Stephan.s Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Vel, tiden er kommet for EU kontrollen på BMW'en. Har et par 2-er feil jeg allerede vet om som er under utbedring, men største problemet er såklart senkesett. Bilen er senket før min tid med nye dempere/fjærer, MEN ble aldri godkjent og har ikke TÜV papirer, og vet heller ikke produsent. Er avhengig av bilen til jobben, og har heller ingen orginale fjærer jeg kan bruke til kontrollen er tatt. Så mitt spm er da såklart om det er noen her inne, eller vet om noen verkstedet som ikke er så aaaltfor firkantet når det kommer til småfeil som ikke-godskjent senkesett m.m. Nå er jeg ikke ute etter å få bilen igjennom med ALLE feil. Blir glad hvis de oppdager noe vitalt som jeg ikke har sett enda, men det er da senkesettet som står i veien for å få den igjennom. Har unødig lyst å støte på en gammal kæll som gir meg 2er-feil på slitne viskere og slike idiotiske ting som ikke er vitalt for sikkerheten på bilen. Takker for alle eventuelle svar
Stephan.s Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Ingen gode råd? Tenkte å bestille meg en time i morgen før onkel kommer og klipper skiltene.
Ballder Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Ta en runde rundt til forskjellig verksteder og legg frem problemet ditt og se hva dem sier. Enklest det.
Stephan.s Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Enkleste er vel å ta i bruk forumet for å høre andres meninger/erfaringer
oddis Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Nå er det heller ikke så lurt å snakke høyt om hvilke verksteder som driver litt "liberalt" med denne form for godkjenning, siden de kan få store problemer hvis det kommer en myndighetsperson i hende.. det har vi sett eksempler på tidligere. Bare sier det så du blir oppmerksom på hvorfor kanskje ikke gud og hverman skriker ut med forslag. Kanskje det er noen som vil låne deg noen fjærbein mot noen kr for et par dager? Er jo bolt on, bolt off.
Stephan.s Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Ja, skjønner det oddis. Hadde ikke gjort det selv på åpent forum, men det er der den geniale løsningen kalt PM kommer inn Jeg spør bare rett ut i stedet for å gå rundt grøten. Jeg legger gladelig igjen noen kroner "under bordet" og for at noen vil se "forbi" det at det ikke sitter org fjærer på. Enkelt og greit. Har tenkt på det med å få lånt meg noe, men spm er da hvor mange er det som er villig til å låne bort slikt i Lillestrøm området for 1 dag?
Sir Hofstad Skrevet November 4, 2007 Skrevet November 4, 2007 Funker som regel greit å legge tuv papirer på setet... Tror ikke de ser hva papirene hører til?...
Stephan.s Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Funker som regel greit å legge tuv papirer på setet...Tror ikke de ser hva papirene hører til?... Kan jeg ikke svare på. Har aldri hatt en bil lenge nok til ha vært på EU før, så dette blir en ny opplevelse for meg Men hjelper lite da jeg alikevel ikke har noen form for papirer på settet.
Sir Hofstad Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Har en real bunke på mitt farge har du på ditt? Mulig å se noe nr?
Stephan.s Skrevet November 5, 2007 Forfatter Skrevet November 5, 2007 Røde fjærer med sorte dempere. (Vet bare at demperene er ganske nye. Om de er orginale eller ei kan jeg ikke svare) Usikker på mengden de senker. Skrev ned et nummer jeg fant på bakfjæren rett etter jeg fikk bilen, men det har jo forsvunnet i tidens løp. Burde kanskje rote meg til å få skrevet det ned igjen.
ehrnst Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Dempere trenger ingen papirerer det er det kun fjærene som gjør:)
Stephan.s Skrevet November 5, 2007 Forfatter Skrevet November 5, 2007 Takker ehrnst. Tror jeg skal ta meg et delesøk på brukbildeler og se om det er mulig å få tak i brukte org fjærer i nærheten.
Superbeetle Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Hadde ikke stresset for mye med å kjøpe fjærer.Tror jeg hadde tatt sjansen og deretter evt kjøpt fjærer...Jeg kan anbefale Naf faktisk. Bilen min ble godkjent der med kappete fjærer og tonete sideruter foran.(nei jeg kjører ikke med kappete fjærer) Godkjente også en Prelude der med bl.a 300mm ratt og blinklyshendel som ikke gikk tilbake. Hadde Tuv papirer liggende i setet, men prelude var ikke blant bilene som dette rattet ble godkjent på. Denne bilen hadde jeg også på et annet verksted. Der fikk jeg anmerket slitt rute, heng i alle bremser, rust på bremseskiver, slitte foringer bak og rattet. Hos naf så de kun på en oljelekkasje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå