Gå til innhold

E39 før 2001. Mye kjente problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du ser det lettest under bilen det er 6 - 8 stk 35 mm hull i gulvet som er tettet med plugger.Er de vekk er det lett å se.Er de løse lekker de også så sjekk dette.

Skrevet

Airbag lampa kan også ha en tendens til å bynne å lyse p.g.a av feil på sensorer her og dær... Hadde det på min 97 E39

Det sa de var vanlig feil på disse...

Skrevet

Har ikke vært utsatt for noen av disse feilene som blir kalt "vanlige" og "kjente" og blir nesten litt irritert hver gang noen lurer på noe og folk svarer "kjent feil på E39" osv osv.

Har min andre E39 og har ikke hatt verken rust, vann i gulv, trøbbel med foringer, dugg i lykter eller noe annet.

Mitt største problem har derimot vært et girkassehavari...

Ellers har jeg vært, - og er, veldig fornøyd. Mine irritasjonsmoment går mere på de dagligdagse tingene.

For å presisere litt videre:

* Bilen er dyr å forsikre og dyr å eie/ha på servicer kontra andre i samme størrelse

* Det er på face-liften (og sikkert delvis på pre-facelift også) innstegsdeksler som er hule slik at regnvann og vaskevann samler seg i disse. De ligger riktignok oppå kanalen slik at det skal en del til for at det ruster, men alikevel... Går forresten an å skjære hakk i den så vannet renner ut da... Gjelder primært bakdørene.

* Når vannet først er rent ut fra ovenfornevnte deksel stoppes det på face-liften av en gummi-list under døren slik at det pipler litt vann i evigheter med mindre man tar opp døren og tørker. Spesielt kjedelig etter vask da det om sommeren setter seg støv i vannet slik at det blir flekker når bilen tørker, og at det blir isrenner der om vinteren.

* Det er et dødrom i bremseskjoldet som gjør at småsteinen legger seg der og skramler. Koster omtrent tusingen å fjerne denne småsteinen. Det er en i forumet her som har laget en DIY på å fjerne problemet, men så lenge den er original kan denne skramlelyden oppstå.

* Regnvannet sildrer nedover sidevinduene under kjøring siden det er for små/lave kanter på gummilisten til frontruten.

* Airbag for passasjer kan ikke deaktiveres på lettvint måte. Må fysisk kobles fra på verksted.

* Og til slutt det som irriterer meg absolutt mest: Det er INGEN steder å oppbevare CD-plater fornuftig! Det er to lange fine lommer i hver framdør, men disse er halvannen centimeter for lave til å kunne oppbevare CD'er. Dersom du legger coveret slik at du ikke ser hvordan plate det er får du plass til 5 i dybden/10 totalt i hver dør, men da ser du ikke hva det er på de og du må ta ut alle for å komme til den innerste.

Tror det skulle dekke det meste. Ellers veldig forøyd.

Skrevet

Har ikke så god peiling på mekanisk. Men en ting som er sikkert er at e39 er plaga med rust. Dette gjelder fordorene og panser. På inn og utside. På touring gjelder dette åsså bakluka. e39 er vel nesten som en nedtur i forhold til e34. Greit nok at e34 åsså ruster. Men bak rustflekkene skjuler det seg ofte en gammel reperasjon som ikke har vert ordentli utført. Har sett dette utallige ganger. Men om man ser seg om på biler av samme modell kan en være ihjælrusta, mens en annen være dønn i orden. Har med vedlikehold osv å gjøre... Hvor nøyen eieren(e) har vert med renhold og sånnt gjennom årene. Mye som spiller inn her. Slik er det bare

Skrevet

En kamerat av meg hadde en 98' 520iT, med ca 130 000 km. Han hadde det meste av feil på den, "alt" var galt. Men en pen bil med god historikk (få eiere, komplett servicehefte) burde ikke være noe utrygt kjøp.

Skrevet
Har ikke så god peiling på mekanisk. Men en ting som er sikkert er at e39 er plaga med rust. Dette gjelder fordorene og panser. På inn og utside. På touring gjelder dette åsså bakluka. e39 er vel nesten som en nedtur i forhold til e34. Greit nok at e34 åsså ruster. Men bak rustflekkene skjuler det seg ofte en gammel reperasjon som ikke har vert ordentli utført. Har sett dette utallige ganger. Men om man ser seg om på biler av samme modell kan en være ihjælrusta, mens en annen være dønn i orden. Har med vedlikehold osv å gjøre... Hvor nøyen eieren(e) har vert med renhold og sånnt gjennom årene. Mye som spiller inn her. Slik er det bare

i forhold til mange andre bilmerker, så synes jeg ikke e39 ruster så fælt..

har ikke noe rust på min 97mod ..

og en kompis av meg har kun litt på bagasjeluken..men steinsprut på panser får da alle biler, så at det kan komme rust flekker der er jo ikke så unaturlig, får slutte å ligge oppi rompa på lastebiler da :D

Skrevet

steinsprut må man tåle. Men her er det desverre snakk om "rustkaker". Bmw er langt ifra verst. Men er synd å se at Bmw ikke får det til rikti på denne modellen. Enten har de brukt dårli metall eller så er det en dårlki type grunning. Har hatt mye av desse bilen til reklamasjon på jobb. Det er altså slik, at har bilen rust. Så har den det på alle de kjennte plassene. Og noen biler har ikke rust i det hele tatt. Vet at de bruker forskjellige merker lakk. Er dette som gjør at det finnes forskjellige nøyanser av en farge. Kan være at de bruker forskjellige grunninger åsså. Det som gjør at noen har det og noen ikke. Ikke vet jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...