Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siste fem siffrene av gamle bilen Navi enheten min stod i er kodet inn i den hos meg. Ikke at det ser ut til å ha noen som helst effekt.

Vet det har noe å si for DSP forsterkere blant annet hvor akutstikken følger modellen den er kodet for.. litt annen intern akustikk i en X5 enn i en E38 f.eks.

Når du er ferdig med å koble opp kan du sjekke om det var disse siffrene han kodet inn for degi Navien ved å gå på SET på hovedmenyen og holde inne MENU i 8-10 sekunder. Så får du opp servicemenyen :). Også der inne du må skru på perspektive view.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steffan, Det er han jeg har kjøpt av, så han er tydeligvis til å stole på. Har ihvertfall fått varene, så får vi bare håpe det virker. Følte det var å ta en sjanse å overføre så mye penger til en Litauer uten særlig mange tilbakemeldinger, men det ser bra ut. Har aldri fått noe som har vært så bra pakket før. :)

Høres bra ut Gunnar. Jeg må vente med å kjøpe noe sånn nå, litt annet som må handles før vinteren :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde EGENTLIG tenkt å sette inn to 78x160 takvinduer i helga, men så må jeg jobbe i stedet. Så da blir det verken bilskruing eller husbygging. :?

Kanskje jeg burde finne meg en jobb med litt mindre kaotiske prosjekter, enn så lenge livet ellers byr på mer enn nok å gjøre. Noen som trenger en maskiningeniør/produktdesigner (3D CAD)? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har man lagt om til vinterhjul...

På tross av 10-14 plussgrader tenkte jeg at jeg skulle være smart og spare felgene for saltskader nå siden det allerede er salt på veiene på østlandet... og så etter vasking veltet det ene fremhjulet på betongen da jeg skulle ta bilde av de. So much for å ta vare på felgene. Helvete så unødvendig! :(

Det ble noen små prikker i klarlakken på kanten noen steder. Noen som vet om det er noen god måte å fikse det på? Klarer jeg å slipe ned klarlakken med 1200-1600 papir og få det fint igjen? Irriterer vettet av meg, på felger som ellers er helt strøkne. Er på nippet til å bestille en ny felg!

s69ebi369inzxix57st4.jpg

Ellers var det jo selvfølgelig stusselig utseendemessig å få på vinterhjul 215/65-16", men jeg tror de veier halvparten av bakhjula i 20" (skal veies når jeg får tak i 2 stk LR2030 til badevekta), så jeg gleder meg til å prøve bilen igjen! :D

Forskjellen på sommer og vinter... det "lille" er for referansens skyld 215/65-16". :)

ph9nku7v0ibeum33my8h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka det med GPS da jeg fikk de på i vår, og i følge GPS viser den helt nøyaktig riktig med de hjula på.

Men må jo si at jeg stusser på forskjellen noen ganger selv også, siden den beregna forskjellen i rulleomkrets skal være kun 2%, eller 4.4cm. Den er nok mer!

Neste gang blir det en profil ned, til 245/35-20" og 275/30-20" eller der omkring. Ser bedre ut, men er mindre komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg har 70 på GPS har speedometeret 75. er ca samme fra 40 og oppover. har ikke sjekket i noe lavere fart.

jeg har 285/35/19 og 245/40/19 husker ikke helt hvor forskjellige de er i diameter. men syns jeg husker de ikke ser så alt for forskjellige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket det litt nøyere i dag, i dagslys. Er bare to steder, og det ser ikke så ille ut. Er nok bare klarlakken. Men får håpe en lakkerer kan fikse det slik at det ikke blir ulikt de andre, hvis jeg må få lagt på ny klarlakk. Kan hende han kan polere det bort - antar han har peiling på sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...