Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
viss motoren ikke "chinner" kan de være 2 ting, flatt batteri eller feil me startsperren. er det feil på startsperren går IKKE startmotoren.

Har jeg startsperre tro? :oops:

Har ikke alarm noe jeg trodde kom sammen med startsperre?

Startsperre skal vel være standard på alle E39. Sikker på at batteriet du byttet med hadde strøm? (Har selv hatt defekt batteri som førte til samme symptomer som du har).

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
viss motoren ikke "chinner" kan de være 2 ting, flatt batteri eller feil me startsperren. er det feil på startsperren går IKKE startmotoren.

Har jeg startsperre tro? :oops:

Har ikke alarm noe jeg trodde kom sammen med startsperre?

Startsperre skal vel være standard på alle E39. Sikker på at batteriet du byttet med hadde strøm? (Har selv hatt defekt batteri som førte til samme symptomer som du har).

hmmm.. når jeg tenker meg om har dette batteriet jeg byttet, stått in en annen bil som ikke har vært brukt noen mnd :oops:

Prøver å lade batteriet jeg så får vi håpe det bare er det :wink:

Skrevet

Da er jeg tilbake etter test på å starte bmwèn med startkabler (tenkte det var lettere enn å bytte batteri :wink: )

uten noe hell, bmwèn er like død ennå :(

Har ikke sjekket sikringer. skulle gjerne gjort det hvis noen kan fortelle meg hvor sikrings boksen er? hehe har finni de sikringene bak ved batteriet :wink:

Skrevet

Sitter hvertfall en sikringsboks i hanskerommet. I toppen der.. vri på de to plastflikene så kommer boksen ned...

Sitter og noen sikringer i El-boksen i motorrommet i hjørnet nærmest føreren...

Også som du nevner bak i bagasjerommet.

På min E46 så sitter det også noen store sikringer bak hanskerommet igjen! Må ut med hanskerommet for å komme til de....

Skrevet
ALT er normalt ellers? bortsett fra at den ikke starter når du vrir om?

Ja absolutt alt er som normalt.

Annlegg funker lys går på i inni bilen sentrallås funker,

varmevifte / klima vinduer går opp / ned.

Men takluka går kun opp men ikke ned igjen.

Skrevet

kan såklart også være at startmotoren har tatt ferie, men da pleier den som regel å "klikke"

har mer tro på at ews er defekt! du må nok på et verksted for å lese av feilkoder...

Skrevet

Startmotoren på min E46 Coupé går når startsperren hindrer bilen å starte ;)

Men ikke antydning til tenning.. bare kinner.

hvordan prøve-starter du bilen med startsperren på da???? må ta ut el del i rattlåsen då...

for med en gang nøkkelen settes i låsesylinderen blir startsperren opphevet. er en transponder som i nøkkelen som gjør dette!

Skrevet

Jeg kjøpte brukt hjerne til min E46 nå min DME tok kveld.. Den kinna som bare faen, men ikke antydning til tenning!

Dette var før det var gjort forsøk på omprogrammering av startsperra (noe som forøvrig ikke funker på annet enn splitter ny DME)

Skrevet
kan såklart også være at startmotoren har tatt ferie, men da pleier den som regel å "klikke"

har mer tro på at ews er defekt! du må nok på et verksted for å lese av feilkoder...

Nei det "klikker" ikke i starteren..

Men jeg får rulla den igang.

Hmmm vil du foreslå verksted? :?

Skrevet
Jeg kjøpte brukt hjerne til min E46 nå min DME tok kveld.. Den kinna som bare faen, men ikke antydning til tenning!

Dette var før det var gjort forsøk på omprogrammering av startsperra (noe som forøvrig ikke funker på annet enn splitter ny DME)

ok. men da har ikke EWS blitt kodet til DME. viss du hadde prøvd nå, så vil ikke bilen chinnet...

sånn er nemlig systemet oppbygd :)

Skrevet

Nei det "klikker" ikke i starteren..

Men jeg får rulla den igang.

Hmmm vil du foreslå verksted? :?

Jeg vil foreslå et BMW verksted. de har mest peil og kjenner bilene/systemet best. ¨

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...