Gå til innhold

Hjelp! bilen stoppa:(

Anbefalte innlegg

Skrevet
starteren som er gåen?

Hører du en liten summing som går rundt i starteren?

Hender at den mekanismen inni starteren som dytter tannhjulene inn på tannhjulene i motoren ikke virker, slik at starteren bare sviver uten å gjøre noe fornuftig.

Hjelper innimellom bare å gi den et kakk, men somregel må den byttes.

Dette er det eneste jeg kan komme på hvis det er strøm på bilen, ingen røke sikringeer og full tank.

og motoren ikke går rundt. ikek det at den ikke tenner, men ikke går rundt i det hele tatt.

bilen burde jo uansett starte når jeg puffer den igang! så noe anna er galt:(

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hmmm, tror jeg hadde begynt med om den får gnist, plugger-coil-fordeler. Hvis ja, får den bensin? Evnt sikringer- starter. Virker som det er en kobinasjon av 2 feil her. En motor med bensin/luft og gnist skal tenne. Det at ikke starteren går er enten solenoiden (innslaget) el en dårlig sikring, det er den ene feilen. Det at den ikke starter ved tauing må være enten at det ikke er gnist, eller at det ikke kommer fuel. Sånn ville jeg ha resonert ved et liknende problem. eliminere meg frem til problemet. Lykke til.

hmmm, merkelig at alt det skulle ryke samtidig da:/

og at bilen sveiv jo når jeg slo den av for kvelden. var på mårran

at den ikke starta:/

Skrevet
Det kan ikke være samme feil som jeg hadde? At en ledning til dysene har smeltet?

For da kan du jo jøre alt mulig uteom å få bilen til å starte :P

tror ikke det du. da hadde alt anna fungert:)

Skrevet
Hmmm, tror jeg hadde begynt med om den får gnist, plugger-coil-fordeler. Hvis ja, får den bensin? Evnt sikringer- starter. Virker som det er en kobinasjon av 2 feil her. En motor med bensin/luft og gnist skal tenne. Det at ikke starteren går er enten solenoiden (innslaget) el en dårlig sikring, det er den ene feilen. Det at den ikke starter ved tauing må være enten at det ikke er gnist, eller at det ikke kommer fuel. Sånn ville jeg ha resonert ved et liknende problem. eliminere meg frem til problemet. Lykke til.

Pleier og være sånn, virket i stad men nå er det døtt. trenger ikke være alt dette da, men sikkert noe rundt dette. Som f.eks en ledning på coil samt ledning til starteren/solenoiden. Mere trenger det ikke være, men er enklest og eleminere seg frem til problemet og da må du begynne i ene enden og jobbe deg til andre. At den sveive når du parkeret og ikke neste dag beviser bare at noe galt ikke er riktig :?

Skrevet

Hører det har vært nevnt batteripoler og jording til motor osv.

Men har du sjekket kablene som går til selve startmotoren?

Disse kan være løsnet slik at starteren lever sitt eget liv.

At den ikke starter, det kan ikke komme av at dere har dratt den full av bensin når dere har holdt på med de andre problemene..?

Forsøk å ta ut noen plugger og sjekk om de er våte, tørk de i såfall.

Er de våte så ta ut sikringen/releet til bensinpumpen og forsøk å kjinne litt/slepe litt slik at den får blåst ut all overflødig bensin, og tilslutt sett på plass sikringa igjen og prøv på nytt.

Bare noen ord jeg kom på her nå i farta..

Skrevet

Pleier og være sånn, virket i stad men nå er det døtt. trenger ikke være alt dette da, men sikkert noe rundt dette. Som f.eks en ledning på coil samt ledning til starteren/solenoiden. Mere trenger det ikke være, men er enklest og eleminere seg frem til problemet og da må du begynne i ene enden og jobbe deg til andre. At den sveive når du parkeret og ikke neste dag beviser bare at noe galt ikke er riktig :?

ja jeg skjønner ingen ting. har kikka på det meste, alt fungerer.. utrolig merkelig at bilen sveiv når jeg satt den fra meg oxo

Skrevet
Hører det har vært nevnt batteripoler og jording til motor osv.

Men har du sjekket kablene som går til selve startmotoren?

Disse kan være løsnet slik at starteren lever sitt eget liv.

At den ikke starter, det kan ikke komme av at dere har dratt den full av bensin når dere har holdt på med de andre problemene..?

Forsøk å ta ut noen plugger og sjekk om de er våte, tørk de i såfall.

Er de våte så ta ut sikringen/releet til bensinpumpen og forsøk å kjinne litt/slepe litt slik at den får blåst ut all overflødig bensin, og tilslutt sett på plass sikringa igjen og prøv på nytt.

Bare noen ord jeg kom på her nå i farta..

Jepp, de har jeg sjekket, målet og så at det var strøm med starteren oxo:)

vel, bilen burde ha startet med engang når jeg skulle dra den igang, den var altid lett starta:) skjønner ingen ting, har aldri vært borti detta før

Skrevet

det kan hende at batteri kablene er stramm nok sånn at batteriet noen ganger greier ikke å gi strøm og noen ganger så greier den det.

Stram skruene for kabelene på batteriet.

Skrevet

Jeg synes dette høres ut som om bilen har blitt rå... om bilen bare ble startet og stoppet igjen kvelden før, uten og bli ruset litt, hender det jo at den har en liten tendens til og bli litt rå-

Skrevet
det kan hende at batteri kablene er stramm nok sånn at batteriet noen ganger greier ikke å gi strøm og noen ganger så greier den det.

Stram skruene for kabelene på batteriet.

Det har jeg sjekket;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...