RenZor Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 I fjor kjørte jeg på Nankang SV1 eller hva dem heter. Piggfrie dekk, splitter nye da jeg hørte så mye bra om dem. Det er seriøst de dårligste dekkene jeg har kjørt med. Nå når snøen kom kjørte jeg noen dager med sommerdekkene på. De har dimm 235 foran og 245 bak. Merka ikke nesten ikke forskjell på sommerdekkene mine og vinterdekka i fjor. Det sier litt. Nå har jeg derimot lagt om til >Bridgestone Blizzak, piggfrie. Jeg ble VELDIG positivt overrasket over hvor bra veigrep jeg har. Selv om dekkene vistnok er fra uke 47 i 2002 (sto stemplet på dekket). Tipper de hadde vært enda bedre om jeg kjøpte splitter nye. Og en annen ting. ABS e bærre lækker! Jada veit all dåkk som meine "ska itj ha nå elektronikk t å styr biln", men æ e ikke enig. Funke knall jo, veldig bra selv om biln e fra 1992! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Jeg har opplevd at sommerdekk funker like bra på glatt underlag (rim, litt is) helt til det kommer en del snø og slaps, da blir det noe helt annet. Jeg kjøpte Hakkapelitta Q til bilen min en gang, 205/55/16. De hadde gjort det veldig bra i tester, men min erfaring var at de ikke einet seg på en så stor og tung bil som 323Ci. (Pga myk gummi/mønster). Bilen ble ustabil og svaiet, antispinn koblet inn osv. Så hva slags bil man kjører har stor innvirkning, ikke bare dekket i seg selv. Abs'n hos meg har kobla ut pga en sensor som har gått. Og jeg har vinterdekk som er dårlig på våt asfalt, og det funker utrolig dårlig. Bremser jeg så låser forhjulet seg og det er ingen effekt. Ville ikke vært foruten abs.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 På den forige bilen E36 hadde jeg nye Goodyear vinterdekk (Piggdekk). Helt nydelig å kjøre med:) Helt topp på is å glatt vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 De hadde gjort det veldig bra i tester, men min erfaring var at de ikke einet seg på en så stor og tung bil som 323Ci. (Pga myk gummi/mønster). Bilen ble ustabil og svaiet, antispinn koblet inn osv. I hvilken hastighet ble bilen ustabil? Jeg har piggfrie Michelin X-ice North i 225/45-17, og opplever at bilen blir ustabil og svaiet fra ca 120km/t --> Men nå er jo min bil en del tyngre enn din... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 fornuftigt å velge blizzak! tror ikke de hadde vært bedre nye, de blir berdre når de er litt slitt. pga. multicell gummien kommer ikke frem før dekket er slitt nesten 1mm. dekket kunne vært 10 år gammelt, men like godt. vet ikke om noe annet dekk med den egenskapen. jeg har derimot god erfaring med nankang, riktignok på konebilen, 95 honda accord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Bilen min var ustabil i alle hastigheter, bare man svingte litt med rattet så kjente jeg hvordan bilen ålet seg etter bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå