im-blue Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Godag! Hvor mye tåler egentlig motorene til bmw? Er av den typen som liker å gi litt ekstra på avogtil Så lurer på hvor skadelig dette er for motoren? Er somregel ikke over 5-6k rpm. ødlegger jeg motoren av å kjøre slik til vanlig? er jo ikke altid at jeg drar den så langt, men det hender kansje litt for ofte Hva må jeg passe på ved slik aktiv bruk av bilen? Hører ofte at motoren er lagd for å bli kjørt slik, og at så lenge jeg ikke ligger på rødsona i lengre tid vil det gå greit, er dette sant? Har en 318is e36 (94mod) cupe mVH BlUe
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Etter hva jeg har hørt/erfart så er det ikke skadelig å blåse motoren rein så lenge den er helt driftsvarm. Mener jeg har lest tilfeller av en her på forumet som lå på turtallsperra i flere mil med en 318 is på autobahn. Selv har jeg en 318is som er gått 216k som bruker minimalt med olje og som sviver helt fantastisk.
hagenisse Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Hører ofte at motoren er lagd for å bli kjørt slik, og at så lenge jeg ikke ligger på rødsona i lengre tid vil det gå greit, er dette sant? Det blir jo selvsagt mer slitasje enn om kjører på 2000rpm, men motoren tar neppe kvelden med det første for det. 318is trekker jo omtrent ikke under 5000, så pisk på!
StianA Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 bare ikke pisk på når motoren er kald da;) da kanden fort ta kvelden;)
Fliid Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 BMW motorer tåler masse på varm motor, men lite på kald.
im-blue Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 Okay, takker for svar Noen andre innspill? H ar 318is bankesensor?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Den har bankesensor ja. Kan kanskje nevne at motoren som er i din bil er en meget påkostet motor fra BMW sin side.
Dirty Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Min erfaring, er at 4er motorene til bmw ikke tåler så mye! som en rekke6er! men kan bare være meg. men hatt mye galt med 4erene mine. men aldri rekke6erene!
Boddiz Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Godag!Hvor mye tåler egentlig motorene til bmw? Er av den typen som liker å gi litt ekstra på avogtil Så lurer på hvor skadelig dette er for motoren? Er somregel ikke over 5-6k rpm. ødlegger jeg motoren av å kjøre slik til vanlig? er jo ikke altid at jeg drar den så langt, men det hender kansje litt for ofte Hva må jeg passe på ved slik aktiv bruk av bilen? Hører ofte at motoren er lagd for å bli kjørt slik, og at så lenge jeg ikke ligger på rødsona i lengre tid vil det gå greit, er dette sant? Har en 318is e36 (94mod) cupe mVH BlUe Er jo en grunn til at sperra er der, for den sperrer når det ikke er sunt mer rett og slett. Pass på at motoren er god og varm før du drar på, og sjekk olje/bytt oljefilter regelmessig. Noen sier også at man ikke skal råkjøre rett før man parkerer bilen, men dette vet jeg ikke hvorvidt stemmer eller ikke.
Ron Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 vanlig 8v 4er er en ordentlig dårlig motor,rett å slett dårlig. men 1.8 16v altså is,er en meget potent motor,min passert 7000rpm så å si vær eneste dag. chip`n flytta turtalls sperra te 7400. den "sang" over 6000 den motoren,ikke bare ble med på turtall,men trivdes. bare vær nøye med oljeskift,kjør den varm,å dra den laaaangt
E36Cab1 Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Godag!Hvor mye tåler egentlig motorene til bmw? Er av den typen som liker å gi litt ekstra på avogtil Så lurer på hvor skadelig dette er for motoren? Er somregel ikke over 5-6k rpm. ødlegger jeg motoren av å kjøre slik til vanlig? er jo ikke altid at jeg drar den så langt, men det hender kansje litt for ofte Hva må jeg passe på ved slik aktiv bruk av bilen? Hører ofte at motoren er lagd for å bli kjørt slik, og at så lenge jeg ikke ligger på rødsona i lengre tid vil det gå greit, er dette sant? Har en 318is e36 (94mod) cupe mVH BlUe Er jo en grunn til at sperra er der, for den sperrer når det ikke er sunt mer rett og slett. Pass på at motoren er god og varm før du drar på, og sjekk olje/bytt oljefilter regelmessig. Noen sier også at man ikke skal råkjøre rett før man parkerer bilen, men dette vet jeg ikke hvorvidt stemmer eller ikke. Det siste gjelder helst for turbo-motorer...
Hyggmaister Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 BMW'er har jo rykte på seg for å ta "tidlig kveld", men etter min mening så er det ikke så mange biler som har så mange førere med tung høyrefot som BMW har... Selfølgelig har dette noe å si, men jeg er fortsatt imponert over hva mange av dem må tåle Samtidig er det ikke så mange 1.8litere som leveres origialt med 140hk (som is'n) Det jeg vil frem til er at BMW lager motorer som i mange tilfeller presterer over snittet til andre bilmerker, og samtidig tåler imponerende mye med tanke på prestasjon og hvordan de blir kjørt
Gjest Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 BMW'er har jo rykte på seg for å ta "tidlig kveld", men etter min mening så er det ikke så mange biler som har så mange førere med tung høyrefot som BMW har... Selfølgelig har dette noe å si, men jeg er fortsatt imponert over hva mange av dem må tåle Samtidig er det ikke så mange 1.8litere som leveres origialt med 140hk (som is'n) Det jeg vil frem til er at BMW lager motorer som i mange tilfeller presterer over snittet til andre bilmerker, og samtidig tåler imponerende mye med tanke på prestasjon og hvordan de blir kjørt Akkurat det samme mener jeg også. Er mange "bmw-hatere" som mener at bmw motorer er dårlige motorer som tidlig tar kveld, men det er ingen av de som tenker på at en gjennomsnittlig bmw lever et mye hardere liv enn de fleste andre biler.
Amork Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Bmw motorer Varer Lenge!!!! Menn d er jo aluminium i motorene og aluminium sprekker viss d blir for fort varmt så vent med å gji full fjøl til motoren er varm og da tåler de så å si mest =P
bmwrasaren Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Jeg skal love deg at BMW motorene tåler mye! Men kun så lenge den har rette driftstemperaturen. Dette er noe jeg kjenner godt til ettersom jeg kjører løp med BMW motor, og kjører min helt på grensen hele tiden, og jeg har aldri hatt et feilslag. Så sørg for: -God olje -Driftstemp. Da ryker den aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå