Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg akselererer i uansett tempo, så hører man e ulende lyd som øker jo fortere jeg kjører.. Hørest faktisk ut som om det er kompressor på min 320 e36. Kan det være lite olje på girkassa? Den lugger litt når jeg girer til 2. giret! Dårlig synkronisering? Har sett under bilen, og da så jeg at det var litt oljesøl på girkassa pga at tetteringene må byttes.. Jeg så også at hardykoblingen er moden for utbytting! Kan det være dette som forårsaker lyden?

Takker for svar :)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva mener du med "lugging"? Skraper det når du girer fort er synkroniseringen gåen. Dette skyldes vel først og fremst mange års mishandling i form av raske girskift fra første til andre, ikke lite olje. Svært typisk for ungdomskjørte biler.

Ulende lyd som øker med fart får meg til å tenke på lager, gjerne på utgående aksling fra girkasse eller diffen. Gåen hardy eller oppheng på aksling vil vel gjerne gi mye vibrasjoner, ikke ulende lyder.

Skrevet
Hva mener du med "lugging"? Skraper det når du girer fort er synkroniseringen gåen. Dette skyldes vel først og fremst mange års mishandling i form av raske girskift fra første til andre, ikke lite olje. Svært typisk for ungdomskjørte biler.

Ulende lyd som øker med fart får meg til å tenke på lager, gjerne på utgående aksling fra girkasse eller diffen. Gåen hardy eller oppheng på aksling vil vel gjerne gi mye vibrasjoner, ikke ulende lyder.

Den er rett og slett treg, og får litt sånn skrapelyd av og til.. Men dette kan man vel kjøre med lenge bare man girer forsiktig? Ja er vel typisk at 2. giret er det første som ryker.. Skal høre med det lokale bmw-verkstedet om de vet hva det kan være. Tetteringene og hardyen skal jeg bytte uansett :)

Takk for svar:)

• 1 month later...
Skrevet
Noen andre forslag? :)

jeg har fikk den ulende lyden i bilen min også, jeg syns det høres ut som at det kommer fra kassa eller diffen. Men har satt bilen bort for vintern så har ikke fått sett på det enda..

Skrevet
Noen andre forslag? :)

jeg har fikk den ulende lyden i bilen min også, jeg syns det høres ut som at det kommer fra kassa eller diffen. Men har satt bilen bort for vintern så har ikke fått sett på det enda..

Det høres veldig tydelig! hmm

Skrevet

veldig tydelig ja..blir sterkere og sterkere når jeg kjører, men når bilen har blitt varm så forsvinner den...blir borte til jeg evt setter den fra meg og skal kjøre neste dag..tror det har kombinasjon med dårlig/lite olje i diff jeg

Skrevet
veldig tydelig ja..blir sterkere og sterkere når jeg kjører, men når bilen har blitt varm så forsvinner den...blir borte til jeg evt setter den fra meg og skal kjøre neste dag..tror det har kombinasjon med dårlig/lite olje i diff jeg

Ja du skal ikke se bort ifra at det er lite/gammel olje på diffen... Skal få verkstedet til å se på det når jeg tar den inn der

Skrevet

la bilen gå på tomgang. så trør du inn cluchen å slipper den mens noen hører under bilen.. viss de blir en "raslelyd" når cluchen er ute så er de nokk ingående lager i kassa som er gåent. lyden forsvinner når du trør inn cluchen.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...