crizi Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Er noen harry ventiler på vinterfelga som tidligere eier har satt på, er sølvfarga men usikker på om det er metall eller plast. Men uansett hvor mye jeg prøver å få den opp så får jeg ikke av hetta. Jeg tok tang på ventilen og dro alt jeg hadde og den ville ikke rikke seg. Redd for at hvis jeg drar for mye så kommer ventilen ut før hetta.. Noen som har opplevd samme og har noen bra løsninger?
Toro Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Han har vel limt de fast så de ikke skulle bli stjælt Ta å varm de opp litt, så løsner de nok..
Rino Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Er det ikke bare og ta tanga og vri i vei? enten løsner hetta eller så tar du livet av ventilen, blir ikke ruinert av og måtte kjøpe noe ventil.
Mikke1981 Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Jepp er no dritt å ha sånne ventilhetter spes di fra biltema har jeg hørt. Går vel ann å smøre inn med noe sånn at det går lettere av etter som jeg har skjønnt.
jolly Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Har samme problemet. Bestemt meg for å skifte ut driten. Skal ikke ha samme problemet til neste år. Ser faktisk ut som om de har eiret på en måte. Nei her skal gummin på og aluminiumen av. Er verdt de 500.- en betalser på stasjonen. Stupmøkk ! Rett og slett !
crizi Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2007 Vet at det er dritt å ser stygt ut men forrige eier som kjøpte de.. jeg må bare ha de av å få på gummi tang funka ikke skal prøve varme og tang samtidig i morgen
Glenno Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Vet om 2 tillfeller der eierene har måttet ta turen innom dekkforhandler for å skifte ut ventil de har kjøpt på biltema av det billige slaget. Har vel noe med metallet på hettene og ventilene gjøre.
Superbeetle Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Vet at det er dritt å ser stygt ut men forrige eier som kjøpte de.. jeg må bare ha de av å få på gummi tang funka ikke skal prøve varme og tang samtidig i morgen Varme på gummiventilen er vel ikke så ideelt.. Men ser du skriver at du har "dradd med tangen" håper du skrur og ikke drar
todleif Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Det er vel berre å ta to tenger. Ein på ventilen og ein på ventilhetta. Viss den ikkje løsner da, har du nok ete for lite graut! Edit: Ventilhetten skal skrus løs! (mot klokken)
crizi Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Jeg jeg har skruff og mot klokken (venstra) har nok spist nok graut men metaller gled i tangen, men nå har jeg løst det.. ventilen løsna og jeg satte ventilen i skrustikka og tok tanga bare glei... så måtte til slutt bruke baufil og kutte 4 merker in i ventilhetta også gi på litt press i skrustikka så fikk jeg delt den så vidt så var det å skru.. så ventilen er i livet med et lite rift fra baufil. Men dekket er flat og uten kompressor. Men er det bare sette in igjen ventilen og fylla og kjøpe ny plastikk hette på esso'n? eller må man bruke spesialverktøy for å ordne ventilen eller noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå