Øyvind F Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Hei! har en 1996 318Is og skal senke den (bare bytte fjærene). Er det noen som vil anbefale noe til denne? Merke eller no?
bmwrasaren Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Du bør ikke bytte bara fjærene. Det vil slite enormt mye på de gamle demperene, og de vil ryke ganske så fort. Du kommer nok også til å merke at bilen blir "vaggen" uten nye dempere.
Ad|oS Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Hvis du ikke skal bytte dempere er den uskrevne loven at opp til 40mm går an. Uansett vil det slite mye på demperne, så det lureste vil da være å kjøpe dempere som er egnet for senking. Skal du likevel ikke bytte dempere ville jeg gått for 40/15-senk. H&R har denne senkingen, og de har som regel bra kvalitet på produktene sine
Mikke1981 Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Jepp stemmer helst ikke no mer en 40mm senk på org dempere.
opt Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 kjører du en del aktivt ville jeg aldri bytta bare fjærene uansett hvor lite du skal senke. det er en grunn til at m-tech biler som kun senker 15mm ikke har samme dempere som vanlige. kjører du derimot bare til og fra jobben/butikken ville jeg gått for ett sett H&R type 30/15 eller noe i den stil. jeg har kjørt biler med org dempere og 40mm senk og jeg likte meg ikke, da ville jeg heller kjørt uten senk eller med m-tech senk.
Berre83 Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Du bør ikke bytte bara fjærene. Det vil slite enormt mye på de gamle demperene, og de vil ryke ganske så fort. Du kommer nok også til å merke at bilen blir "vaggen" uten nye dempere. Det er det dummeste jeg har hørt! Har bytta bare fjørene på min bil og den er stiv og fin, har ikke merket noe på demperene, bytta fjørene for ca 1 og et halvt år siden. Har eibach pro kit. senker inntil 40 mm.
opt Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Du bør ikke bytte bara fjærene. Det vil slite enormt mye på de gamle demperene, og de vil ryke ganske så fort. Du kommer nok også til å merke at bilen blir "vaggen" uten nye dempere. Det er det dummeste jeg har hørt! Har bytta bare fjørene på min bil og den er stiv og fin, har ikke merket noe på demperene, bytta fjørene for ca 1 og et halvt år siden. Har eibach pro kit. senker inntil 40 mm. har du prøvd bilen med kortere dempere? jeg har kjørt is med 40mm fjærer, 60/40 med dempere og coilovers, merka stor forskjell mellom de 3 variantene, men som jeg nevnte over her så er det bruken som avgjør.
Berre83 Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 har ikke prøvd med kortere dempere nei, er stiv og fin hele bilen. Må bare bytte noen foringer.
opt Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 har ikke prøvd med kortere dempere nei, er stiv og fin hele bilen. Må bare bytte noen foringer. stiv er et relativt begrep, tror du ville fått en aha opplevelse med coilovers. men det blir jo litt dyrere da så lenge du er fornøyd selv er jo alt bare bra
hagenisse Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Det er det dummeste jeg har hørt! Har bytta bare fjørene på min bil og den er stiv og fin, har ikke merket noe på demperene, bytta fjørene for ca 1 og et halvt år siden. Har eibach pro kit. senker inntil 40 mm. Prøv nye dempere tilpasset senkefjærer, så tipper jeg at du også skjønner hvorfor det blir anbefalt. En E36 med kun noen vanlige senkefjærer er absolutt ikke "stiv".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå