BreitBau Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Du har etter hva jeg mener, 2 typer diamantsvart, hvorav den ene er til E30(34?), hvertfall før 90.. Og den andre er 181 som var rundt 90 og utover.. Denne igjen finnes i tre nyanser.. Lys, mørk eller vanlig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 da har sikkert jeg mørk... og det er jeg meget fornøyd med hehe... men den er veldig grå også, i de rette lysene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 181 Diamantswartz har så vidt jeg husker 9 nyanser som går fra nesten koksgrå, og til helt sort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blyfri Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Stemmer det du sier Tommy, tror når jeg skulle lakke en fanger til 525'n at jeg fikk beskjed om at det var enten 9 eller 11 nyanser på den lakken, så jeg har sikker bare vært uheldig og hatt lyse nyanser på mine:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Støtter den teorien om flere nyanser, for min 90' 520 er ganske mørk, dama's 01' 525 er lysere og en kamerats 97' 316 er kjempe lys. Alle tre har 181 diamant svart lakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 ja. jeg lakka fangern min med fargen som det sto var diamantsvartz. og sånn vart det.. man ser litt forskjell kan man si.. men kjøpt ny lakk nå, så blir bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 skulle egnetlig prøve den en tur/sitte på i hvertfall på lørdag... men jeg var så trøtt at jeg måtte hjem... men må nok bortover igjen etterhvert (muligens en tur på revebanen) og sitte på ei runde... virker som en utrolig moro bil...fin var den også.... Bare å hive seg rundt å få i alle disse drivlinjeoppgraderingene du har handlet inn å komme seg til Stavanger den 21. Juni.. Da er det ny banekjøring på Reve og der skal vertfall jeg stille siden den i går ble avlyst og jeg ikke får muligheten til å kjøre på Rudskogen! Du kan jo lage en weekend av det, så slipper det å bli så mye kjøring på en dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 hmmm... fristende... men reiser til bulgaria uka etterpå, så må nok jobbe den helga og spare opp til cash hehe ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Nja.. Godt mulig at det er 9 nyanser, men lakkereren min hadde hvertfall bare mulighetene til å blande 3 stykker, og i fargebøkene for sprayboks finnes det også bare 3 forskjellige diamantsvarte, der jeg har den mellomste, og den mørkeste ikke har noe perlemoreffekt i seg i det hele tatt.. Så vet ikke jeg, selv om jeg konstaterer at det står 181/9 på dempertårnet mitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 ja men du... diamantsvart er jo en metallic farge... hvor komemr perlemoren inn i bildet? greit nok det er litt blått og rødt i den, men er ikke noen særlig mer effekt bortsett fra metallic i alle de lakkene jeg har sett av 181 typen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 325'n jeg hadde før var brockatrot metallic, den var det 3-4 perlemorfarger i i tillegg til metallicen. Lakkereren som lakket fortalte meg dette da han begynte å se på "ingrediens lista" for lakken Og det var godt synlig da bilen skiftet litt farge i forskjellig lys, alt fra svart til rød Så konklusjon Mange lakkfarger som inneholder både perlemor og metallic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 joa, enig i det, vet at det er endel perlemor, men perlemoren har ingenting å si når bilen generelt har en lys, normal eller mørk farge... det jeg tenker på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Metallic er vel bare sponet i lakken.. Perlemoren er vel det som gjør fargespillet.. I 181 Diamantsvart er det faktisk endel hvit perlemor.. Kjøte meg mtools rotary i dag sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 Metallic er vel bare sponet i lakken..Perlemoren er vel det som gjør fargespillet.. I 181 Diamantsvart er det faktisk endel hvit perlemor.. Kjøte meg mtools rotary i dag sondre er vel sølvpartikkler hmmm... hva er det forno? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 En rotary polermaskin som suger ordentlig.. Men får lære meg rotary polishing med den tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå