GunnarEP Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Er det noen som har greie på klimaanlegg her? Jeg har en E39 som jeg leverte inn på verksted for etterfylling av klimagass nå i høst. Det viste seg at det var lekkasje i klimaanlegget, og verkstedet mente årsaken var kjølevifta. Denne ble byttet, og klima'n holdt fortsatt ikke tett. Det viser seg å være klimakompressoren som er defekt. Jeg har bestemt meg for å spare opp midler noen måneder før jeg bytter denne, da prisen er høy. Den foreløpige regningen fra verkstedet for bytte av klimavifte er på 6000 kr. Verkstedet hevder at denne måtte byttes for å avdekke feilen på kompressoren. Stemmer dette, eller burde de ha funnet feilen på et tidligere tidspunkt?
Bjørn 320 Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Kjølevifta skal vel kjøle motoren, og dermed bør vel ikkje den ha noko med klimaanlegget å gjere? I allefall ikkje få anlegget til å lekke?
jon///M Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 kan ikke si at jeg skjønte dette helt, skiftet di vifta for at klima var tomt??! det er jo helt bak mål, er jo ikke gass trykk i vifta, vifta er jo ellektrisk. kan skjønne hvis det var kondensator(en slags radiator for ac) hmm snodige greier. hadde du kommet til meg med bilen skulle jeg trykksatt anlegget skikkelig og brukt lekasje søkern min til å finne lekasje slik at verkstede kunne fikset det!
Bonden Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Hvis vifta ikke startet i sommer ved test ,vill anlegget gå for varmt ved køkjøring og ac bruk ,og overtryksventilen på pumpa slår ut og gassen forsvinner.Anlegget burde vært trykktestet skikkelig for å kunne fortalt at vifta ikke var den eneste feilen på bilen din.
GunnarEP Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 Rettelse, det var selvfølgelig klimavifta, ikke kjølevifta. Jeg har iallefall ikke registrert at vifta har stoppet eller laget ulyder noen gang, så jeg synes det høres rart ut at den var defekt. Og det at feilen med kompressoren kan bli oppdaget uten å skifte klimavifta høres også rart ut. Jeg sitter igjen med følelsen at jeg kunne spart noen tusen kroner hvis jeg hadde levert den inn til et verksted der de har høyere kompetanse på klimaanlegg i første omgang. Nå kommer hele stasen, inkludert bytte av kompressor på 13500 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå