Gå til innhold

///Mysilds E36 *Update* Felger på!! Nye bilder s262

///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

Det varierer litt, og jeg har forsåvidt prøvd begge metodene..

Det de sier da, er at når lakken har trekt det den skal ha, så er det ikke noen vits å la voksen ligge på mer, for da blir den bare vondere å fjerne..

Men da skjønner jeg ikke hvorfor man skal ha 2 lag? Det essensielle er hvertfall at voksen bør stå minimum 12 timer før man legger på nytt oppå.. Helst 24 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget er vel at voksen skal herde slik at den sitter godt i lakken!? Og at hvis man legger på to lag rett etterhverandre har det ikke noen effekt, da man bare "går gjennom" det første laget ved nr2. Legger man to lag med litt mellomrom vil de herde oppåhverandre, og man får en mer slitesterk og holdbar hinne på lakken...

Hehe, hørtes vel hvertfall litt mulig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at voksen skal herde slik at den sitter godt i lakken!? Og at hvis man legger på to lag rett etterhverandre har det ikke noen effekt, da man bare "går gjennom" det første laget ved nr2. Legger man to lag med litt mellomrom vil de herde oppåhverandre, og man får en mer slitesterk og holdbar hinne på lakken...

Hehe, hørtes vel hvertfall litt mulig ut?

Joda, men da skjønner jeg ikke hvorfor de sier: "Wipe on wipe off, for når lakken han trekt til seg det den skal ha, så er det ikke noe vits mer"... Var det de sa på Meguiars..

Men joda, det andre laget må jo være for at man skal ha to lag så det blir ekstra tykt sjikt.. 3 pleier derimot blir for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå bryter jeg kanskje litt inn i en samtale her, men er det virkelig nødvendig med lakkrens hver gang man skal polere? er ikke det en slags rubbing?

nei, det er ikke det... man trenger det vel "egentlig" bare få våren for å få bort det værste i lakken ;-)

jeg har i hvertfall ikke tenkt å bruke det mer i år :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Show Car Glaze stor kanne

http://www.meguiarsdirect.com/product_d ... EG+SHOW+16

BSP Hand Polish

http://www.meguiarsdirect.com/product_d ... =MEG+M8132

HiTech Yellow Wax/Paste

http://www.meguiarsdirect.com/product_d ... =MEG+M2611

har også bestilt spesialpads til disse produktene ^^

Så ikke dum ut den lista der.. Har jo Yellow-wax'n som jeg har brukt nå.. Synes den er meget bra! Men de andre der så jo også ut som noe jeg burde se på :P

Men tror nok det blir Svisswax på meg før sommeren.. Må bare finne ut hvilken og spare litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med å gjøre det 2ganger, det er vel for å mette lakken.. Greit at den ikke klarer å ta til seg mer etter første runden, da er den mettet... men så får den stå litt også trekker det inn også metter du den igjen ved å polere inn mer.. Kanskje?!! Hvertfall det prinsippet men andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...