Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dratt hjem en krasja 318is e30 som går på bensin og gass...

da jeg fikk bilen manglet alle sikringer og relè i sikringsboksen og batteriet. relène fant jeg i bagasjerommet, men vet ikke helt hvordan dem skal stå :?

jeg kobla til ett batteri jeg hadde liggende, og hørte at det kom noen tikkelyder i motoren idèt jeg koblet på strømmen. så vred jeg om på tenninga, eneste så sjedde var at alarmen pep veldi svakt i 3-4sek før den slo seg av... helt død... ingen lys inni bilen, og heller ikke varselblink funker.

så jeg prøvde ett nytt batteri, og det var lite lys å se rundt om... er ganske sikker på at det var strøm på begge batteriene!

Begge batterier har ett hull hvor det lyser svart eller grønt

GRØNT= betyr at det er fulladet og fint

SVART=dårlig og må byttes/lades

vell, begge batteriene var det grønt oppi.

Gidder noen å legge ut ett bilde fra sikringsboks fra 318is e30?

Skrevet

noen som har peiling? kan det ha noe med at den sto ute i regn oa altslags vær i 1 mnd. den er jo krasja så vannet strømmer inn alle veier!

sikringsboks er akkurat slik den skal være, har sjekket opp mot en annen isbil her inne..

Skrevet

prøvde igjenn idag med garantert fulladet batteri.. ingen forskjell! alle relè står som dem skal! bilen er jo hardt krasja, og den har stått ute i vær og vind i 1-2mnd med vann som kan komme inn over alt

Skrevet

jeg har fått bilde av sikringsboks. så alle relè står som dem skal nå. det kommer en slags tikkelyd i motoren idèt jeg kobler til batteriet. men ingenting sjer når jeg vrir på nøkkelen. varselblink eller tute eller lys i kupè virker heller ikke... det hender at turtelleren tar seg ett lite hopp op på ca 1000rpm og rett ned på 0 igjen når jeg vrir av tenninga!

var nettopp ute og prøvde igjen, og det som skjer er:

Jeg kobler til batteriet som er fulladet, og hører en tikklyd i fra motor en eller annen plass. den lyden kommer akkurat idèt jeg kobler på ledningene på batteriet!

Og når jeg setter meg inn i bilen og vrir om på tenninga, så kommer det svakt lys i knapper og diverse i dashbord, og når jeg prøver og starte bilen, så sløkker alt!!

når tenninga er av, og jeg trykker på varselblink, så lyser det veldig svakt fra varselblink-knappen i dashbordet.

Sikringsboksen er sjekket opp mot en annes 318is og alt er korrekt satt inn!!

Skrevet

ble fortalt at mest sannsynlig er det noen ledninger som har gått til jord, antagelig under krasjen, og at noen ledninger tar borti karosseriet :? har gått over det aller meste av synlige ledninger, og alt ser bra ut. den er hardt krasja bak, så jeg tok ut ene baklykta som var knust. mn ikke noe forskjell... :?:

Skrevet

har prøvd å rikse og slå litt i ledninger og bokser under rattet og ved hanskerommet, men ingen forkjsell..

Skrevet

jeg hadde faktisk ett problem i vinter, da fikk jeg ikke start på 325en min, da var det en kontakt under innsuget som var dårlig skrudd til.. Når jeg fikk skrudd den ordentlig inn startet bilen

pict50432332ld0.jpg

Skrevet

men nå er det jo slik at is`n vil ikke engang sjinne! får ikke strøm til noen ting! må være noe med jording av noen ledinger som eventuellt ligger i klem, eller isolasjon er brutt på

Skrevet
men nå er det jo slik at is`n vil ikke engang sjinne! får ikke strøm til noen ting! må være noe med jording av noen ledinger som eventuellt ligger i klem, eller isolasjon er brutt på

har du lys i instrumenter og lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...