clayet (clay fjerner det øverste laget med skitt, lakkrens tar porene) og det er så enkelt som å styke det utover med applicator pad (Bruk horisontale og vertikale drag, ikke sirkler), og tørke av igjen med mikrofiberklut. Tar ikke lange tiden. Deretter går du på med polish, denne er for å glatte oveflaten. Om du vil droppe ett steg er det denne du dropper, men da oppnår du ikke mer enn 80% av glansen heller. Men hvis det er greit for deg å ha 80% glans og ikke 100% så får du droppe denne. Dette er egentlig en likens prosess som Lakkrensen. Polishen inneholder fillere som fyller ripene i lakken og jevner den ut. Deretter kommer sealant. Denne forsegler overflaten og gjør den holdbar. Mange typer produkt med jeg bruker Duragloss 111, den skal herden 12-24 timer før man legger på beskyttelsen som er voks. Her er det som regel slik at du får hva du betaler for... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal man gni lakkrensen hardt inn? sealant og voks høres jo ut som samme greia da :)

Den Gold Class polishen jeg har, inneholder både polish og voks!

Så den inneholder jo beskyttelse..

Så lenge man polerer 2 ganger i året, vår og høst.. så tror jeg det holder, eller hva? :P

Hvor får man kjøpt en skikkelig poleringsmaskin? Den jeg har nå kjøpte jeg på bilextra.. den funker greit, men "nøkker" litt på hastigheten av og til.. pluss at den poleringspadden ikke er noe bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra detailersclub.no:

Sealer er en syntestisk lakk forsegler som har blitt mer vanlig etter hvert, den finnes i AIO polisher (all inn one) er stort sett lett å legge på og enkel og fjerne og trenger ikke noe hard jobb. Den etterlater seg en klar, glatt hinne over lakken og har definitivt den beste beskyttelsen av disse to LSPene. Aberet med en sealer er ofte at den virker noe steril på lakken, dvs at lakken blir litt mye speil uten noe dybde eller wet look, den kan rett og slett være litt kjedelig.

Duragloss 111

Chemical guys Jetseal109

Meguiars Mirror Glaze 21

Menzerna APO60

Er noen syntetiske sealere

Voks på den andre siden er mer wet look og gir mye mer dybde i lakken, spesielt på mørke eller tette farger (gul, rød, marine og sort) detter er ofte pga carnauba voks som er i mye voks, den kan også inneholde dyrefett, bivoks, kokos og lignende generelt organiske materialer. Den er hard og klar når den har tørket og er fjernet, og gir et helt annet utseende en sealer, noe voks skal ikke tørke på lakken men er en type WOWO (wipe on, wipe off) Voks kan i motsetning til en sealer være hardere å jobbe med på lakken, da den har en feter konsistens en sealere.

- Swissvax

- Zymol

- P21s

- Pinnacle

Er noen voks produsenter.

Så skal du da velge en av de da?

Nei du trenger ikke det, en forholdsvis vanlig ting er å benytte begge to for å få det beste fra begge verdener, beskyttelsen sealer gir med utseende til voks gir et bra resultat. men vær obs på rekkefølgen de skal på bilen.

Sealer først, så voks.

En annen ting som det er lurt å vite er at mange sealere gjerne vil herde før de får noe som helst over seg, dette varierer fra 20 min til 24 timer. Etter hvert har det kommet sealere med ”voks” look, men personlig mener jeg de har noe igjen før de klarer å danke ut en prima voks fra en anerkjent voks leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkrensen bruker jeg stort sett kun på sidene av bilen, og der det ellers ses ut til å trenge.

Lakkrensen tar endel ting du ikke ser med blotte øyet, men som du føler med fingertuppene. Hvis du skal bruke clay, ser jeg ikke helt store behovet for lakkrens, med mindre det ligger igjen ting i lakken din som clayen ikke tok.

Jeg bruker en microfiberklut og stryker på med fingeren og drar av igjen med engang. Lakkrens skal ikke ligge på lakken og tørke.

Du ser på kluten umiddelbart at den renser, for kluten blir brun ;)

Jeg kan anbefale Step 1-2-3 serien til Meguiars, da er det ikke lett å gjøre noen feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers kan du claye, bruke lakkrens og nxt techwax... denne sier mr meguiars her på sørlandet at gir best resultat på mørke biler...

men kevin, kan du forklare åssen jeg skal gå fram med det jeg har bestilt? bare så jeg ikke gjør feil? skal jeg vurdere å bruke nxt tech waxen også inni der? og hvor lenge bør jeg vente mellom stegene på de produktene jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers kan du claye, bruke lakkrens og nxt techwax... denne sier mr meguiars her på sørlandet at gir best resultat på mørke biler...

Trenger man ikke polish da? Jeg trodde det var det som gjorde den blanke finishen :)

Tech Wax 2.0 er BÅDE polis og voks i ett og samme produkt.. Det er vel for å si det slik, en beskyttelse som inneholder fillere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kevin, kan du forklare åssen jeg skal gå fram med det jeg har bestilt? bare så jeg ikke gjør feil? skal jeg vurdere å bruke nxt tech waxen også inni der? og hvor lenge bør jeg vente mellom stegene på de produktene jeg har?

Nå vet jeg jo ikke mer om de produktene.. Men det er ingen vits å blande inn tech wax dersom du har en polish og en wax i den pakka di der ;)

Da ville jeg heller brukt tid på å fått meg en sealant eventuelt.. Syns du skal polere bilen, og deretter legge på waxen jeg i 2 lag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man ikke polish da? Jeg trodde det var det som gjorde den blanke finishen :)

Tech Wax 2.0 er BÅDE polis og voks i ett og samme produkt.. Det er vel for å si det slik, en beskyttelse som inneholder fillere.. ;)

stemmer det ;-)

jepp, får nok bare kutte den ut :-) skal legge på voks først på kvelden, så et lag på morgenen igjen :-) men skal det helst tørkes av? eller skal det ligge på? jeg syntes du skal finne ut av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal legges på og tas av rett etterpå, for så å legge på et nytt lag dagen etter? Trodde det var slik at man la på et lag, lot det stå til neste dag for at man da tørket av og la på et nytt lag igjen!? Gir vel kanskje ikke så mye effekt likevel det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...