Gå til innhold

Innsugsslange på e34 - update 15.11.07 - Skjønner ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner.. Skal prøve litt i morgen på egenhånd.. Koble ut Luftmengdemåler, ta av batteripoler osv.. Har fått noen tips ang dette.. Ellers så får BMW Gardemoen ta seg en liten titt.. ;) Det som er så dritt er at fra 1000-3000 så er det nesten ikke mulig og holde bilen der.. Enten 500 eller 3000.. Når jeg først har gitt ordentlig med gass så holder den seg jevnt og fint når jeg har gassen inne..

Når den står på tomgang, så rister hele bilen.. dette er vel ikke bra? :|

Men, tips?

- Luftmengdemåler

- Feil lufttrykk på en eller annen måte

Den slangen jeg satte på går det ikke ann og sette på bedre. Den sitter!

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dersom motoren stopper når du tar av kontakten til massemåleren er det bare å prøve å starte den igjen. Den skal gå i nødprogram men det hender den stopper når man gjør slike drastiske ting. Går den stabilt og fint når du starter opp igjen uten massemåler koblet til vil jeg tro du har funnet ditt problem :)

Skrevet

Liten "update":

Vært ute nå og hatt bilen litt på tomgang.. Når vi startet opp bilen MED luftmengdemåler, gikk den på ca. 500 som jeg har nevnt før.

Når vi tok UT luftmengdemåleren så gikk den på ca. 900 omr. - MEN den gikk ikke bra i det hele tatt..

Hele bilen sto og vugga på tomgang..

!?!?

Siden den funker bedre uten luftmengdemåler, hva må jeg gjøre for at den skal gå bra med?

Merk: Den går ikke _bra_ uten luftmengdemåler.. Vugger, men ganske normalt turtall.

HJELP:)

Skrevet

Når min E520 står å rister som en blotrimma amerikansk bigblock V8, er det fordi den ikke tenner på første sylinder. Har fått vann ned i første plugg av å til som gjør at jeg kjører på bare 5 sylindre.

Er sikkert ikke ditt problem, men best å sjekke at der ikke står vann i den pluggen som er nærmest frontruten din.

Med meg kan bilen av å til gå helt fint, for så plutselig begynne å jukse.

På høyt turtall høres alt helt OK ut, men når jeg står på tomgang hører en at alt ikke er som det skal.

Har du sjekka alle pluggene dine at de ser fine ut osv?

Skrevet

Ringte BMW Gardemoen jeg. De ville ha bilen inn på diagnose. Noe jeg sa ja til, men det er ikke før i neste uke.

Imens tenkte jeg låne en LMM fra en annen bil med lik motor, sjekke coiler, plugger ++

Skrevet

Update:

Nå skjønner jeg ikke en dritt.

Bytta tilbake til den gamle slangen, nå sitter den akuratt som den nye gjorde. Og nå går plutselig bilen som før på tomgang MED lmm.

Hva skjer? Haha..

Skrevet

Er vell ikek stort mange som skjønner noe mer heller :P Men så lenge det fungerer ville jeg ærlig talt smilt å vært blid for så og ta dette opp igjen om problemet skulle komme tilbake;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...