Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på å kjøpe meg en 89 mod E30 316 med m40 til vinterbil.. Den har rulla 40000-50000km siden forrige skift av reg.reim... Bør jeg skifte nå eller kan jeg vente noen tusen til??? Hva er ca pris på dette evet???

Tusen takk for all hjelp:)

Skrevet
intervallene på M40 er 40.000KM

edit: Gjorde det selv på min bil, ble ca 1000kr i deler

Mye jobb da???

nja, tok det rolig og brukte en ettermiddag.

Er ganske god plass og enkelt å komme til, fordel med grav/løftebukk da man må låse av motoren men en spesialtilpasset bolt, og hullet den skal inn er lettest å komme til fra undersiden. Mål og alt om bolten står i haynes-manualboka dersom du har den.

Tusja av på kamakselen der den skulle stå og skifta ut spennrulle, løpehjul og reim. Skal stramme med et visst trykk den rulla, så brukte en fiskevekt for å få korrekt kraft x antal cm utpå umbrakoen.

Jeg plukka ned vannpumpa, men synes å huske i ettertid at det ikke var nødvendig...

Skrevet
intervallene på M40 er 40.000KM

edit: Gjorde det selv på min bil, ble ca 1000kr i deler

Mye jobb da???

nja, tok det rolig og brukte en ettermiddag.

Er ganske god plass og enkelt å komme til, fordel med grav/løftebukk da man må låse av motoren men en spesialtilpasset bolt, og hullet den skal inn er lettest å komme til fra undersiden. Mål og alt om bolten står i haynes-manualboka dersom du har den.

Tusja av på kamakselen der den skulle stå og skifta ut spennrulle, løpehjul og reim. Skal stramme med et visst trykk den rulla, så brukte en fiskevekt for å få korrekt kraft x antal cm utpå umbrakoen.

Jeg plukka ned vannpumpa, men synes å huske i ettertid at det ikke var nødvendig...

Tusen takk skal du ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...