Gå til innhold

teknisk feil på bilen. noen innspill om hva feilen er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3.16 1994 modell som en klokke. Jeg har to ganger opplevd at sentral låsen er helt på tryne, og låser seg med en gang når jeg låser opp. Og når jeg først får lokka opp døra og skal starte, så skjer det ingen ting når jeg vrir om nøkkelen (tenninga går på, men når jeg vrir om siste hakket er det null respons). Dette har skjedd to ganger, men har plutserlig fått start på den igjenn (og sentral låsen funka som normalt igjenn). Rart at sentral låsen oppfører seg rart når det ikke er liv i startern.

I dag så skulle jeg helle oppi frost veske på bilen. Lokka opp panseret og lokka det igjenn. Satt meg i bilen og skulle starte. Da var det samme problemet, bare nå så funka ikke taklyset som det skulle, og sentral låsen reagerte ikke når jeg vre om nøkkelen i døra. Jeg tengte at det samme problemet var igjenn og det var det. Det er ikke liv når jeg vrir om nøkkern i det hele tatt. Strøm er det nok av (sjekket også sikkringer).. Lysa går på, men i det jeg vrir om siste hakket, så kommer bare "klikket", ikke noe mere... Skjønner ikke hva som er galt, og hvorfor funker ikke sentral låsen samtidig som den ikke starter når jeg vrir om?

Skjønner ikke hva det kan være. Nå står bilen stille, og denne gangen fikk jeg ikke liv i den igjenn. Noen som har vært borti liknende?

Håper det ikke ble FOR UKLART!

takker for alle svar. (ps: testet med start kabler så strøm er det).

Ser ingen sammen heng mellom sentral låsen og tenninga, at når jeg vrir om så skjer det ikke noe, ikke en lyd fra relèt en gang.

Skrevet

eller evt. sjekke selve batteriet. Hadde samme dritten på min. vrei nøkkelen, alt slo seg på av elektronikk men ikke noen tenning. ikke en lyd. bytta batteri og sprayet sikringsboksen med crc: Problem bortevekk=)

Skrevet

Det er et jordingspungt rett foran førerstolen ned i gulvet ,teppet løftes opp . dette jordingspungtet har med sentrallås å gjøre men vet ikke om det andre du nevner sitter på samme sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...