Bamsebrakar Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 Har nettopp skiftet motor fra en 318i 85 mod til en 1984 mod 323(m20B23) som har stått i en E28.. Plages med at temp måleren og turtelleren ikke funker, heller ikke bensinmengdemåleren fungerer står kun å vipper av og til..noen som har hatt lignende problem eller vet om hva det muligens kan være?
weheeE34 Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 virka donor motoren i den bilen du tok det fra da, eller asso, virka turtall og temperatur? turtalle kan no være at dinna pick up sensoren på sving hjulet e defekt på 323 motoren, eller at det e ei ledning som er brudd i til den? bruka du det elektriske til 323 motoren eller til din gamle 318, men tru ikkje det ska ha so veldi mykje å sei på dissa bilane igrunnen... bensin mengde målaren er væl en kombinasjon av luftmasse målar og lambda?? her e ej på tynn is, å ska ikkje være påståelig...
Bamsebrakar Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 Både temp å turtellar funka på gamlemotoren, fekk idag i gong igjen turtellare men ikkje tempen. Hadde kobla feil den kvite treleda pluggen som ligge i dashen rett lame hjerna. Der e tre ledninga, en for turtall, en for motorstyring og en for temp (trur eg) fe koble litt til å sjå ka eg finne ut. Jækli irriterande å ikkje vite ka temp ej he!
integrale8v / ELS Tuning Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Motortemp er stikk nr 4 i motorkontakten. De tre ledningene inne i bilen er: turteller (svart), + til hjernen (grønn) og økometeret (husker ikke)
propan Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Tempmåleren er den brune med hvit stripe. Turteller kan du i værste fall legge en ledning til den i midten av turtelleren til jord på coil. Men en annen ting- m20b23 fra e28?? Finns ikke 523 e28
Bamsebrakar Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 B23n sto oprinnelig i en E30, som så ble vraket, puttet i en e28 og nå videre i min E30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå