Gå til innhold

for høyt co utslipp på eu, noen som kan hjelpe?


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt bilen for 2 gang på eu og den har for høyt co utslipp på tomgang står det,

Hva gjør jeg med det?

Lurte på en ny katalisator så har biltema en til 900kr, vil den funke til en bmw e36 320? For det er jo noe dritt hvis jeg skal kjøpe den og få noen til og montere den og bruke mye tid og penger på det også slipper bilen ut for mye, noen som vet om hvilken katalisator jeg kan kjøpe?

Er det noen her inne som kan låne bort katalisatoren for penger eller vet om noen som kan vise bilen for meg?

Er kun det med co utslippet på tomgang som gjør at den ikke går igjennom og det er så iriterende

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også sett katalysatorene de har begynte å selge.. tror nok de fungere utmerket.. hvertfall de som er merket og godkjent av noe greie i Svergie stod d...

Den 2 ganga du var på eu kontroll gikk du på samme sted eller ?

Jeg har veldig god erfarring med naf, men det er meg. vet ikke åssen de stiller seg til denne saken, men tviler på de liker det..

evt hvis du har godt til samme sted 2 ganger kan du jo prøve et annet sted. går ikke det,må du til med andre tiltak.. evt skaffe ny katalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først var jeg på naf også gikk ikke det pga for høyt co utslipp på tomgang også leverte jeg den på et annet sted der jeg håpet på at dem ikke var så veldig nøye på så lite!

Men neida, hang seg opp han også..

må prøve og skaffe en katalisator,er den på biltema godkjent?

Hvis den er det og bilen ikke går igjennom kan jeg jo bare kreve pengene tilbake :)

Får prøve på det, kunne jo prøvd en sånn rens først da kansje men han som reparerer bilen min sier at katalisatoren er helt kaputt?

Er jo en 97 modell som har gått 150 000km... trodde sånt holdt mye lengre :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Hvis du rett før kontrollen kjører motoren varm å ganske hardt å kjør den i lave gir m høyt turtall. på denne måten får du blåst ut litt skitt og målingen blir lavere.... Ikke mål Co med kald motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Hvis du rett før kontrollen kjører motoren varm å ganske hardt å kjør den i lave gir m høyt turtall. på denne måten får du blåst ut litt skitt og målingen blir lavere.... Ikke mål Co med kald motor...

Dette gjorde jeg, funket utmerket. Grisekjør noe jævlig før kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Hvis du rett før kontrollen kjører motoren varm å ganske hardt å kjør den i lave gir m høyt turtall. på denne måten får du blåst ut litt skitt og målingen blir lavere.... Ikke mål Co med kald motor...

Dette gjorde jeg, funket utmerket. Grisekjør noe jævlig før kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...