Gå til innhold

Den nye fartsstrekningen - dt.no

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo jævlig merkelig at de ikke har laget skille mellom veibanene og autovern ut mot grøften. Da de klart sier at det er møteulykker og utforkjøringer! Helt utrolig! Sånn jeg forstod det så var dette en ny vei?burde tenkt litt lenger enn som så... For å dempe det at de ikke har laget fysiske skiller, så skylder de på fart.. sier bare en ting, norge...

Det er ikke vanlig med skille på 2 felts motorvei, men de kunne jo laget den som 4 felts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den veien har vært i drift noen år selv om den sto nærmest ferdig mange år før den ble tatt i bruk. Noen sykkel klubber og plastic mc som brukte den ei tid før den åpnet mener jeg huske. Det er store gjerder på sidene, grunnet dyr vil jeg tro. Er vel ingen autovern der tror jeg. Det er 3 felts vei enkelte plasser på den strekka. Veldig overssiktlig vei egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Hagenisse. De har jo alt begynt mellom åssiden og mjøndalen. Bra i seg selv om de bare hadde utviddet med 4 felt, da noen elsker å ligge i 50-60 km på en 80km vei. Mister vel lappen på forbikjøring på den strekke kansje? (halv gjort er dårlig gjort ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tragisk med denne vegstrekningen, er at i disse målingene som dem peker til i artikkelen, er utført midt i et felt hvor det er tre felt. Dvs, to felt den ene veien, og ett felt den andre veien.

(Det er forøvrig dette feltet jeg snakker om: http://www.1881.no/Map/?lat=59.72303356 ... =2&style=1 )

Tingen er at dette feltet er i en oppoverbakke, hvor lastebiler som regel ligger i høyrefeltet og krabber seg oppover.

Såh... Hvis lastebilen kryper ned til ca 70km/t, og du da må kjøre forbi i 80km/t i venstrefeltet (korrekt kjøreretning) i dobbelfeltet, så skal du bruke en pokker meg lang strekning, som da gjør at to-tre biler kommer forbi?

Syntes det er RIMELIG lumpent å ha fartskontroller på sånne steder som dette... *hat!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er RIMELIG lumpent å ha fartskontroller på sånne steder som dette... *hat!*

Det beviser vel bare at fartskontroller hovedsaklig er for å tjene penger. Den veien er jo oversiktlig til tusen - hva i helsike er problemet om folk kjører i 100-120 (typisk forbikjøring)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beviser vel bare at fartskontroller hovedsaklig er for å tjene penger. Den veien er jo oversiktlig til tusen - hva i helsike er problemet om folk kjører i 100-120 (typisk forbikjøring)...

Helt enig. Det er for å tjene penger og på bygdene for å fordrive tiden i tillegg. Politiet er ikke til for å tjene befolkningen, men for å tjene staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...