TOREBMW Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 sjekk om du har koplet rett slanger inn på varmeregisteret (ved torpedoveggen) hvis du kopler feil der kommer det ikke varm luft(ingen sirkulasjon) pga det er en enveisventil der. den nederste skal komme fra toppen og den øverste skal til termostat/vannpumpe..der har du helt sikkert problemet
Eirikhand Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 takker igjen for svar trur slangene på torpedoveggen er rett. bilen koker ikkje nå lengre:) men er kun varm luft ein sjelden gang innimellom, men kan da vera pga at dei slangane på torpedoveggen kansje er feil?? torebmw: leverte du nåken kvite m3 skjermer for helge vik i krysset oppfor odda for ca 1-2 år sida??
-Sammy Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Det at du får av og til varmluft i lufteanlegget er meget sannsynlig pga luftbobler i kjølesystemet. Hvis du lager deg til en trakt av en 1.5L flaske (bare skjer av bunnen, sånn du står igjen med lengst mulig lengde på flaska) Da får du litt mer trykk på fyllingen og det er enklere å få ut luftboblene. Ellers så finner du mye av lufteguider her på forumet
Eirikhand Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 hmm eg har jo luftet som bare f*** i dag:P men får prøve det med den flaska da så håper eg at det ordner seg
TOREBMW Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 takker igjen for svar trur slangene på torpedoveggen er rett. bilen koker ikkje nå lengre:) men er kun varm luft ein sjelden gang innimellom, men kan da vera pga at dei slangane på torpedoveggen kansje er feil?? torebmw: leverte du nåken kvite m3 skjermer for helge vik i krysset oppfor odda for ca 1-2 år sida?? stemmer
Eirikhand Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 hehe du hadde lasta godt i bilen din då ja får fortsatt ikkje varm luft i varme apparatet er det pga luft i systemet eller kan det være nåke annet?
Fliid Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Det her ser ut som saftig jobbing. Men du har luft i systemet, er vell ingen tvil om det. Skjekk alt av slanger til vannet å se etter lekkasje. Når du lufter så sett vifte og varme på fult! Du trenger ikke stå i bakke, men du kan. Om du overhode ikke får dette til så skjekk olje og om den "hviter" mer enn normalt, blåser hvitt fra eksos. Er normalt ved kaldstart og ved litt på tomgang og utover. Men ryker det ved pådrag ( ved driftsvarm motor) ja da er det noe galt. Vannet kan du og skjekke, men får du olje i vannet så får du vann i olja og. Skjekk olja du
Eirikhand Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 får sjå om eg kan finne ein lekasje ein plass eller nåke, olja har eg sjekket å den er ikkje kvit heldigvis håper eg finner ut av da snart, vil ha bilen klar da eg skal kjøre opp i neste veke
Fliid Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Dumt spm. men lufter du rett? Høres helt vilt ut det her (om du ikke har en lekkasje hvor den drar inn luft der)
Eirikhand Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 trur eg lufter rett, men ser ut som det kan være ein lekasje med termostathuset
steinar84 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 det er ikke noe nytt at det til tider kan være et h... å lufte kjølesystemet på en bmw.
TOREBMW Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 har lufta utallige bmw`er igjennom tidene og det har aldri vært problem. det viktigste er at det du fyller på av vann er varmt. så er det viktigt at du lager til feks. en 1.5 liter cola flaske som du kutter bunnen av og fyller helt til topps hele tiden. så starter du bilen og har varmeapparatet på.samtidig klemmer du på alle slangene for og hjelpe til og få ut lufta. kan med fordel ruse motoren forsiktig også. hadde du bort nærmere så kunne jeg ha hjulpet deg.men bare og ringe så skal jeg hjelpe deg over tlf
Fliid Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 trur eg lufter rett, men ser ut som det kan være ein lekasje med termostathuset Kanskje du nå har funnet ditt problem Vanskelig å lufte med lekkasje på systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå