Gå til innhold

Styling - like greit å omlakkere bilen?

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Ser det er veldig mange som har nyanseforskjeller på bilen og delene de har bytta ut (frontfanger/bakfanger/skjørter/panser/bakluke/speil). Hvis man skal bytte såpass mye, er det like greit å omlakkere hele bilen?

En bekjent av meg mente det koster rundt 6k å lakkere fangere og skjørter og speil, og ca det dobbelte å lakkere hele bilen (nå pleier han å få fiksa ting veldig billig).

Jeg har svart bil (cosmossort). Kunne tenkt meg å få en litt sortere farge på bilen, eller hvordan ville det blitt med en litt mørk blåfarge istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En proff lakkerer skal vel kunne fortelle deg om han kan klare å få til samme farge eller ikke.

Når du legger inn fargen på dataen og henter den ut av fargekartet, så får du 3 eller kanskje flere forskjellige farge nyanser etter den samme lakk-koden slik at du velger den som passer bilen best.. så dette kan de treffe veldig bra med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvis du lakkerer styling f.eks og setter dette på bilen så kan du være heldig med fargen noen ganger, men hvis stylinga er plast så ville jeg heller råda deg å lakke hele bilen, siden lakken reagerer med plast på en måte som gjør at fargen ser anderledes ut ( dette kommer nesten alle nye biler med orginalt) men er stylinga glassfiber skulle du ikke støte på dette problemet, hvis du vil ha en ny farge som ikke er så ekstremt anderledes enn cosmossvart så kan du gå for carbonsvart, dette er en av standard fargene på f.eks nye 3 serier, dn fargen er utrolig pen, ser helt svart ut, men er blå perlemor i den, rett og slett nydelig farge:)

men da må du ihvertfall lakke inni dører osv og. og må du sikkert regne med å betale 18000 pluss moms eller no, med mindre du får noen til å ta det svart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke så veldig stor forskjell på de nei, carbonsvart er mørkere mener jeg, men den har i sollys og visse vinkler skimmring av blått, eller som jeg skrev over: den har blå perlemor i seg! Og er en sinnsykt fin farge, lurte litt på om jeg ville ha den på e30'n min og egentlig!

Jeg mener du fint kan lakke bilen utvendig, og inni dører, og slippe unna med under panser og bagasjerom nå i første omgang hvis du lakker den i carbonsvart, du kan jo bare dra innom ett lakkverksted en dag å få de til å finne fram en prøve på carbonsvart og gå ut til bilen og se hvor stor forskjell det er på de så kan du selv avgjøre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ikke lakke hele bilen om du bare skal ha styling på.

Om man følger oppskrifta som lakk levrandør sier på oppbygging av lakk får man en helt lik farge også på plast. Så lenge man bruker den grunning, filler osv som de sier. Så skal lakken, også på plast lik som på farge kortet. Lakker endel fangere til BMW hvor jeg er utplasert osv så.

Men! På gammel bilen min så man ikke fargeforskjell i vanlig sol, men på kveldene når biler lyste opp min bil med xenon så man fargeforskjell på sjørtene, så mere blass ut.

Så tror det er noe i det zephyr23 sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...