Gå til innhold

Biler som har blitt kjørt i sommer(mange bilder og biler!!)

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut en liten "skryte" tråd med biler jeg har prøvekjørt i sommer.

Det er to grunner til at jeg har kjørt en del morsomme biler i sommer.

1: Jeg jobber hos en bilforhandler(har aldri kjørt en bil som en kunde eier, dvs det har jeg men ikke uten at kunden har bedt meg om det)

2: samboeren min gå meg banekjøring i england til bursdagen.

Jeg har tidliggere kjørt mange morsomme biler, men jeg har aldri kjørt en bil med over 500 hester. Og det har jeg egentlig ikke gjort enda.

Før sommern var en lamborghini lm 002 det nærmeste med 485 hester.

Etter sommern er det da Lamborghini gallardo som leder med 500 hester, dvs ikke over 500 hester som er målet! Det skal også sies at jeg kjørte en ferrari 550 maranello med 485 hester som hadde fjernet katalysatoren, men de var ikke sikre på om den hadde over 500. Så da er ikke målet i boks.

Starter med biler som er kjørt gjennom jobben!

civictypeR.jpg

civic type R, fy faen det var en moro bil når man kom over 5000-6000 omdreininger.

z4coupe.jpgz4coupe2.jpg

z4 er bare fantastisk...

coopersgbworks-1.jpg

coopersGBworks1.jpg

Denne hadde ca 220 hester og baksetene var tatt ut og erstaten med en avstiver. Nærmere go-kart har ikke jeg kjørt.

DSC01309.jpg

DSC01308.jpg

DSC01306.jpg

Er vel ikke nødvendig å si noe......

På bane i england kjøret jeg disse bilene...

Bilde072.jpg

Bilde033.jpg

Bilde024.jpg

Bilde034.jpg

Bilde071.jpg

Bilde023-1.jpg

Denne kjørte jeg ikke bare satt på.

Bilde069.jpg

Bilde068.jpg

Disse bare så jeg i london...

Krem hvit....

rollsroyce2.jpg

uten for en super hot cafe.... Bilde123.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ett sånt opplegg! Jeg har aldri kjørt bil på bane men det kommer jeg til å gjøre igjen. Var fantastisk moro. Mye fokus på sikkerhet og lite/ingen sladding og hvordan man skulle kjøre fort på bane..

Kritikk til opplegget er at du ikke har en sjåfør som følger deg. Han sitter i bilen og har hele tiden nye elever. Og da vet han ikke om du er en flink eller dårlig sjåfør... Jeg var så nervøs at jeg holdt på å tisse på meg når jeg kjørte den første bilen, men i den nest siste så var jeg varm i trøya og spurte instruktøren om det var greit at jeg hadde mobil telefonen på opptak så jeg kunne høre lyden av motoren ved senere anledninger.. han så på resultaten jeg hadde med de andre bilen og sa at han gjerne kunne filme meg med mobilen min og at vi MÅTTE ha vinduene nede for å høre gallardoens v10 motor. Det er en tur jeg aldri kommer til å glemme....

Man må være over 25 år for å kjøre noe min kjæreste ikke er, hun satt da på med en av instruktørene etter at jeg hadde kjørt. På ett av strekkene hadde jeg i følge instruktøre 180-190 med 550 maranello, der hadde han fruen satt på med over 260 med en WRX STI, så de kan kjøre bil....

Se gjerne på http://www.vroom.no/ for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oyvin: Prestwood park het forresten banen det glemte jeg å si.

[space] ja det var faen meg ikke lett å gi henne presang tilbake... Men det skal sies at det var ett bra opplegg vi hadde i london. Først kjøring for meg, så var det shopping for henne... Man gi og man tar....

Steffan C: Z4 coupe er en sinnsykt pen bil, men man kan da heller kjøpe seg en 996/997 med tanke på pris og de er lettere å få solgt! Jeg ville nok heller valgt med en porsche. Det er bare en ubeskrivelig deilig bil å kjøre. Det skal jeg bare ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gromt her ja:) Tips til å slå den 500hesters linja er vel å teste en E60 M5 :) Morsom bil det vettu

Den tanken streifer meg hver eneste dag! På jobben har vi en e-60 m5. Når vi fikk den inn så sjefen klart fra at det var ingen selgere som i det hele tatt skulle tenke på å prøve den... Bilen var solgt videre før vi fikk den inn så det er noe vi alle akseptere. Men å se den hver eneste dag er ikke lett. Kan koden til nøkkelskapet så vanskelig er det ikke!!

Jeg kan jo bare flytte bilen internt på jobben, men man har ikke kjørt/prøvd en bil når man flytter den 20 meter.

Jeg har blitt lovet at jeg skal få kjøre m6 så det kommer nok. Det var ett krav for at jeg skulle begynne fra min egen side!

Ad|oS: Det skal sies at vi delte greit på kostnadene på turen. Det ar vår ferie i år. 5 dager i England. Men hun betalte for banekjøring. Riktig nok oppgraderte jeg den til å gjelde flere biler... Forøvrig kjørte jeg disse bilene.

Jaguar xk8

Porsche 997

Astom martin db9

Ferrari 550 maranello

Lamborghini gallardo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gromt her ja:) Tips til å slå den 500hesters linja er vel å teste en E60 M5 :) Morsom bil det vettu

Den tanken streifer meg hver eneste dag! På jobben har vi en e-60 m5. Når vi fikk den inn så sjefen klart fra at det var ingen selgere som i det hele tatt skulle tenke på å prøve den... Bilen var solgt videre før vi fikk den inn så det er noe vi alle akseptere. Men å se den hver eneste dag er ikke lett. Kan koden til nøkkelskapet så vanskelig er det ikke!!

Jeg kan jo bare flytte bilen internt på jobben, men man har ikke kjørt/prøvd en bil når man flytter den 20 meter.

Godt å høre at Stenshagen har visse prinsipper! Alt i alt syns jeg stenshagen virker veldig profesjonelle. Var en tur ute på bilia-forretninge på fornebu og der var alt veldig rotete. De ansatte var hyggelige, men bortsett fra det virket alt litt lite profesjonelt. Utstillingsbilene var tydelig brukt og IKKE rene. Eneste nye bilen var en 6-serie. De andre bilene var skitne i hjulbuene. De hadde både en 520d og en X3 som begge hadde gått over 4000 km. Nå pleier jeg ikke å sjekke kilometerstand på bilene når jeg er innom stenshagen, men dere har vel nye biler utstilt hos dere.. (på nybilavdelingen)?

tenk forresten ikke så veldig mye på hvor mange hester bilene har. Tenk mer på hvordan de er å kjøre. Jeg vet at det er betraktelig mye morsommere å kjøre en BMW M3 enn en stor Mercedes med rundt 500 hester. Jeg trodde forresten lamborghini Gallardo hadde 510 hester..? Det er kanskje den nye som har litt over 500...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...