conan Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?! BLINDET åndingen fra toppdeksel?? og hvor blir det da av veivhus utluftingen??? aiai Den må IKKE blindes, men legges ut til en catch eller ut i friluft. Men regner med trådstarter mener at han har blindet åpningen i innsuget. Hehe, blindet åndingen inn til spjeldhuset og lagt den ut fra toppdekselet og ned langs motoren i bakant
conan Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Men må vel kanskje bytte toppakningen uannsett, sånn just in case. Da tenkte jeg og sette på en tykkere pakning så jeg får senka kompen litt og som er sterkere, tåler mere trykk. Har hørt om pianotrå pakninger og stål pakninger, hva lønner det seg og bruke og hvor kan en få kjøpt det samt hva kan no sånt koste??
Frode_E30 Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Men må vel kanskje bytte toppakningen uannsett, sånn just in case. Da tenkte jeg og sette på en tykkere pakning så jeg får senka kompen litt og som er sterkere, tåler mere trykk. Har hørt om pianotrå pakninger og stål pakninger, hva lønner det seg og bruke og hvor kan en få kjøpt det samt hva kan no sånt koste?? MLS pakning og ARP bolter er jo en løsning, da senker du kompen og. Det med at den kutter kan være så mye rart, hvilken plugger har du? Hvor stort gap? Original coil? Tenningsforskyver? Du må komme med mere info hviss vi skal klare å hjelpe deg..
Frode_E30 Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Legg ut et bilde av motoren. Har du progressiv btr?
Bimmerlars Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Er omtrent ingen som får det tett med MLS uten å plane blokka og toppen. Så gjør det om du skal skifte til MLS
conan Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Men må vel kanskje bytte toppakningen uannsett, sånn just in case. Da tenkte jeg og sette på en tykkere pakning så jeg får senka kompen litt og som er sterkere, tåler mere trykk. Har hørt om pianotrå pakninger og stål pakninger, hva lønner det seg og bruke og hvor kan en få kjøpt det samt hva kan no sånt koste?? MLS pakning og ARP bolter er jo en løsning, da senker du kompen og. Det med at den kutter kan være så mye rart, hvilken plugger har du? Hvor stort gap? Original coil? Tenningsforskyver? Du må komme med mere info hviss vi skal klare å hjelpe deg.. Jeg kjører med orginal plugger og coil, fikk vite at de skulle holde til trykket jeg kjører med. Tenningsforskyver var ikke nødvendig hvis det kke forekom tenningsbank, og det har jeg ikke hørt ennå. Har sendt mail til andre i garrasjen ang mls på 3.5mm og arp, men finnes det noen andre alternativer da motor sitter i bilen og skal ikke taes ut av bilen? (tenker på ang planing av topp og blokk for mls) Har orginal bensinpumpe da denne skal lev nok til et såpass lite trykk. (etter hva jeg ble forklart av et firma som driver med dette) Legger ved noen bilder, bare og spørre om mere dere trenger vite for og hjelpe meg vidre
Ballder Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Jeg vet ikke hvordan det vil fungere med ringet blokk (piano) sammen med arp jeg.?. MLS selvsagt! Bare en tanke.
Bimmerlars Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 skal det bli ordentlig må nesten motoren ut.. Må ut for å plane for MLS eller for å få frest inn spor til pianotråd
Frode_E30 Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 For det første må du kjøpe nye plugger. NGK BP7ES Det dyse opplegget ditt er desverre helt på trynet, poenget er at dysa skal stå direkte i luftstrømmen, slik at bensinen som kommer ut nesten bare er støv, noe den overhodet ikke gjør her. Ser for meg at det drypper ned..
conan Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 hva med dobbelt opp m toppakning da? gjorde det på en volvo turbo m samme trøkket og det funka det
conan Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 For det første må du kjøpe nye plugger. NGK BP7ESDet dyse opplegget ditt er desverre helt på trynet, poenget er at dysa skal stå direkte i luftstrømmen, slik at bensinen som kommer ut nesten bare er støv, noe den overhodet ikke gjør her. Ser for meg at det drypper ned.. Okey, da er det rett på bilextra i morra og hente ngk plugger. Dysa skulle stå rett ned i spjeldet, men da fikk jeg ikke igjen panseret så da ble dette en løsning for og få igjen panseret. Men er nok ikke optimalt nei
conan Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Kan jeg sette dysa på slutten av alurøret som popoffen er på? Rett forran gummobelgen tro? Er jo en 90% bend etter det. Vil det funke, el blir det for langt unna innsuget.
Frode_E30 Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Kan jeg sette dysa på slutten av alurøret som popoffen er på? Rett forran gummobelgen tro? Er jo en 90% bend etter det. Vil det funke, el blir det for langt unna innsuget. Jeg har 2 dyser i trykkrøret rett foran spjeldet. Selve dysehodet står innenfor røret så dette burde være optimalt. Hviss du har en ekstra fuelrail så kan du skjære ut koppene som dysene står i og lodde dem fast i trykkrøret. Dette har jeg gjort og det ble supert!
conan Skrevet November 5, 2007 Forfatter Skrevet November 5, 2007 Kan jeg sette dysa på slutten av alurøret som popoffen er på? Rett forran gummobelgen tro? Er jo en 90% bend etter det. Vil det funke, el blir det for langt unna innsuget. Jeg har 2 dyser i trykkrøret rett foran spjeldet. Selve dysehodet står innenfor røret så dette burde være optimalt. Hviss du har en ekstra fuelrail så kan du skjære ut koppene som dysene står i og lodde dem fast i trykkrøret. Dette har jeg gjort og det ble supert! Gidder du legge inn et bildet av det, hadde det vært kjempe knall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå