Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er nok et annet system på E46. bare lurte på om det er normalt med den svake lyden og om at den i det hele tatt skal være aktiv når bilen ikke er i gang.

Skrevet
Er det normalt at man hører en svak el.motorlyd i klima annlegget når bilen ikke er i gang? :?

Dette er i en 523 96'

En stund etter du har stoppa motoren er det en lyd der ja. Vet heller ikke hvorfor den er der. 94 e36

Skrevet

i min bil m42 '94 så er den lyden der et par minutter. omtrent som motorvifta på en varm sommerdag om du forstår. regner vel med at det er for å kjøle ned et eller annet. jeg har A/C på bilen min. uvisst om det har noe med saken å gjøre. men om den går for å kjøle ned noe, så kan det jo hende at det er en sensor av noe slag som er gåen.

korriger meg gjerne, dette er bare hva jeg tror det kan være.

Skrevet

Har du automatisk temp.regulering? Jeg tror du hører vifta (eller viftene?) som suger kupeluft forbi temperaturføleren(e) for kupeen? Lufta suges inn gjennom de små rillene i midtkonsollen.

Hvis ikke jeg husker feil vil vifta gå i 16 minutter etter stopp, og skru seg på igjen når du åpner døra (eller låser opp?).

Det er mange forbruk som skrus av når bilen går i "sleep mode", bl.a kupelys hvis du har glemt å skru de av.

Skrevet

på varmesommerdager kan du også høre gassen i kjøleanlegget gå tilbake i beholderen sin eller noe sånt.. husker ikke nøyaktig, men jeg har sånn lyd litt etter jeg har slått av ac på passaten min om sommern..

Skrevet

har skiftet batteri nå.. den ladet faktisk ut batteriet.. etter at bilen har stått i ro 2 dager. Men har nytt batt. nå.

Har faktisk sittet i bilen en stund etter at bilen er stoppet og åpnet og lukket døren. Men lyden er der fremdeles.. Har sikkert ikke sittet lenge nok :)

Skrevet

Er det på min også.

Jeg har funnet ut og slått meg til ro med at det er restvarmeanlegget som jobber litt , for det må det jo gjøre etter at bilen er stoppet.

Men med meg er det ingen lyd fra klimaen når det er slått av og bilen kjører eller står stille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...