Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. tenkte ej sku legge ut litt om prosjektet mitt.

er en 318i 90 modell som ej ska bygge om til 327 tic

siden ej er student vert det ett litt økonomisk bygg i fyrste omgong. :wink:

erg.jpg

Motor:

m20b25

Orginale b25 stempel (9.7 komp) avdreia sjørt.

diesel veiv (2,4td)

320 råder

O-ringet (pianotråd)

skrutt oljeretur

nye lager

ny honet.

alt er ballansert.

Topp:

b25 885 topp.

sveiste vannkanaler ny plana

miraslipt ventiler

enem z465 turbo kam

dbilas justerbart kam drev

utgrove forbrenningskammer.

Luft, fuel & tenning:

Turbonetics t3/t4 hybrid turbo

Turbonetics evolution wastegate.

heimbygt grenrør.

accel dyser 502 cc/min

holly btr 1:1

walbro bensin pompe

Megasquirt v3 styring.

3 dobble msd coiler.

Driverk:

getrag 260 kasse

shimsa 325 sperre aksling

forsterket sacks 618 trykkplate og 4 puck sinterlamell.

Utvendi:

vert mest muli orginal utvendi.

må vere annonym :wink:

Brock b1 17x8,5

gule justerbare koni.

h&r senke sett 60/40

senkeskåler framme.

is leppe.

1rommjula0633.jpg

1rommjula0634.jpg

DSC00009_2.jpg

o-ringing7307.jpg

vaskalakkamotor2.jpg

DSC00092.jpg

Skrevet

dette ser da meget bra ut, pen bil:)

Budsjett bygge er det jo ikke akkurat. Med mindre du har meget gode kontakter ruller kronene med det oppsettet der;)

Skrevet

takktakk :wink:

jo det er vell ett budsjettbygg i fyrste omgang.. :P

får det meste gjort på lokale verft og andre verksted, når man maser nok.. :wink:

Kom gjerne med tips og triks.. :wink:

Skrevet

Et stykke bra budsjettbygge! :) Blir nok en heftig skolebil dette - bare du holder deg på veien :P

MS er genialt til budsjettbygg!

Skrevet

uten å ha bygget min egen bil ferdig en gang tør jeg nesten påstå at MS sjenerelt er ganske så bra uansett hvor mye penger du legger i resten. Det er flere barske biler med godt av hk som ruller rundt med ms-oppsett.

Lærerikt er det og:)

Skrevet
  ehrnst skrev:
uten å ha bygget min egen bil ferdig en gang tør jeg nesten påstå at MS sjenerelt er ganske så bra uansett hvor mye penger du legger i resten. Det er flere barske biler med godt av hk som ruller rundt med ms-oppsett.

Lærerikt er det og:)

ja .. ej vil påstå at so lenge man kan med d so er jo det like godt som de fleste andre motor styringer.. ej kjøre alt fra dn.. kjøre msd coilane direkte fra ms `n. og. :wink:

Skrevet

litt uppdates. :wink:

dreia stempla.

rgec.jpg

utgrove forbrennings kammer.. (ikje ferdi)

seg.jpg

olje retur.

sdv1.jpg

håper på at noen kommer med tips å triks..

:wink: er ikje sikker på om ej skal dreie av toppen av stempla eller om eg har fått ned kompen nokk med utgravinga.

Skrevet

Du skriver 9,7:1 i komp. Er du sikker på at det blir resultatet med den veiva? Har hørt andre som påstår at kompen blir mye lavere.

Men uansett så bør du ned mot 8,5:1 om du skal få utnytta alle de andre komponentene dine.

Det er jo ingen vits i å legge så mye i det om du kun skal ta ut 0,6bar trykk. med 8,5:1 og ordentlig kontroll på bensin og tenning lader du lett 1bar og tar ut ca 350-360hk med den turboen.

Og ikke ta ut for mye av forbrenningskammerene, bare jevn ut de små "fjella" som er der. Drei(fres) heller ned stempla litt om du vil senke komp.

Skrevet

ja er 9.7 orginalt me de stempela dr.. no vert det rundt 8.6 med det oppsettet eg har no.. mn so ha jo ej grove utav forbrennings kammeret .. men er ikje sikker på kor mykje ditte utgjer.

lade trykket hadde ej tenkt å ha opp på 1,1 -1,2.

når det gjeld utgravinga so er det bare tatt de fjella slik at det er meir en "skål" heile forbrennings kammeret.

mn om det er nødvendi å ta litt av stempla lr om det er nokk med ca8.4 8.5..?

Skrevet

Viss du er 100% sikker på at du får 8.6 i komp med den veiva,rådene og stempela du skal bruke er det jo en grei kompresjon det.

Tok du vekk skjørtekanten pga vekt eller?? Hugs på at de er der for en grunn(styring!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...