Gå til innhold

Ren Idioti!!!

knut_olestad
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm,føler litt at Diesel power sinn innlegg her var myntet litt på meg.

Mitt svar er:Snut er bare mennesker som andre folk(mulig de er litt mishandlet som barn men),og har ingen super krefter som noen tydligvis tror.

De har vel et eller annet hastighets kurs,men etter deres kjøre-ferdigheter,så tror jeg de ville blitt bedre om de hadde utvidet sin kompetanse med sykkel-knappen.

Uten å nevne eksakte situasjoner,så vet jeg med hånden på hjertet at jeg har utklasset snuten en rekke ganger,og til og med klart det uten å ha en bil som er like kraftig som en m5.

Og angående rettsaker,så kreves bevis,hvis ikke,så kalles det korrupsjon og justis-mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående rettsaker,så kreves bevis,hvis ikke,så kalles det korrupsjon og justis-mord.

Høres ut som du er veldig inne i lover og regler.... Mener du virkelig at hvis ikke politiet har bilde av deg når du burner f.eks, tar deg på fersken, så har de ikke bevis i retten? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God at mange her ikke er dommere i rettsaker.

Skjønner jo at mange her med frykt for politiet tror at politiet kan hersje med folk som dem vil,og tror at de kan gjøre som de vil.

En god advokat kan hjelpe en mye her.

Agree! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

336mik: He he, jo da, du var i tankene du også. Og ja, du er en farlig mann :wink:

Det er desverre noen få som svirrer rundt med din tankegang, og den er bare i bestefall kun til skade for dem selv. Problemet er at man som regel drar med seg andre i samme slengen.

Når det gjelder deg personlig så ser jeg for meg en mann/gutt som enten sitter på skolebenken enda, eller jobber meget selvstendig uten noe særlig/nære arbeidkolleger rundt seg, grunnen til nettopp det siste skriver du i innleggene ovenfor selv. Mangel på respekt.

Vet ikke hva bakgrunn du har selvfølgelig, men vi kan ta din beste fysiske disiplin. Med mindre jeg selv er utøver, så skal det litt til før jeg skulle kunne klare å utfordre deg der. Fartskjøring med bil heter....................., tattaaa; Bilsport!!!

Det er stor forskjell på å ratte bil og leke seg rundt omkring, tydeligvis uten respekt for andres liv og helse, og det å kjøre taktisk bil. I 99.9% hvor bildesperadoer får avstand eller slipper unna er det IKKE av hensyn til tullingen, men omgivelsene rundt. At noen fortsatt er i stand til å bruke dette som oppbygging av egen dominans skjønner jeg, for vi benytter akkurat samme psykologi/teknikk innen dressur av hund. Vi er ikke så veldig ulik hunder når det kommer til adferder, snarere tvert imot. Forskjellen er at med hund så er det en ønsket handling.

Ta ett søk på youtube eller lign. og søk etter f.eks carchase eller desperado. Det er de tilstander vi ikke ønsker i Norge. Ikke bare skader eller drepes de aller fleste som prøver å flykte fra aggresivt politi, de drar med seg mange andre også. Trodde dette var opplagt jeg :?:

Til det med bevis som du etterspør, vet du hva bevisbyrde som trengs for å bøtelegge en som krysser f.eks dobbel sperrelinje? Hva med en som kjører aggresivt ved bl.a vikeplikt? Hva var bevisbyrden ved de gamle laser`ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

336mik: He he, jo da, du var i tankene du også. Og ja, du er en farlig mann :wink:

Det er desverre noen få som svirrer rundt med din tankegang, og den er bare i bestefall kun til skade for dem selv. Problemet er at man som regel drar med seg andre i samme slengen.

Når det gjelder deg personlig så ser jeg for meg en mann/gutt som enten sitter på skolebenken enda, eller jobber meget selvstendig uten noe særlig/nære arbeidkolleger rundt seg, grunnen til nettopp det siste skriver du i innleggene ovenfor selv. Mangel på respekt.

Vet ikke hva bakgrunn du har selvfølgelig, men vi kan ta din beste fysiske disiplin. Med mindre jeg selv er utøver, så skal det litt til før jeg skulle kunne klare å utfordre deg der. Fartskjøring med bil heter....................., tattaaa; Bilsport!!!

Det er stor forskjell på å ratte bil og leke seg rundt omkring, tydeligvis uten respekt for andres liv og helse, og det å kjøre taktisk bil. I 99.9% hvor bildesperadoer får avstand eller slipper unna er det IKKE av hensyn til tullingen, men omgivelsene rundt. At noen fortsatt er i stand til å bruke dette som oppbygging av egen dominans skjønner jeg, for vi benytter akkurat samme psykologi/teknikk innen dressur av hund. Vi er ikke så veldig ulik hunder når det kommer til adferder, snarere tvert imot. Forskjellen er at med hund så er det en ønsket handling.

Ta ett søk på youtube eller lign. og søk etter f.eks carchase eller desperado. Det er de tilstander vi ikke ønsker i Norge. Ikke bare skader eller drepes de aller fleste som prøver å flykte fra aggresivt politi, de drar med seg mange andre også. Trodde dette var opplagt jeg :?:

Til det med bevis som du etterspør, vet du hva bevisbyrde som trengs for å bøtelegge en som krysser f.eks dobbel sperrelinje? Hva med en som kjører aggresivt ved bl.a vikeplikt? Hva var bevisbyrden ved de gamle laser`ne?

Skolebenken gikk jeg av for drøye 9 år siden,og jeg jobber innen bygg og anlegg,og har en del folk rundt meg hele dagen,deriblandt folk jeg må samarbeide med,så dine antagelser vil jeg påstå er feil.

Og det med dine youtube søk,prøv feks og søk opp G.I.S,og du vil se noen som er "proffer" innen faget,som ikke blir dømt,og liv går ikke tapt selv om disse guttene gjør dette i storskala.

Fartskjøring med bil som en idrett heter bilsport,ikke bare fartskjøring.

Har selv utøvd motorsport,og kjører under kontrollerte former når sjansen byr seg,men jeg vil påstå at tilbudene er for få,og prislappen for høy.

Og etter drøye 10 år med førerkort,og mye bilkjøring(både innenfor,og utenfor loven),så vet jeg helt sikkert at jeg vil alltid gjøre et forsøk i å kjøre fra snuten hvis forholdene ligger til rette.Med forhold til rette,så mener jeg en bil som jeg syns er rask nok,og et område jeg er såpass kjent på at jeg anser mine muligheter for gode.Og hvis fart,selv om den er uforsvarlig høy i gitte område,er min nøkkel til å slippe unna,så vil jeg bruke den,uten tanke på at andre kan bli skadet,akkurat som jeg heller ikke er pissredd når jeg er ute å kjører bil,selv om en strekning er feks elg-belastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolebenken gikk jeg av for drøye 9 år siden,og jeg jobber innen bygg og anlegg,og har en del folk rundt meg hele dagen,deriblandt folk jeg må samarbeide med,så dine antagelser vil jeg påstå er feil.

Joda, alltids noen som ikke passer profilen helt.

Og etter drøye 10 år med førerkort,og mye bilkjøring(både innenfor,og utenfor loven),så vet jeg helt sikkert at jeg vil alltid gjøre et forsøk i å kjøre fra snuten hvis forholdene ligger til rette.Med forhold til rette,så mener jeg en bil som jeg syns er rask nok,og et område jeg er såpass kjent på at jeg anser mine muligheter for gode.Og hvis fart,selv om den er uforsvarlig høy i gitte område,er min nøkkel til å slippe unna,så vil jeg bruke den,uten tanke på at andre kan bli skadet,akkurat som jeg heller ikke er pissredd når jeg er ute å kjører bil,selv om en strekning er feks elg-belastet.

Som jeg skrev over, Ja, du er en farlig mann og skulle aldri hatt lappen. Hadde du ved en tilfeldighet rammet en av mine etter å lest dette så skulle jeg ihvertfall sørget for at, om du hadde overlevd, ikke skulle få levd ett så bra liv i ettertid. Tross de rettsfølger det ville fått for mine vedkommende. Sjansen er dog liten siden det tydeligvis er i Elverum det skal skje :wink:

Også litt merkelig at du har drevet motorsport, for de er jo i disse, ihvertfall seriøse miljøene, en sterk pådriver for vett i trafikken. Å kjøre fra seg kan man gjøre på bane som du nevner. At man ikke har råd er kanskje den verste unnskyldningen jeg har hørt :!:

Det er nesten så ille at jeg mistenker deg for kun å være en provokator i dette tilfellet :?:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele siste innlegget til 336mik

vi har mye tilfelles.. og det mest elementære i denne saken ulikt.

selv kjører jeg innimellom, SVIN. men som du sier selv, kun fordi å drive kun på på lukkede områder osv er for dyrt og for få- at abstinensene mine blir for store. det er vannvittig gøy, og kicket på å kjøre på traffikert vei, er større jo større risken for at noe uforutsigbart skulle skje.. ang politiet- har jeg kjørt fra dem selv også, jeg har snisset biler i hastigheter som hadde vært dødelig både for meg, og vedkommende som kom imot da jeg kjørte forbi på feil side av midtrabatt.. stort oppslag i lokalavisen 2dager etterpå..

slike ting jeg har vært borti, ser jeg på som min værste fiende. jeg leker med mitt eget liv- ja det er kjempe gøy, men jeg risikerer i STOR grad å ta andre USKYLDIGE mennesker med meg. dette kan overhode ikke forsvares. hva om politiet som følger etter meg eller deg krasjer og dreper seg selv?

om politiet har bevis nok bare for å observere galmanskjøring til å ta fra deg/meg lappen, fengsel, bøter osv- er jeg likegyldig til, vi skal være glad (på samfunnets veine) om vi blir tatt uten å skade oss selv eller andre.

som sagt så bedriver jeg på slik selv, og er ikke stolt av det- men kommer fristelsen om å kappe med noen, gir jeg meg ALDRI. klarer ikke å tenke konsekvenser når jeg kjører fort. kommer jeg på tanken om konsekvenser roer jeg meg med en gang. hva om evt bilen jeg kapper med krasjer?

det er ikke bare ditt (eller mitt) liv vi leker med..

vet ikke om du har barn, kjæreste eller noen som står deg sikkelig nærme. hva om nabogutten din på 18 med fersk lapp kjører på en av dine nærmeste? da skal du i bestefall håpe på at vedkommende dør, og slipper å ligge som en grønsak med stor nedsatt kommunikasjons og bevegelse evner resten av livet sitt som kanskje det er 50år igjen av.. gøy det, hvis en ellers er oppegående. gøy da og være pårørende..

det både meg og deg egentlig må lære oss er å kunne roe oss på traffikert vei, og hvis det skulle skje noe (feks politi på hjul) å stoppe å ta konsekvensene.. jeg har ikke klart det enda.

forsjellen mellom meg og deg da altså er at du egentlig rettferdiggjør slik kjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener,av erfaring at det er dumt å vente på snuten hvis man ikke trenger.

Etter å ha mistet lappen 6-seks ganger,og fått den tilbake igjen 4 av gangene fordi snuten ikke har bevis,vil jeg si at jeg ikke er kompetanse-løs på feltet.

Og de 2 gangene jeg mistet lappen,kunne muligens en god advokat fått meg ut av knipa også.

Som noen nevnte tidligere,så har 1 vanlig person lite å stille opp med mot 1 politimann i en rettsak,og ene gangen jeg mistet lappen var kun pga at den O-store-politi-stuten løy i retten.

Andre gang jeg mistet lappen,så ville filmen politiet la fram gjort at saken raknet for dem,men denne kom jeg selvsagt ikke til rettslokalet for visning.

Derfor,siden politiet er såpass korrupte som de er,og at de lar følelser styre jobben sin,så ser jeg ingen grunn til å vente på dem,og syns dem tenker kort,og ikke gjør jobben sin(gjør landet trygt for sine borgere),når de på død og liv skal gjøre alt for å få tak i meg,og prøver å ta opp jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt slike eksemplarer bor langt unna folk.... Heller en elg enn min datter på skoleveien!

Langt unna folk,eller langt unna deg?

Her jeg bor er ikke av de største stedene i Norge,men det bor jo drøye 20 tusen mennesker i byen her,så veldig langt unna folk er det vel strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som driver folk til å sjanse på å kjøre fra politiet er jo nettopp straffen man får ved å stoppe, som -overhodet- ikke står i samsvar med resten av rettsnorge straffer. Hvis man virkelig vet hvor lett det er å komme seg over fartsgrensa eller å ligge i 90km/t der man tror det er 80 sone, som det bak tilgrodde busker står et 60 skilt (slik som enkelte steder her) så er man ute å sykle med en gang. Mener HenrikE30+ (kan ta feil) hadde et knakende godt innlegg på dette for et års tid tilbake der han beskrev problemet spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele siste innlegget til 336mik

vi har mye tilfelles.. og det mest elementære i denne saken ulikt.

Det er jo hele greia. Jeg har også rallkjørt, og det hender også enda at det kan gå litt fort, særlig de som legger seg bak å trykker. MEN, legg merke til stort MEN :wink: .......dette er meget sjeldent, og skjedde hyppigere da jeg var 18-25år. Så jeg er heller ingen gullgutt, og det tror jeg rett og slett ingen med slik geniun bilinteresse som alle her inne har, er heller.

Men man vokser opp og skjønner etterhvert hva fare dette innebærer og den røde lampen lyser langt tidligere enn før. Undommelig dårskap heter det vel. Alle skal gjennom 8)

Jeg har vært innsatsleder på en installasjon og jeg har kommet over ulykker. Det som gir det verste inntrykket på ett ulykkested er ikke alt blodet og ødelagte kropper. Det aller verste er panikken/sjokket og spesielt til de som skyld i hendelsen. Det finnes knapt ett menneske som takler å påføre folk slikt. De springer rundt, holder seg til hodet, spretter opp og ned, roper etter mor, you name it. Det er fult sjokk. Dette er den reaksjon trolig samtlige her inne vil ha etter noe slikt. Panikk!

Dette kan man ikke trene på å takle selfølgelig :roll:

Det som er virkelig farlig er undommlig dårskap som går over til rent naivt. Igjen tilbake til hundeverden. Selskapshunder(de små gneldrepelsene) har det som kan kalles en omvendt størrelse og dominansoppfattning. En ChiHuaHua angriper derfor en Pittbull da den aldri har blitt satt på plass i "flokken" hjemme. Har jo ikke noe å si at en slik bitteliten hund rir og glefser etter folk, den gjør jo ingen skade lell :roll: Den tror faktisk oppriktig at den kan ta den oppbleste siklebikja som den ser.

De fleste seriøse kampsportutøvere er likedan. Man har ikke noe å bevise, og bruker istedet praten om noe skulle skjære seg på ett utested. Vet jo at man trykker ned den spiren allikevell. Og vi kan bygge dominans på den måten. Grunnen er at vi er tildelt IQ som gjør at vi, stort sett, ikke har behov for å slå ned folk.

Når vi da bringes tilbake bilkjøringen så skjønner dere sikkert hvor jeg vil..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,jeg framstilles som uintelligent føler jeg.

Som jeg ser noen(Dr_s) skriver,så tror han tydligvis at man bedriver grisekjøring forbi barnehager og barneskoler i den tiden det befinner seg barn der,dette er da altså feil fra min side ihvertfall.

Mitt poeng er at hvis politiet er ute etter meg,så er det vel stort sett fordi jeg ikke har lekt den "snille" leken som de vil at jeg skal leke,og da vil de ha tak i meg,og straffe meg.

Jeg vil ikke ha straff,og ser derfor en god mulighet til å slippe straff ved å kjører fra dem,og ja,det funker stort sett bra.

Dem har ingenting å tape på å følge etter meg,men jeg har mye å tape på å stoppe for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...