KAHenriksen Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 jeg har en e36 som sporer en del. det er klart at dekk spiller en stor rolle her (205 mm) men jeg har hørt et sted at å bytte noen foringer i forstillingen skulle kunne gjøre en del med dette. bytte til noen stivere noen fra en m3. stemmer dette? mvh karsten
Ad|oS Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 205-dekk skal ikke være noe problem i det hele tatt. Folk kjører med mye bredere dekk uten sporing. Merke på dekket har nok minst like mye å si som bredden da en del dekk rett å slett bare har en tendens til å spore (billige dekk!?!?!) Sjekk hjulstilling og foringer. Hvis bærearmsforingene er slitt/ødelagt er det stor sjanse for sporing hvertfall
hare4 Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Min E36 318 sporer også noe så inni H...&%&¤ete, den er senket 30/30 og har 215 40 R17 framme og 235 40 R17 bak, Da jeg skiftet til vinterdekkene på 185 65 15, sporer den ingenting og er meget presis å kjøre, kan sleppe rattet i 140km/t uten at den sporer! (Kjører med Good Year ZR dekk) Andre som har samme problemet?
ingard Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 På min gamle e36 med 225 foran følte jeg en del sporing som var veldig avhengig av hvordan veien var. Men det var ikke plagsomt, og noe jeg vente meg til. Så når du sier en del, er det da slik at du nesten må holde igjen rattet? For da må noe være slitt..
Mikke1981 Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Jepp breie dekk skal ikke bli for mye slitt før det sporer! Sjekk foringer..! Styrestag/spissing er oxo en stor fordel at er i orden å for ikke snakke om vis du har en sliten tanngstag!Da sporer det
MaWeRiCk Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Har e36 318IS Forstillingskontroll og alle stab. stag og foringer er skiftet. med 215/45 17 Foran og 225/45 17 bak. sporet bilen som et helvette, fordekka var utslitte skiftet jeg til 225 for å få 4 like dekk. bilen ble som ny, sporer ikke noe.... kjører på Billige dekk av merket Aurora, de kostet kr. 1150 pr stk.. Slitesterke og sitter bra !
///Mysild Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 det kan også ha noe å si at veiene i norge er elendige? min er senket 60 ++ mm og kjører på 225/45 17" og sporer masse... har byttet til polyforinger og hatt 4 hjulskontroll... MEN når jeg kommer på ny asfalt kan jeg kjøre så fort jeg gidder uten at den sporer...
opt Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Etter min erfaring er det billigdekk med v-mønster som sporer mest. Hvis man senker uten å ta 4-hjulskontroll vil graden av sporing øke og så er det jo som nevnt det med slitte foringer o.l.
vetu03 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Min E36 325i Med 235/30/19 og 265/30/19 bak sporer også en del... Når jeg setter på vinterdekkene som er orginal dim. Så er den en drøm å kjøre... Alt mitt skal være i bra stand, så er vel sånn det blir med litt breie dekk.
crizi Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Min e36 318 sporer ganske mye med 205dekk og enda værre med 225. Skal se hva som skjer da vinterdekkene kommer på.
KAHenriksen Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 når jeg byttet til vinterdekk nå så jeg at det fort kan bli nødvendig å få gjort noe med spissinga. med vinterdekka har jeg forøvrig merket lite til sporinga, men med sommerdekka var det rett og slett skummelt å holde hastigheter opp mot 100km/t på enkelte strekk på e6 mot lillehammer. tror jeg skal skaffe meg noen nye dekk når våren kommer. har kikket litt på falken fk-452 i 235 dim. noen som har noen formeninger? takk for alle gode svar!
bjalle Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Min E36 318 sporer også noe så inni H...&%&¤ete, den er senket 30/30 og har 215 40 R17 framme og 235 40 R17 bak, Da jeg skiftet til vinterdekkene på 185 65 15, sporer den ingenting og er meget presis å kjøre, kan sleppe rattet i 140km/t uten at den sporer!(Kjører med Good Year ZR dekk) Andre som har samme problemet? Skal du ha bredere dekk bak så må også felgen være bredere bak for å unngå sporing,pluss at du må ha 35 profil bak når det er 40 foran.Er nok dekkene dine ettersom den er stabil med vinterdekk.
opt Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Min E36 318 sporer også noe så inni H...&%&¤ete, den er senket 30/30 og har 215 40 R17 framme og 235 40 R17 bak, Da jeg skiftet til vinterdekkene på 185 65 15, sporer den ingenting og er meget presis å kjøre, kan sleppe rattet i 140km/t uten at den sporer!(Kjører med Good Year ZR dekk) Andre som har samme problemet? Skal du ha bredere dekk bak så må også felgen være bredere bak for å unngå sporing,pluss at du må ha 35 profil bak når det er 40 foran.Er nok dekkene dine ettersom den er stabil med vinterdekk. han burde hatt 45 profil foran. godt under standard dim på e36 det der.
Selectaa Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Jeg har en E36 318is med M senkning som jeg har hatt litt forskjellige dekk på. Det begynte med 18" felger og 225/40 dekk av typen Continental Contisport (noen Porsche spesifikke greier). De var harde og sporte en del. Bytta så til ny 18" felger (kjørte på en stein) og Falken FK-451 dekk i samme dimensjon. Syns de spora mindre. Så ble de ny 18" todelte fete felgene bøffa. Dro oppom Sharif og kjøpte noen 19" felger med 235/35 dekk. Dekkene er Nankang Ultra Sport NS-II og de er mye mykere og sporer mye mindre enn de andre dekkene jeg har hatt. Så jeg tror at dekk har veldig mye å si. Når det er sagt så var en den kamerat av meg som kjøpte identisk bil samtidig, men uten M-sport/senkning. På 17" dekk sporet bilen hans vesentlig mere. Husker ikke om det var samme dekk, men dess stivere og lavere bilen er dess mindre er visst sjansen for at den sporer. Litt O.T., men vurderer en ny 3 serie nå, og på sommeren må jeg jo ha 19" felger. Kom over en selger som sa at med så store dekk så kan det være en fordel med Active Steering da den motkorrigerer sporing. Jeg har lest på BMW sine sider at systemet skal klare å kontre vindkast fra f.eks. trailere, så det er kanskje noe i dette. Har noen erfraing med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå