Gå til innhold

Frontrutepakning. Skal den ikke være tett? Oppdatert.. 8-|

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Fikk skifta frontrute på verksted for etpar uker siden.

Nå i det siste har det begynt å regne, og det renner vann inn bak dashbordet og ned på gulvet. Høyttalerene mine er våte, gulvteppet mitt er vått, støymattene i gulvet er våte og dashbordet mitt er ikke helt tørt noen gang det heller.

Har måttet begynt å legge papir på innsiden av pakningen for å samle vann, men dette må skiftes hver halvtime ca. for da er det gjennomvått.

Var på verkstedet og spurte om det virkelig skal lekke inn, for jeg trodde virkelig at pakningen ikke bare var der for å holde ruta fast, men også for å holde den tett slik at vann ikke kommer inn og gjør hele bilen våt.

De kunne fortelle meg at det skulle være sånn, for den nye pakningen skulle "gå seg til" etter en måned eller to.

Skal bilen min være en rullende og rustende akvarium i en måned eller to til?

Jeg ser ikke at den har gått seg til på noen måte på de to ukene jeg har hatt den etter de skifta ruta, og det burde da strengt tatt være en liten forskjell nå iallefall.

Er det noen som vet om det faktisk skal være slik?

Bilen er ikke veldig godt rustbeskyttet inni, for der skal det jo ikke komme vann. Jeg har heller ingen garasje å sette den i, så når jeg skal ut må jeg først tørke gulvmatta, tørke ALLE rutene fordi det dugger som helvete, få opp varme slik at det ikke kommer igjen og da endelig kan jeg kjøre.

Tenk om det blir elektriske problemer pga. lekkasjen... Så kortslutter plutselig hele bilen. Da sitter jeg der da...

Håper noen med erfaringer/skills på dette området kan svare, imens jeg tørker beina (hull i skoa og tråkker på ei våt gulvmatte) og bilen blir våt og ruster i gulvet.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Huff, makan til uansvarlig verksted!

Ta kontakt med ditt forsikrings selskap også og få de til og takstere skaden, jo før jo heller.

Det er mye inne i bilen som ikke tåler vann, dette verkstedet burde tas skikkelig.

Lykke til

Skrevet

Takker for svar :)

Verkstedet hadde folk fra et bilglassfirma til å gjøre jobben. De burde da iallefall kunne det de gjør.

Legger også med noen bilder.

CIMG0175.jpg

CIMG0177.jpg

Se bort ifra at bilen er skitten og at det henger høyttalere litt på halv 8 ;)

Det er virkelig dam på både fører og passasjersiden.

Skrevet

I helvete. hadde det der vært min bil så hadde jeg tydd til fysisk smertefulle handlinger... Blir faktisk skikkelig irritert når jeg ser sånt. TV2 hjelper deg er din venn :gunfire:

Skrevet

De skal få fikse alt det der sjøl. Jeg gjør ingenting med det, for dette er en feil fra deres side.

Hele bilen må jo ribbes inni og tørkes...

Og blir det flekker på teppet så skal jeg ha nytt, for dette er virkelig ikke min feil.

Skrevet

At de påstår at det skal være sånn er bare helt , eh ja jeg finner ikke ord..TÅPELIG.

Jeg har kurs i skifting at frontruter, og selvfølgelig kreves det at det skal bli tett.

Krev at de skal utbedre,og erstatte tepper og hva som ellers er blitt skadet av fukt.

mvh

Skrevet

I svarte....... er det mulig å si sånt???

Ruta skal vere tet i første forsøk.

Hvis dem fortsetter sånt så be om å få det skriftligt, vil dem ikke det så sender du rekomenderet brev.

Da har dem vel 3 uker på seg til å svare, gjør dem ikke det har man vist lov å utbedre skaden et annet sted på dems regning......men det må du sjekke med din advokat først, eller ringe forbruker rådet.

Alt må ut for å sikre seg at gulvet tørker skikkelig op.

Skrevet

Før jeg våkna i dag så hadde mamma ringt og vært sint. Så det ordna seg. Jeg skal kjøre ned bilen dit i morgen, så skal de ribbe den inni og tørke den over helga, pluss få frontruta tett!

Selv om de ordner opp, så er det nok siste gang jeg har bilen min inne der!

Skrevet
Før jeg våkna i dag så hadde mamma ringt og vært sint. Så det ordna seg. Jeg skal kjøre ned bilen dit i morgen, så skal de ribbe den inni og tørke den over helga, pluss få frontruta tett!

Din mor høres skummel ut! :lol:

Ellers i slike tilfeller kan jo alle NAF-medlemmer få gratis juridisk hjelp! kjekt å vite om.

Skrevet

Ellers i slike tilfeller kan jo alle NAF-medlemmer få gratis juridisk hjelp! kjekt å vite om.

Hehhe, nei hun er ikke det. Grunnen til at hun ringte var fordi hun anbefalte meg det verkstedet. Hu hadde gode erfaringer derfra selv og kjenner etpar av de som jobber der.

Så det ordna seg til slutt :)

Skrevet

Sånn er morra mi og... Ringte og skjelte ut en kar på 165kg (nei, det er ikke bullshit) p.g.a. en misforståelse ang betaling av en moped jeg hadde solgt. Selvfølgelig uten å si noe til meg hverken før eller etter. :grr:

Skrevet

Nå har turtelleren begynt å hoppe når jeg setter bilen i revers.. Kan det ha noe med den VISSE vannansamlingen bak dashbordet å gjøre?

Aldri hatt noe problemer med det tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...