Gå til innhold

Hvordan er automatkassene på E36 med sekser, problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ny bil og utvalget er utrolig skralt med manuell og de spesifikasjonene jeg vil ha.. Har funnet en meget pen bil med ALT utstyr som gir veldig mye for pengene, men bilen har automat... og har hørt litt forskjellige om automatkassene på E36...

Noen som kan si noe om dette.. Er det kjente problemer ved disse kassene, eller er de solide og stabile?

Bilen er kjørt ca 130.000 av 2 eldre eiere hvis det har noen innvirking.. Slik at det ikke har vert noen grisekjøring med kassen...

Skrevet

De varer i evighet hvis de er riktig behandlet,så alt avhenger av forrige eiere.har aldri hørt om at noen har hatt problem med bmws automatkasser,har selv kjørt 10 år feilfritt med automat.130 000 er ingen ting,da er den knapt innkjørt.Men det er som regel lett å se på bilen at den har vært eid av en seriøs person.

Skrevet

automat kassene varer ikke evig! har bytta menge kasser på e39 å har en automat kasse på prosjekt biln min en e36 325ia. har bytta olje en gang på kassen, men skal jøre dette igjen! var jævlig nedi bunnpanna! håper ikke d var lamellene:(

Skrevet

Hei, har fått ei feilmelding på kassa mi, men det visste seg å være den knappen du velger sport/economi/vinterprogram. fjærene i den blir litt slappe, samt mye dritt kommer neddi når du sklir den fram og tilbake hele tiden, så rens den med oxid-cleaner etc. så blir den go som gull. Ellers har jeg ikke hatt noe feil med kassa så langt.

Skrevet

De autkassene jeg kjenner på E36 er ZF 5HP18. (LW)

Samme kasse sitter på E34 (520).

I versjon MN sitter den på 530 og 730.

Etter som jeg vet er der i basis samme kasse, men mulig en annen momentomvandler (konverter).

Skjelden noe problemer, og de tåler mye.

Vet av ett tilfelle der kasse gikk i stykker, og det var med 530 på autobahn hvor sjåfør klarte å nappe kassen i N for så å rykke den i revers....

Skrevet

trodde ikke di gikk i revers i fart jeg :? trudde at farten må være mindre enn vis mange km/t, jeg har hatt ett par e36 med automat. og jeg har aldri hattproblem med di. kjører du pent girer di fantastisk, men driver du å jager f.eks 320 n blir den litt masete med å sprette opp på 6000rpm vist du kjører i 50 og trør på f.eks den drar liksom ikke ut 2 giret. den må ned i 1 gir, d blir litt kjedlig syns jeg da :wink:

Skrevet
De autkassene jeg kjenner på E36 er ZF 5HP18. (LW)

Samme kasse sitter på E34 (520).

I versjon MN sitter den på 530 og 730.

Etter som jeg vet er der i basis samme kasse, men mulig en annen momentomvandler (konverter).

Skjelden noe problemer, og de tåler mye.

Vet av ett tilfelle der kasse gikk i stykker, og det var med 530 på autobahn hvor sjåfør klarte å nappe kassen i N for så å rykke den i revers....

Et år siden dette hendte med en fyr fra Halden, mener å huske det var revers han sa, men kunne seff ha vært drive.

Forøvrig er det en grunn til at trinn til R og P er sikret...

Var ment som en illustrasjon på hva du må gjøre for å knekke dem :D

• 2 years later...
Skrevet

har selv en 325 e36 med automat kasse, bilen har gått rundt 207000 (er ikke helt sikker for det er blitt bytta speedometer) men min suser og går helt fint, går den litt ujevnt og girer litt tregt er det som regel godt nok og bytte gir olje og filter så går de fint igjen utav mine erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...