Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jag har en Bmw 520 88modell som jeg har skiftet til 1995 motor i..(24v)

alt har fungert fint. inntil litt siden. da begynte bilen å bli treig startet å fusket på tomgang. den hadde også mistet "draget". (gikk ikke som den skulle)

så tenkte jeg kansje at d var plugger, å byttet. mn nei fortastt samme gamle. så jeg ga rett å slett søren inntil i går. Jeg startet bilen selv om d måtte noe chinnig til, å dro på jobb. å jeg startet den da jeg skulle hjem. da måtte jeg chinne litt ekstra lenge, Men den startet. så dagen etter da jeg skuille starte den var d ikke liv å få kun chinning mn ingen start..

Kan noen være så snill å gi meg noe råd om hva d kan være?

Kan det være Coiler, Luftmengdemåler, kamakselgiver, Veivakselgiver?? PLIS hjelp..

Tusen takk..

Skrevet

Ja skal prøve å sjekke bensuin tilførsel å gnist..

Å den tenner nesten, å smeller gjør den ofte...

Mn hvordan sjekker jeg gnist hørt du bør være forsiktig med de Pga kan ødelegge innsprøytnings enheten.. :?

Skrevet

sjekk gnist på plugg, og at alle dysene har signal om å slippe gjennom bensin, sjekk at den får bensin frem til dysene, kan også lønne seg å sjekke kompen på sylindrene. hvis du ikke er serlig til mekker lønner det seg å få en kompiss til og hjelpe deg.

Hadde prob med min i sommer, den gjikk da bare på 5 sylindre, viste seg at hjernen var gådt til hæ......

Skrevet

OI såpass... ja håper det ikke er min hjerne som åsså er gåen..

ja jeg skal prøve å se hav jeg finner ut...;) Tusentakk..

mn Vet noen av dere om bensinpumpa på denne er inni bensintanken eller utenfor.. å hvor bensinfilteret befinner seg..:D

Skrevet

Hei

Høres ut som luftmengdemåler, tror jeg ville prøvd en annen og sett om det hjelpte. Evt spjeldsensoren, er lednigskontaketen på? Har den løsnet? Kan i verste fall vere hjernen.

Sjekke om alle ledninger som ble berørt ved motorskiftet er intakt, ikke ligger i klem oisv.

Skrevet

Åja da vet jeg de Tusen takk. :D

mn ok det var en annen en som også sa at d kunne være luftmengde måleren. mn spjeld senoren hvor ligger den? hehe sorry mn er ikke akk utdannet bmw mekaniker heller. :wink: hehe for viss jeg vet hvor den ligger kan jeg sjekke det..

men jeg kom på at den begynte å tulle litt etter vi nullstilte service intervallet også. ikke at den ikke vi.le starte eller noe å fusket gjor den heller ikke mn jeg syns å huske at den ikke gikke helt som den skulle etterpå.... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...