Rabies Skrevet November 1, 2007 Share Skrevet November 1, 2007 Vet folket hvor mye effektøkning trimkam kan gi på en M43b16 (tror den het det. Er 316 i hvertfall). Nei jeg har ingen planer om å bygge monster av compacten min. Jeg er bare en veldig nyskjerrig person som vil vite litt om alt mulig og sntes det er greit å ha en anelse om mulighetene i hvertfall Jeg har ikke helt tro på 10-15% som de lover så hadde vært greit å høre det fra noen som har erfaring på området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 1, 2007 Forfatter Share Skrevet November 1, 2007 bumpibump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Hadde en gang 316 E36 med trimkam og holdt følge med en bekjent som hadde 318i E36 værtfall. Oxo den forige 318 E36 min merka jeg bra forskel med grenrør på! Mer drag spes når jeg fikk litt turtall + motoren ikke bråka så mye på turtall gikk stillere/lettere ut mot rød merkinga å. Kan jo ha noe å si siden det ikke sitter grenrør orginalt på 316/318 men manifold. Jeg hadde forresten filter/eksos i tilegg til grenrør på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 så det vil i utgangspunktet si at for 3000 spenn kan min 316 ''bli'' en 318. sånn effektmessig? hmmm... intressant. da høres det jo ikke helt usansynlig ut med 10-15% alikevel da. men hvor får man tak i grenrør til M43? finner ikke på koed... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Grenrør finner du for eksempel hos Schmiedmann: http://norway.schmiedmann.com/index2.htm Ser de bare har til 320 og større, men du kan jo ta en telefon til dem å høre. Mulig ebay er stedet å kikke? Når det gjelder trimkam vil du nok ikke få 10-15% effekt av kun dette. Du må nok også putte en chip i bilen for å få det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Kjøpte grenrør oss en jeg kjenner som har lagt den ned butikken nå,men du skal få kjøpt det her http://www.felgimport.no/default.asp?pa ... 2&fid=1084 Jeg kjørte med supersprint grenrør rustfritt!Dyrt med fungerte helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 dette var jo absolutt intressant da. Kanskje det blir litt tuning alikevel når småfiks er ordnet. hadde egentlig slått fra meg den tanken etter lite positiv respons men nå er jo saken en helt annen. Men hvor mye tåler M43 motoren før jeg må forsterke diverse innmat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Du må nok ha mer enn en trimkam for å nærme deg grensene til hva motoren tåler vil jeg tro. Er vel folk som kjører de motorene opp mot 1bar med turbo, uten å skifte noe. Sliter vel mye, men betyr vel at du kan sette på turbo uten å bytte så mye deler, kjøre på ikke altfor høyt ladetrykk og få opp mot 200hk!?!? (Rett på meg dere som kan mye om turbobygg ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 hehe. hadde ikke tro på 600 hk med trimkam akkurat. men det hadde vært så typisk min flaks at jeg putta på litt av vært over tid også plutselig ryker ''det svakeste leddet''... så OM jeg hadde klart 150-160 hk med tiden skulle ikke det by på noe problem altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Allså vis du bytter ut kammen så har du bytta en viktig slite del!!Det er vel omtrent så å si hjerte på motoren. Jeg hadde oxo ved bytte til trim kam satt på sterkere ventilfjører for å få litt mer turtall.Dem er ikke så dyre heller. Klart du kan komme opp mot 150/160 hk men da koster det litt penger! Ved kam skifte hadde jeg gått for det merke her: Dr Schrick http://home.no.net/vjodal/bmw%20m3.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 Regna nesten med at det ville bli dyrt, men en optimert 316 compact med 150 hk burde vel smadre en 320 på aksen da, m.t.p. vekt i forhold til effekt... (er visst i det lyriske hjørnet i dag). Også kommer vel den helvetes bakstillinga og bremser som også må være med for å godkjenne det...(?) Edit: Er det dr.schrik de selger på koed? Fikk det for meg at det var det. Men de ventilfjærene finner jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 bump babumpa bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 BUMP!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 http://www.mobeck.com/ der skal dem ha ventilfjører. dr.schrik de selger på koed? Ja skal være det. Behøver vel ikke gjøre så veldig mye med bakstillig tror jeg,kan vel sette på bremser fra 320 eller no tenke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 3, 2007 Forfatter Share Skrevet November 3, 2007 bare bremser? dette blir jo bare bedre og bedre=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå