Ballder Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Hva betyr tps? Skal prøve å legge tomgangsregulatoren i bensin, forhåpentligvis fikser det problemet... TPS er vel gass spjeld sensor. (trottle position sensor) Er ikke cruise kontroll på bilen, og den muligens har begynt og leke med deg da?
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Hva betyr tps? Skal prøve å legge tomgangsregulatoren i bensin, forhåpentligvis fikser det problemet... TPS er vel gass spjeld sensor. (trottle position sensor) Er ikke cruise kontroll på bilen, og den muligens har begynt og leke med deg da? Bilen har ikke cruise control.
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Kan være dette har noe meddet elektroniske.Hvis gasspjeldet er i orden og lukket, skal det ikke komme mer bensin og luft, enn det som er blandingen ved idell speed ,luften vil ikke komme pga av gasspjeldet er lukket. Bensinen vil bli en del kuttet pga lambadasonden sier ifra når det kommer ubrukt bensin til eksos. Dette gjør blandingen idell, jo mindre luft/oksygen som kommer, jo mindrre bensin kommer. Hjernen (ECM`en) bruker elektroniskesignaler fra sensorer som sensoren på luftmasse/mengdemåleren. ECM`en blander da opp en riktig luft-bensin blanding, på bakgrunn av denne sensoren og flere som, rpm sensoren, kjøletempratursensoren, oksygensensoren osv. Men skal motoren kjøre max rpm, må det jo komme max luft-bensin blanding. Men åssen kan det skje hvis ventilen på gasspjeldet er lukket. Tror jeg hadde prøvd å koble fra batteriet, og skiftet luftmassemålersensoren, eller tatt av sensoren/ene og sett hvordan motoren oppførteseg da. Åssen motor har du satt i, og hvilken hadde du før, for ledningsnettene er forskjellige mellom disse modellene/årsmodellene. Hadde prøvd å tatt en diagnose hos bmw. Da kan man se med en gang om det er noe av det elektriske. Bilen er opprinnelig en 1988 (1.gangs registrert 23.12.1988) modell 520 med M20B20 motor, som forrige eier byttet ut mot en 1989 (1.gangs registrert februar 1989) M20B25 motor. Vet ikke om ledninger osv har vært byttet, men jeg har brukt bilen uten problemer siden jeg kjøpte den i sommer.
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Problemet er løst. Var gasswire som ikke var skikkelig på plass på spjelhuset. Skjønner ikke helt hvordan det har hendt, men nå fungerer alt som det skal
Muren Motorsport Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 hmm. sjekka kje du spjeldet sa du??
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Sjekka spjeldet ja... har tydeligvis vært litt trøtt eller noe når jeg gjorde det. Fikk besøk av bror min som så feilen med en gang...
George Constanza Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Problemet er løst. Var gasswire som ikke var skikkelig på plass på spjelhuset. Skjønner ikke helt hvordan det har hendt, men nå fungerer alt som det skal fort gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå