PenguiN- Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Skal kjøpe meg sideskjørter fra svergie. prisen er 1500 SEK altså 1250,- NOK....må jeg betale skatt? tar det ekstra lang tid pga fra svergie osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Det er 25% moms på alt du kjøper fra utlandet så sant verdien er over 200 kr. Noen ganger kan du og være heldig og pakken kommer rett hjem til deg uten at du får noe momskrav. Når det gjelder toll så er det ikke det på bildeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 så hvis du skriver at prisen er 150,- så er det ikke noe problem ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hvis jeg forhåndsbetaler da, da blir det jo en "gift" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 ja men kan hende du må betale moms selv om du fårhandsbetaler men som jeg skrev kan hende du slipper moms hvis du er heldig. men er det en gave så slipper du moms ja;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 vel, hvis jeg forhåndsbetaler så skal det jo ikke stå noen pris for da er den jo betalt? da skriver di jo bare gift...?! eller ?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Siden det er fra Sverige så vil det vel hete present..... Men hvilke sideskjørt er det egentlig? Jeg kjøpte originale M-tech sideskjørt til E46 touring fra bmw forhandler i Norge. De kostet ca.900Kr pr stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 HAMANN GTR sideskjørt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 HAMANN GTR sideskjørt... bilde? jo når du har fårhåndsbetalt blir det en present;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Kan krysse av for gift, men dette har vist seg å ikke fungere alltid. Grunnet de som behandler pakken (tolla? Posten?) når den kommer til norge er smartere enn 2 åringer og skjønner at det ikke er noen "Gift" fra ett svensk firma til en norsk privatperson. Og selv om du betaler på forhånd er det ett felt hvor man skriver pakkens verdi. Har gått på denne smellen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Selv om du merker det som gave vil det bli stoppet i tollen. Tollen krever da kvittering fra deg på kjøpesummen før de sender pakka videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 selv om det er en gave krever di kvittering på kjøpesum? det hørtes helt dust ut...når jeg får gaver betaler jeg vanligvis ikke for di.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 25% på 1250kr er det noe å grine for da? om du abolutt skal slippe den momsen så kjører du over grensa og henter det sjøl... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 25% på 1250kr er det noe å grine for da? om du abolutt skal slippe den momsen så kjører du over grensa og henter det sjøl... apropo akkurat det! må man ikke da betale den svanske momsen da, om du henter dem selv? har tenkt på dette selv, men de selger vel ikke deler over disk momsfritt? vet ikke hva svensk moms er på jeg da, OG det er mulig jeg er helt på bærtur her, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 nei, det er ikke lov til å selge varer momsfritt over disk, mest sannsynlig ikke i Sverige heller. Greia er at du skal tolle varene dine ved grensa, svs du fremlegger kvitto på varen du har kjøpt der står det svenske momsbeløpet, dette vil bli tilbakebetalt, men deretter så må du betale norsk moms for at varen lovlig skal kunne tas inn til Norge. Så dersom man kjøper varer fra sverige, som sendes utenom tollen, så er det jo betalt svensk moms mest sannsynlig? og med de summene som det er snakk om her så er det jo lommerusk som jeg for min del ikke skjønner hvorfor noen gidder å grine over... hadde det vært snakk om at du skulle ha deler i sverige for 12.500,- nok... tror svenske momsen er på 12%, men er ikke sikker! hvis du da henter det selv så snakker vi om at du hadde spart 1.300,- kr, så trekker du fra det, det koster deg å dra til sverige, og ant timer du bruker på det... tjener du no serlig på det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå