Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen meninger om hva som er riktig pris ved salg og kjøp?

Noen faktorer er vel kansje privat salg og om det er fra bil butikk. Ser at priser på enkelte biler kan variere fra f,eks 10 000 til 60 000kr om enn ser på markeds priser f,eks finn.no. Noe kan enn lese av utstyrs som er angitt og hva som er gjort men.

Noen meninger rundt dette?

Skrevet

Virker som det går mye på tomodighet fra selger. En som priser høyt må bruke lenger tid på å selge bilen sin enn en som selger billig. Så er det mange som har problemer med å se hvor mye alt småplukket de har blitt vant til trekker ned. Virker faktisk som at biler er mer overpriset hos private enn firmaer. Mange har problemer meg å se hvor mye bilen sin synker i verdi pga. de er populære. Ser også forskjell på priser på merkeforhandlere. Har lagt merke til at merkeforhandlere som selger Opel har hatt en del snille priser på mange pene e46 i god stand og med lav km stand.

Jeg prøver å selge bilene mine til en så riktig pris som mulig, men merker at det ikke er så enkelt å takstere sin egen bil. Jeg må ha gått ned litt i pris på de fleste biler jeg har solgt. Men samtidig har jeg solgt alle for mer enn jeg kjøpte de for, men det er pga. jeg har påkostet de så mye. Den siste bilen jeg solgte har jeg i ettertid sett at kanskje ble solgt litt dyrt, men så lenge en kjøper mener bilen er verdt det må det vel være i orden :)

Skrevet

Som Mexos har det nok veldig mye med kjøper å gjøre. Har du dårlig tid ved salg av bil går som regel bilen mye billigere enn om du har god tid. Mer tid til å finne riktig kjøper da...

Med tanke på pris har nok mange BMW-eiere litt ekstra kjærlighet til bilen, noe man ser igjen i prisene. Og en dønn strøken bil uten noe som helst problemer er verdt veldig mye mer enn en bil med "litt" småpirk som det er så mange av. Det tar både tid å penger å få fikset slik...

Skrevet

Mange vil nok legge bilen ut til en urealistisk høy pris i begynnelsen og så arbeide seg ned. Om man ser på E39 fra 2001-2003 er det mange biler som er ganske like, men som ligger relativt langt unna hverandre i pris. Husk at en bil (eller hvilkens som helst annen ting) ikke er mer verdt enn det markedet er villig til å betale for tingen.

Mange som også tar seg meget godt betalt om bilen er litt spesiell mht utstyr eller motor.

Skrevet

Ja syntes f,eks at prisene i kongsberg kan ligge høyt priset men tilbudet enn får for egen bil er også vært høyt. Ved bytte slik sett er det mellom legget som teller så. Servicen i kongsberg har vært bra, noe som bør telle også.

Uansett pris tror jeg markedet bestemer, se bare på veteraner biler. Tror også at mange bmw eiere har ekstra kjærlighet til sin bil ja Ad|oS .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...