miccy Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Hei jag har en Bmw 520 88modell som jeg har skiftet til 1995 motor i..(24v) alt har fungert fint. inntil litt siden. da begynte bilen å bli treig startet å fusket på tomgang. den hadde også mistet "draget". (gikk ikke som den skulle) så tenkte jeg kansje at d var plugger, å byttet. mn nei fortastt samme gamle. så jeg ga rett å slett søren inntil i går. Jeg startet bilen selv om d måtte noe chinnig til, å dro på jobb. å jeg startet den da jeg skulle hjem. da måtte jeg chinne litt ekstra lenge, Men den startet. så dagen etter da jeg skuille starte den var d ikke liv å få kun chinning mn ingen start.. Kan noen være så snill å gi meg noe råd om hva d kan være? Kan det være Coiler, Luftmengdemåler, kamakselgiver, Veivakselgiver?? PLIS hjelp.. Tusen takk..
Fliid Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 potte tett bensinfilter? Skjekk at det er gnist, det er luft og bensin. Så er det kanskje litt lettere å hjelpe deg.
miccy Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 Ja skal prøve å sjekke bensuin tilførsel å gnist.. Å den tenner nesten, å smeller gjør den ofte... Mn hvordan sjekker jeg gnist hørt du bør være forsiktig med de Pga kan ødelegge innsprøytnings enheten..
jon///M Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 sjekk gnist på plugg, og at alle dysene har signal om å slippe gjennom bensin, sjekk at den får bensin frem til dysene, kan også lønne seg å sjekke kompen på sylindrene. hvis du ikke er serlig til mekker lønner det seg å få en kompiss til og hjelpe deg. Hadde prob med min i sommer, den gjikk da bare på 5 sylindre, viste seg at hjernen var gådt til hæ......
miccy Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 OI såpass... ja håper det ikke er min hjerne som åsså er gåen.. ja jeg skal prøve å se hav jeg finner ut... Tusentakk.. mn Vet noen av dere om bensinpumpa på denne er inni bensintanken eller utenfor.. å hvor bensinfilteret befinner seg..
pelle123 Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Hei Høres ut som luftmengdemåler, tror jeg ville prøvd en annen og sett om det hjelpte. Evt spjeldsensoren, er lednigskontaketen på? Har den løsnet? Kan i verste fall vere hjernen. Sjekke om alle ledninger som ble berørt ved motorskiftet er intakt, ikke ligger i klem oisv.
pelle123 Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Kan selfølgelig vere bensinpumpen, den ligger i tanken. Må gå inn i en luke i bagasjerom. Skal kunne høre at den går littegrann når du skrur på tenninga.
miccy Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2007 Åja da vet jeg de Tusen takk. mn ok det var en annen en som også sa at d kunne være luftmengde måleren. mn spjeld senoren hvor ligger den? hehe sorry mn er ikke akk utdannet bmw mekaniker heller. hehe for viss jeg vet hvor den ligger kan jeg sjekke det.. men jeg kom på at den begynte å tulle litt etter vi nullstilte service intervallet også. ikke at den ikke vi.le starte eller noe å fusket gjor den heller ikke mn jeg syns å huske at den ikke gikke helt som den skulle etterpå....
miccy Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 Vi prøvde å chinne den idag igjen. mn d virker som om d er null gnist.. hmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå