Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en 93 520 som tuller når det regner..... Bilen går urent på tomgang etter litt kjøring og går ikke over 2500 o/min. smeller i innsuget når du når 2500 o/min.Ingen kraft i motoren.Tok diagnose og fikk opp knock sensor.Kan denne være grunnen til att den fjusker?

Skrevet

Feil på knocksensor kan du enkelt omgå ved å kun fylle 98 oktan bensin,sensoren tilpasser motoren etter oktanvalg,hører du knitring i motoren når du gasser på litt opp en bakke så er sannsynlighvis sensoren defekt.Fyll opp med 98 og koble fra batteriet en halv time så minnet resetter seg.Men det høres ut som du har mer alvorlig feil enn dette desverre.

Skrevet

Kobl av luftmassemåleren. Se hva som skjer da..

At du får feil på bankesensor betyr ikke at du kjøre på feil oktan. Er derfor bankesensoren er der for at du skal kunne kjøre på hvilke oktan du vil.

Uten bankesensoren så vil den ikke fuske slik som du beskriver..

Skrevet

Har koblet fra luftmassemåler. Sjekket verdiene på den, lambda og div andre med diagnose apparatet.Problemet er att dette er en periodisk feil. Da jeg tok diagnose hadde bilen stått og blitt kald, så den gikk normalt igjenn.Ohmet coiler og alt fungerer greit. bilen fungerer flott sålenge det ikke regner..... og det gjør det jo alltid på vestlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...