skisseper Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 gjorde en stortabbe i stad. siden de ikke selger CHF olje som det står på lokket mitt så ringte jeg litt rundt til noen forhandlere og lurte på om det var noen alternativ olje som kunne fylles på. ble gitt klarsignal for å fylle på ATF dextron 3. javel tenkte jeg..kjøpte det og fylte på jeg har ikke kjørt bilen etter den beskjedne påfyllingen som besto av 3 fulle korker. men nå er det en blanding av grønn og rød olje..skøy. så får jeg høre at dette må ikke blandes!! tipper jeg like gjerne skifter ut hele servooljen. jeg kan ikke noe på dette området så hvordan går jeg frem da? det er en 525i 91mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Du skruer bare slangerne av snekka som sitter under beholderen, men der ligger fortfarende litt olje i snekka. Veit ikke hvad olje som var på min før, men jeg tømte og fylte Dexron III, no problemos hos meg. Eneste er hvis du har niveau regulering på bilen bak (hvilket er højest usandsynligt på din), da må der brukes spesiel olje.....husker ikke hvilken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Ingen fare. Tøm oljen og fyll på servolje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skisseper Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 jaja,. kjøper meg et par klemmer jeg da og røsker de ut. regner med at oljen ikke har gått ned i slangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Er vel like greit å tømme det helt, har sikkert aldrig vert byttet. Koster jo ikke en formue....men husker ikke hvor mange liter jeg brukte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Er vel like greit å tømme det helt, har sikkert aldrig vert byttet.Koster jo ikke en formue....men husker ikke hvor mange liter jeg brukte Liter? Byttet nettopp den olja og tror ikke jeg fylt på en liten en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skisseper Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 jo det tror jeg faktisk den forrige eiern gjorde i fjor. jeg røska no ut alt jeg nå og lar beholdern tømme seg helt. burde jeg rense beholdern slik at det ikke er noen rester av den blandinga av rød og grønn eller vil ikke det ha noe å si ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 jo det tror jeg faktisk den forrige eiern gjorde i fjor. jeg røska no ut alt jeg nå og lar beholdern tømme seg helt. burde jeg rense beholdern slik at det ikke er noen rester av den blandinga av rød og grønn eller vil ikke det ha noe å si ? vis du brukte litervis så må du ha returtank og turbo på servoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 jo det tror jeg faktisk den forrige eiern gjorde i fjor. jeg røska no ut alt jeg nå og lar beholdern tømme seg helt. burde jeg rense beholdern slik at det ikke er noen rester av den blandinga av rød og grønn eller vil ikke det ha noe å si ? vis du brukte litervis så må du ha returtank og turbo på servoen Eller Self- Levelling suspension, nivåregulering . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Det var da faen som dere skulle sage i meg for den lille kommentar der da Jeg kjøpte olje til Gearkassa, Servo, Diff, Motor og pils til meg selv......kansje litt for mange liter pils siden jeg ikke husker hvor mye som gik hvor Men det kan jo self ikke ha vert litervis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 nivåregulering . He he, sånt skriver vi Danske det ikke, da er det niveau Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå