Larsi Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Det begynte med at temperaturen ikke funket, -40*C. Og nå skjedde det noe rart!! ABS funker ikke, varsellys i dash. ASC lyser, men sperra (antispinn) er på. Og plutselig funket ikke speedo, eller vacuumåleren som skal måle bensin. HVA FAEN SKJER??????
dvil Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Siden du sier det haster kan jeg tipse om noe jeg har lest her (ikke selvopplevd). En eller annen feil med bakstykket på tenningslåsen kan gi masse sprø elektriske feil. Søk i forumet.
Bonden Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Det at det lyser - 40 betyr brudd utetempføler sitter i framkant av høyre hjulhus foran .hvis venstre abs føler bak ryker slutter spedometer å virke ,dette er 2 separate feil .
Larsi Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 Har sjekket sikringene i hanskerommet, og sikringene bak. Noen som vet hva de relè`ene bak ved batteriet er til? er 4stk.
opt Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Leste om en som hadde fått fukt på hjernen(bilen sin ), da fikk han masse rare feil, men husker ikke hva det var.
derrick Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Kan vere abs-føleren på eine hjulet som er gåen.
Gjest Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 hadde du bodd i nærheten av Bærum så kunne jeg fikset dette på en halvtime
Larsi Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 hadde du bodd i nærheten av Bærum så kunne jeg fikset dette på en halvtime Kan du forklare?
Boss Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Har sjekket sikringene i hanskerommet, og sikringene bak.Noen som vet hva de relè`ene bak ved batteriet er til? er 4stk. To av de er til bakluken.
Gjest Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 driver med elektronikk og feilsøking ja, er mitt spesialfelt
dvil Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Mr. Bilkupp, hvis du er spesialist kan du vel forsøke å hjelpe til? Du har sikkert noen bra tips, selv om du ikke får bilen hjem til deg for diagnose. De fleste her forsøker å hjelpe til etter beste evne. Det lærer vi alle av.
Bjørn 320 Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Det at det lyser - 40 betyr brudd utetempføler sitter i framkant av høyre hjulhus foran .hvis venstre abs føler bak ryker slutter spedometer å virke ,dette er 2 separate feil . Hvis venstre bak ABS-føler også går til speedometer, kan dette være grunnen til feil på ABS, ASC, speedometer og forbruksmåler! Ta ein diagnose, evt. koble denne fra og mål motstanden med eit multimeter. Meiner det skal ligge på ca. 1000 ohm. Edit: 1000 ohm var på min E36, kan godt hende det er andre verdier på E34...
Hanzo/// Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Enten dårlig batteri,eller tenningslåsen. Jeg hadde samme problemene som du har beskrevet og da var det dårlig batteri som var den skyldige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå