Hyggmaister Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Slippe unna? Gammel M5 med prøveskilt i ei lita bygd som Åndalsnes, etter å ha kjørt fra lokalt politi som lå på hjul en stund? Hvor lenge hadde det gått før de stod på døra tror du? Og om de står på døra di,da er du dømt eller? Ja, når politiet har en grei lasermåling på deg - i tilegg til at de selvfølgelig helt sikkert har fått knipsa bilder av deg. Var i en lignende rettsak (så på) selv, og han stakkaren kom ikke langt gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Håper nesten han som kjørte leser dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Farlige mange BMW'er som kjører sine siste turer i Rauma... Farlig mange biler generelt som kjører sine siste turer i Rauma... Nå går vi dårlige tider i møte når ikke bare media, men også BMW frelste fremhever merket BMW i slike saker og ikke alle de andre bilmerkene..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Slike folk som dette her har jeg absolutt null respekt for, håper de hindrer ham i å kjøre bil på en 5-6år.Tidlig på ettermiddagen kjører han en M5 alt det den går gjennom tettbebyggelse og 100 vis av møtende biler på tildels svingete og uoversiktlig vei. gjennom 50 soner med skolebarn på vei hjem fra skolen! Hvordan er det mulig å ikke fordømme slikt. Det er jo ikke tøft å kjøre fort om ikke alt og alle kan se en veit du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 om de ikke klarer å stoppe deg og du klarer å hjemme bilen,men de finner deg senere så er de heldig om de får straffa deg.... de har ingen beviser... de kan ikke bare komme å si.. jeg så deg nok.. din lille rakker... det holder ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 om de ikke klarer å stoppe deg og du klarer å hjemme bilen,men de finner deg senere så er de heldig om de får straffa deg....de har ingen beviser... de kan ikke bare komme å si.. jeg så deg nok.. din lille rakker... det holder ikke... Jo, det holder faktisk. Du kan jo prøve det selv i en rettsal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvem tror dommeren på? 20 åringen i bimmeren, som de kjenner til fra andre straffbare forhold, eller snuten? hmmm.... eg undrast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 God at mange her ikke er dommere i rettsaker. Skjønner jo at mange her med frykt for politiet tror at politiet kan hersje med folk som dem vil,og tror at de kan gjøre som de vil. En god advokat kan hjelpe en mye her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvorfor kjøper folk biler hvis de ikke har råd til skilt? Du og skilt altså..! Det er vel ikke en så langsiktig tankegang. Kjører vel bare til det ikke går lenger. Enten rettslig eller at bilen blir kjørt ihjel... Eller at de kjører seg selv ihjel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Var ei dame som dro av med en E36 her om dagen og, skal prøve få tatt et bilde av den, hun hadde flaks som kom fra det med småskader.. 2 BMW mindre på et par dager, kjip utvikling dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Rauma ungdommen som står får de dyre forskringene ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 tja, statistisk sett smeller det nok lite her i forhold til gjennomsnittet Skal ikke påstå jeg er uskyldig selv, men i det minste har jeg ikke vraka BMW Derimot 2 opler i en smekk Og det bør man da belønnes for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 tenk og ødlegge den fine politibilen da gitt! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Har blitt litt feilinformert om den E36`n, var noen guttunger som vraka den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 God at mange her ikke er dommere i rettsaker.Skjønner jo at mange her med frykt for politiet tror at politiet kan hersje med folk som dem vil,og tror at de kan gjøre som de vil. En god advokat kan hjelpe en mye her. Det er klart det finnes folk innen politietaten som kanskje burde hatt mindre tilgang til makt, men dette er gjengs i alle maktorganer, og noe vi ikke blir forruten så lenge vi har voktere av loven. Å beskylde politiet for å være gjennomført maktarrogant og å hersje med folk vitner desverre om at beskyldner selv ikke passer inn i ett sammfunn, som vi alle tross alt er del av. Sier seg selv at lover og regler hadde vært nyttesløst uten etater til å håndheve dette. Sier ikke at jeg selv er enig i alle regler vi blir trøkt nedover huet, men det er stort sett regler som skal være satt til sammfunnets beste, og klarer man ikke sånn noenlunde å rette seg etter dette så er kanskje flytting til Burma eller ett tilsvarende land å anbefalle. Der kan man få utløp for det meste Se også til innvandring, jeg har ingen personlige negative opplevelser med innvandrere, men det er tydelig at noen få, kanskje spesielt i Oslo, ikke klarer å akseptere det norske sammfunn. Da bør de ut mener jeg, uten å bruke skattepenger på en rettsak. Rett ut (PS! Mener ikke her ved f.eks en failparkering ) At det finnes dommere her inne skal en heller ikke se bort fra, at det finnes lekdommere eller andre medlemmer av en jury regner jeg faktisk med. Det er dette som er hele greia med norsk rettspraksis, på godt og vondt(Mest godt). Det trekkes inn "mening" folk for å treffe sluttninger i straffesaker. Når det gjelder som for denne karen så er det hevdet over en hver tvil at dette vil medføre harde bøter og fengsel. Tror også at klippekort på bussen vil være ett hett tips i lang lang tid. Vil også tro at bilen er belånt, og tviler sterkt på at "IF" vil være med på dekning av dette Ser også noen nevne at det ikke skulle være noen problem å kjøre fra politiet med en M5. For det første så har politiet meget strikte prosedyrer for hva skjønn de skal vise under en politijakt, det er ikke USA vi lever i. Dvs at om man hadde rallet rundt i en Toyota Aygo så hadde man klart det, hadde bare vært om å kjøre hennsynsløst nok for det. For det andre, OM politiet skulle måtte ha tatt opp jakten fult ut er det tydeligvis noen få her inne som har absolutt ingen forståelse for hva dette innebærer. Dette er ikke Grant Theft Auto, det er det virkelige liv, og med mindre man kjører sterkt ruset så kommer adrenalinet og frykten til å sette de aller fleste i en ukontrollerbar situasjon på kort tid. Ruset så sier resultatet seg selv. Tydeligsvis noen som overvurderer sine prestanda noe voldsomt her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå