vrossi46 Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 hei. tenkte ej sku legge ut litt om prosjektet mitt. er en 318i 90 modell som ej ska bygge om til 327 tic siden ej er student vert det ett litt økonomisk bygg i fyrste omgong. Motor: m20b25 Orginale b25 stempel (9.7 komp) avdreia sjørt. diesel veiv (2,4td) 320 råder O-ringet (pianotråd) skrutt oljeretur nye lager ny honet. alt er ballansert. Topp: b25 885 topp. sveiste vannkanaler ny plana miraslipt ventiler enem z465 turbo kam dbilas justerbart kam drev utgrove forbrenningskammer. Luft, fuel & tenning: Turbonetics t3/t4 hybrid turbo Turbonetics evolution wastegate. heimbygt grenrør. accel dyser 502 cc/min holly btr 1:1 walbro bensin pompe Megasquirt v3 styring. 3 dobble msd coiler. Driverk: getrag 260 kasse shimsa 325 sperre aksling forsterket sacks 618 trykkplate og 4 puck sinterlamell. Utvendi: vert mest muli orginal utvendi. må vere annonym Brock b1 17x8,5 gule justerbare koni. h&r senke sett 60/40 senkeskåler framme. is leppe.
ehrnst Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 dette ser da meget bra ut, pen bil:) Budsjett bygge er det jo ikke akkurat. Med mindre du har meget gode kontakter ruller kronene med det oppsettet der;)
vrossi46 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 takktakk jo det er vell ett budsjettbygg i fyrste omgang.. får det meste gjort på lokale verft og andre verksted, når man maser nok.. Kom gjerne med tips og triks..
ehrnst Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 tja, det eneste jeg kan se ifarta nå er vel et sett ARP-bolter ville gjort susen.
vrossi46 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 ops.. glemt å få med.. har det med.. arp til topp og 12,9 bolter til veiv
oddis Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Et stykke bra budsjettbygge! Blir nok en heftig skolebil dette - bare du holder deg på veien MS er genialt til budsjettbygg!
ehrnst Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 uten å ha bygget min egen bil ferdig en gang tør jeg nesten påstå at MS sjenerelt er ganske så bra uansett hvor mye penger du legger i resten. Det er flere barske biler med godt av hk som ruller rundt med ms-oppsett. Lærerikt er det og:)
Mikke1981 Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Denne blir nok rå å kjøre når du blir ferdig:)
vrossi46 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 ehrnst skrev: uten å ha bygget min egen bil ferdig en gang tør jeg nesten påstå at MS sjenerelt er ganske så bra uansett hvor mye penger du legger i resten. Det er flere barske biler med godt av hk som ruller rundt med ms-oppsett.Lærerikt er det og:) ja .. ej vil påstå at so lenge man kan med d so er jo det like godt som de fleste andre motor styringer.. ej kjøre alt fra dn.. kjøre msd coilane direkte fra ms `n. og.
vrossi46 Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 litt uppdates. dreia stempla. utgrove forbrennings kammer.. (ikje ferdi) olje retur. håper på at noen kommer med tips å triks.. er ikje sikker på om ej skal dreie av toppen av stempla eller om eg har fått ned kompen nokk med utgravinga.
E30 ex Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Du skriver 9,7:1 i komp. Er du sikker på at det blir resultatet med den veiva? Har hørt andre som påstår at kompen blir mye lavere. Men uansett så bør du ned mot 8,5:1 om du skal få utnytta alle de andre komponentene dine. Det er jo ingen vits i å legge så mye i det om du kun skal ta ut 0,6bar trykk. med 8,5:1 og ordentlig kontroll på bensin og tenning lader du lett 1bar og tar ut ca 350-360hk med den turboen. Og ikke ta ut for mye av forbrenningskammerene, bare jevn ut de små "fjella" som er der. Drei(fres) heller ned stempla litt om du vil senke komp.
vrossi46 Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 ja er 9.7 orginalt me de stempela dr.. no vert det rundt 8.6 med det oppsettet eg har no.. mn so ha jo ej grove utav forbrennings kammeret .. men er ikje sikker på kor mykje ditte utgjer. lade trykket hadde ej tenkt å ha opp på 1,1 -1,2. når det gjeld utgravinga so er det bare tatt de fjella slik at det er meir en "skål" heile forbrennings kammeret. mn om det er nødvendi å ta litt av stempla lr om det er nokk med ca8.4 8.5..?
E36Cab1 Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Viss du er 100% sikker på at du får 8.6 i komp med den veiva,rådene og stempela du skal bruke er det jo en grei kompresjon det. Tok du vekk skjørtekanten pga vekt eller?? Hugs på at de er der for en grunn(styring!).
D.Toft Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 var det eg å lurte på... må være for vekt, ikke for å senke komp (om han trodde det...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå