Gå til innhold

Godkjenning av e34 m5

bmwe3m
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, men nøyaktig hva som må gjøres vet jeg ikke, men det ville du vel ikke vite heller, for det kommer vel under ditt og datt?

litt under ditt og datt da..... kan den registreres som 5 seters??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muligt og få en 520i 1988 mod godkjent som 3,6 l m5?

trenger ikke en masse med svar om ditt og datt........ bare ..er dette muligt???

Dette har om jeg ikke husker feil vært oppe et par ganger før. Tror nå konklusjonen ble som følger; BMW Norge har sluttet og godkjenne slike ombygginger for mange år siden. Det kreves papirer fra fabrikat for å godkjenne hos Biltilsynet (Dette krevere BT), dermed blir dette BMW norge. Muligheten du sitter igjen med da er og dra til Tyskland og Tüv godkjenne denne ombyggingen for så og komme til Biltilsynet og fremvise Tüv papirer. Men husk, tüv papirer er kun anbefaling om godkjenning, er ikke dermed sagt at du får godkjent det på den første trafikkstasjonen du er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring BT i dit område og spørg, enkelt og greit.

Fortel dem at du har tenkt å ribbe bilen totalt (Som du vel har), bygge alt over.

Spørg om de vil plombere diverse dele på M5en før du skruer den fra hverandre (Så dem kan se at ting er flyttet over).

Spørg om der bliver problemer med aksel vekt, ny total vekt

Her i Oslo trenger man ikke BMW Norge godkjenning, bare dokumentere på en god og ryddig måte at alt er byttet over med feks. bilder og slikt.

Men prat med BT først, send dem søknad og ikke gjør noe før du har fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muligt og få en 520i 1988 mod godkjent som 3,6 l m5?

trenger ikke en masse med svar om ditt og datt........ bare ..er dette muligt???

Ja det er mulig. Jeg fikk klarsigna fra Statens Vegvesen til ombygging av 1989 mod 520 til 3,8 M5. Dette er vel ca ett halvt år siden. Du begynner med å sende en skriftlig søknad til Vegvesenet om hva du har planer om. Dokumentasjon får du gjennom Online ETK. Pass på at bilen har vert registrert i Norge minimum 10 år for å slippe avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har om jeg ikke husker feil vært oppe et par ganger før. Tror nå konklusjonen ble som følger; BMW Norge har sluttet og godkjenne slike ombygginger for mange år siden. Det kreves papirer fra fabrikat for å godkjenne hos Biltilsynet (Dette krevere BT), dermed blir dette BMW norge. Muligheten du sitter igjen med da er og dra til Tyskland og Tüv godkjenne denne ombyggingen for så og komme til Biltilsynet og fremvise Tüv papirer. Men husk, tüv papirer er kun anbefaling om godkjenning, er ikke dermed sagt at du får godkjent det på den første trafikkstasjonen du er på.

her var det masse troing!

selv om bmw har sluttet å gi ut godkjenningspapirer, så er det bare tull at en må til tuv for å få godkjent ombygginger. bmw har ikke gitt ut slike papirer på 12-13 år, og det er kun en brøkdel av de godkjent ombygde bmwene i landet som har vært hos tuv. de aller fleste ombygde bilene har blitt godkjent etter at bmw sluttet å gi ut papirer. bmw vil bare ikke være involvert. forhandlerene kan fortsatt bes om å bekrefte en ombygging!

biler, også bmwer, blir godkjent hver dag uten tuv. tuv må noen ganger inn i ved spesielle ombygginger, men m5 ombygging er fra standardmodell til standardmodell, med samme karosseri som m5.

det er bare å ta kontakt med bt på fornuftig vis og være seriøs, så går det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det masse troing!

selv om bmw har sluttet å gi ut godkjenningspapirer, så er det bare tull at en må til tuv for å få godkjent ombygginger. bmw har ikke gitt ut slike papirer på 12-13 år, og det er kun en brøkdel av de godkjent ombygde bmwene i landet som har vært hos tuv. de aller fleste ombygde bilene har blitt godkjent etter at bmw sluttet å gi ut papirer. bmw vil bare ikke være involvert. forhandlerene kan fortsatt bes om å bekrefte en ombygging!

biler, også bmwer, blir godkjent hver dag uten tuv. tuv må noen ganger inn i ved spesielle ombygginger, men m5 ombygging er fra standardmodell til standardmodell, med samme karosseri som m5.

det er bare å ta kontakt med bt på fornuftig vis og være seriøs, så går det bra![/quot

takker for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at dette er en bil som allerede er ombygget som jeg kan få i bytte på en e38.... eier mener å ha alle dokumenten på hvor delene kommer fra.....

Da ville jeg vere veldig varsom.

Bare spørg deg selv hvorfor han ikke godkjenner den og får højere pris for bilen :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at dette er en bil som allerede er ombygget som jeg kan få i bytte på en e38.... eier mener å ha alle dokumenten på hvor delene kommer fra.....

Da ville jeg vere veldig varsom.

Bare spørg deg selv hvorfor han ikke godkjenner den og får højere pris for bilen :?:

er klar over dette, men jeg vet hvor jæ..... vanskelig bt kan være, og det kan være verdt noen kr. og slippe denne mølla....... men på den annen side kan det være godt timebetalt om det går greit om prisen er rett i utgangspunktet............... hmmmm ska ikkje væra lett nei :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal hvertfall som et minimum få alle papire (Helst de originale) på donor bilen, og kvittering for moms på donor bilen ved innførelse.

Da kan du som undskyldning si at du måtte rippe donor pga. plass mangel eller noe sånt....spille litt dum og være snill og grei :P

Ha med en å kjikke på bilen, en som kjenner M5 og kan se at alt understell faktigst er M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...