morteym Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Ser det er veldig mange som har nyanseforskjeller på bilen og delene de har bytta ut (frontfanger/bakfanger/skjørter/panser/bakluke/speil). Hvis man skal bytte såpass mye, er det like greit å omlakkere hele bilen? En bekjent av meg mente det koster rundt 6k å lakkere fangere og skjørter og speil, og ca det dobbelte å lakkere hele bilen (nå pleier han å få fiksa ting veldig billig). Jeg har svart bil (cosmossort). Kunne tenkt meg å få en litt sortere farge på bilen, eller hvordan ville det blitt med en litt mørk blåfarge istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Tar ikke mange år før lakken har falmet litt nei, men noen farger holder seg bedre enn andre da. En proff lakkerer skal vel kunne fortelle deg om han kan klare å få til samme farge eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 En proff lakkerer skal vel kunne fortelle deg om han kan klare å få til samme farge eller ikke. Når du legger inn fargen på dataen og henter den ut av fargekartet, så får du 3 eller kanskje flere forskjellige farge nyanser etter den samme lakk-koden slik at du velger den som passer bilen best.. så dette kan de treffe veldig bra med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 4, 2007 Forfatter Share Skrevet November 4, 2007 Det tar vel gjerne et års tid før fargenyansen blir mer fremtredende? Men hva tror dere om å få ny farge på bilen? Blir det veldig amatørmessig med blå utenpå og sort inni dørkarmer etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddern Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 det blir veldig amatørmessig ja. husker jeg gjorde det slik på en mb190 jeg hadde/har, ser ikke gjennomført ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Ikke bytt farge på bilen, hvis ikke du har tenkt til å lakke inni dørene og motor rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Hei, hvis du lakkerer styling f.eks og setter dette på bilen så kan du være heldig med fargen noen ganger, men hvis stylinga er plast så ville jeg heller råda deg å lakke hele bilen, siden lakken reagerer med plast på en måte som gjør at fargen ser anderledes ut ( dette kommer nesten alle nye biler med orginalt) men er stylinga glassfiber skulle du ikke støte på dette problemet, hvis du vil ha en ny farge som ikke er så ekstremt anderledes enn cosmossvart så kan du gå for carbonsvart, dette er en av standard fargene på f.eks nye 3 serier, dn fargen er utrolig pen, ser helt svart ut, men er blå perlemor i den, rett og slett nydelig farge:) men da må du ihvertfall lakke inni dører osv og. og må du sikkert regne med å betale 18000 pluss moms eller no, med mindre du får noen til å ta det svart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 4, 2007 Forfatter Share Skrevet November 4, 2007 Takk for svar. Jeg er enig i at det ikke blir bra å lakkere bare utenpå, men vil vel tro det går greit hvis det er en annen sortfarge? Hvordan er det med polypropylen og carbon og lakkering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Du må jo ikke finne på å ikke lakke inni dører, motorrom og bagasjerom på en e46 hvis du har tenkt å få noe igjen for den seinere, ser bare skikkelig jalla ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 4, 2007 Forfatter Share Skrevet November 4, 2007 Er det så stor forskjell på cosmossort og carbonsort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 nei det er ikke så veldig stor forskjell på de nei, carbonsvart er mørkere mener jeg, men den har i sollys og visse vinkler skimmring av blått, eller som jeg skrev over: den har blå perlemor i seg! Og er en sinnsykt fin farge, lurte litt på om jeg ville ha den på e30'n min og egentlig! Jeg mener du fint kan lakke bilen utvendig, og inni dører, og slippe unna med under panser og bagasjerom nå i første omgang hvis du lakker den i carbonsvart, du kan jo bare dra innom ett lakkverksted en dag å få de til å finne fram en prøve på carbonsvart og gå ut til bilen og se hvor stor forskjell det er på de så kan du selv avgjøre;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 kikka litt på fargene på jobb idag, og cosmossvart har mer gull i seg og carbonsvart hadde mye blå, men carbonsvart var mye mørkere ihvertfall da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 Okei.. forskjellen kommer sikkert tydeligere fram på en hel bil da. Cosmossort virker veldig grålig i virkeligheten, ganske kjedelig sortfarge spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Må jo ikke lakke hele bilen om du bare skal ha styling på. Om man følger oppskrifta som lakk levrandør sier på oppbygging av lakk får man en helt lik farge også på plast. Så lenge man bruker den grunning, filler osv som de sier. Så skal lakken, også på plast lik som på farge kortet. Lakker endel fangere til BMW hvor jeg er utplasert osv så. Men! På gammel bilen min så man ikke fargeforskjell i vanlig sol, men på kveldene når biler lyste opp min bil med xenon så man fargeforskjell på sjørtene, så mere blass ut. Så tror det er noe i det zephyr23 sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 7, 2007 Forfatter Share Skrevet November 7, 2007 Det jeg er mest bekymra for er at de nye delene skal se mer nye og freshe ut enn resten av bilen.. Den trenger en polering (hadde lakkbehandla den for noen år siden, men tror det belegget er vekk for lenge siden).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå