///Martin Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Hei. Lurer på å kjøpe meg en 89 mod E30 316 med m40 til vinterbil.. Den har rulla 40000-50000km siden forrige skift av reg.reim... Bør jeg skifte nå eller kan jeg vente noen tusen til??? Hva er ca pris på dette evet??? Tusen takk for all hjelp:)
maurtin Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 intervallene på M40 er 40.000KM edit: Gjorde det selv på min bil, ble ca 1000kr i deler
///Martin Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 intervallene på M40 er 40.000KMedit: Gjorde det selv på min bil, ble ca 1000kr i deler Mye jobb da???
Rabies Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 trodde jeg hadde M40 jeg... men på min er det kjede. forvirra nå.................
Schnellfahren Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 trodde jeg hadde M40 jeg... men på min er det kjede. forvirra nå................. Da har du sikkert M43 Mye bedre.
Rabies Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Ja. var visst det jeg hadde... Teknisk innsikt er en ålreit båt det ja=) Så lærte jeg noe nytt i dag også...
maurtin Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 intervallene på M40 er 40.000KMedit: Gjorde det selv på min bil, ble ca 1000kr i deler Mye jobb da??? nja, tok det rolig og brukte en ettermiddag. Er ganske god plass og enkelt å komme til, fordel med grav/løftebukk da man må låse av motoren men en spesialtilpasset bolt, og hullet den skal inn er lettest å komme til fra undersiden. Mål og alt om bolten står i haynes-manualboka dersom du har den. Tusja av på kamakselen der den skulle stå og skifta ut spennrulle, løpehjul og reim. Skal stramme med et visst trykk den rulla, så brukte en fiskevekt for å få korrekt kraft x antal cm utpå umbrakoen. Jeg plukka ned vannpumpa, men synes å huske i ettertid at det ikke var nødvendig...
maurtin Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 hva er intervallene på m42 da? såvidt jeg har forstått har du registerkjede og skal normalt sett ikke trenge å bytte den
///Martin Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 intervallene på M40 er 40.000KMedit: Gjorde det selv på min bil, ble ca 1000kr i deler Mye jobb da??? nja, tok det rolig og brukte en ettermiddag. Er ganske god plass og enkelt å komme til, fordel med grav/løftebukk da man må låse av motoren men en spesialtilpasset bolt, og hullet den skal inn er lettest å komme til fra undersiden. Mål og alt om bolten står i haynes-manualboka dersom du har den. Tusja av på kamakselen der den skulle stå og skifta ut spennrulle, løpehjul og reim. Skal stramme med et visst trykk den rulla, så brukte en fiskevekt for å få korrekt kraft x antal cm utpå umbrakoen. Jeg plukka ned vannpumpa, men synes å huske i ettertid at det ikke var nødvendig... Tusen takk skal du ha
///Martin Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 Er det et must å bytte ut spennrulla og løperulla??
Boddiz Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 hva er intervallene på m42 da? m42 har vel kjede
Superbeetle Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Er det et must å bytte ut spennrulla og løperulla?? Er vel det beste å bytte dette også... Synd å havarere pga slikt.. men det går jo an å lytte etter ulyder i lagre ol..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå