Mafia Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Jeg har en 320 cabbe, og automatgir. Av og til opplever jeg at når den girer ned for å få et mer ideelt turtall, smeller den brutalt inn i giret. Dette var spesielt når jeg hadde K1 filter i bilen, men det er nå tatt vekk. Dette skjer som oftes når en kjører i 90-100, og om bilen da trenger gire ned, kommer det et dramatisk smell i bilen. akkurat som om den ikke clutcher inn i giret den har valgt, bare smeller inn. Har hatt bilen på verksted, de feilkjørte komputeren, men fant ikke noe. Lurte på om noen andre har hørt om noe lignede.?
Ballder Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Lite olje? Muligens god og gammel olje som burde byttes ut samtidig som man bytter filter i kassa. Jepp... Vet det er såkalt lifetime olje, men det er bullshit!!
Mafia Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2007 Det skal være bra med olje, BMW jæger tok en stikkprøve av den... sa den burde byttes snart riktig nok, men den var byttet for 1 år siden, 10 000km... btw, er ikke lifetime på 1994mod, det kom året etter. Og da er jeg skeptisk, det betyr vel det er en slitasje der som ikke er helt bra... ? En ting til foresten, går det ann å bytte lampene i panelet på bilen? Lyset bak temp. måler, og av/på bryter for kjørelys er gåen. evt. how to do it?
Ballder Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Lukter slitt kasse her ja, men ta deg tiden og kronene det koster og bytte olje og filter på den.. Kan være at filter ikke ble byttet sist muligens. Har aldri fomlet med speedo panelet i bmw noen gang, men ja. Det skal la seg gjøre og bytte pærer baki der. Noen må ha gjort det før her inne vell? Kom igjen og hjelp!
Superbeetle Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Pæren til lysbryteren sitter inne i bryteren, som du tar ut ved å løsne den ene skruen som sitter under bryteren. Deretter skrur du av kontakten bakpå bryteren og finner pæren. Når du samtidig har ute bryteren så kan du løsne de to skruene i front på speedometeret og bruke en hånd inn i hullet til bryteren for å lirke ut speedometeret. Bakpå speedometeret er det 3 kontakter som må taes av. Er en litt spesiell patent på å ta dem av(søk etter diy på montering av kromringer) men det er igrunn ganske fort gjort.. Bak på instrumentpanelet finner du pærene som du evt må bytte.
Olaisen Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Olje og filter skift på automat kassene kan gjøre en stor forskjell ja. Hadde en Mercedes 300TD der kassen nektet og gire til tider. Ble som ny med ny olje og filter skift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå