Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Er da ikke noe feil med Audi ;) Er vel bare BMW sin egen skyld at dem ikke har noen AWD med kurrant motor. For eks 2.0D eller noe slikt. Vet dem har kommet nå men de er ganske dyre enda.

Nå ligger jo denne mellom 325xi og 330xi et sted, så de har jo forsåvidt alternativer, men det ble for gammelt (og dårlig utstyrt) eller så var alternativet nyere enn Audien og dermed også en god del dyrere. BMW med AWD er attraktivt fordi vi er så mange entusiaster om så få biler med drift på alle fire. Får se neste gang vi bytter om alternativene er litt bedre.

Audi frister det, men som du sier, det må være av nyere typen osv osv.. Jeg kan ikke engang vente til bmw kommer med 2liter og turbo + 4x4 i 3serien.. det MÅ jo bare skje?! Nå har de tilogmed kommet med forhjulstrekk (billigste versjon X1)

Jøss.. det er jo litt nedtur da, menmen, det måtte jo komme før eller senere. Billigere å lage...

Nå ble det mye audi prat, hvordan står det til med E38 din? Er den like pen enda? :)

Nei, dessverre. Den hadde hatt godt av litt tid og kjærlighet igjen snart.

En del understellsdeler som må tas, pluss at det har kommet noen bobler under lakken noen plasser (det er vel på et par dører og under "stripa" på bagasjelokket, typisk sånt man ser når man vasker). Og så har den jo gått 250kkm, så det er en del steinsprut på frontfangeren (og litt på panseret). Bruker også en del motorolje, men det har den gjort så lenge jeg har hatt den. Ellers er den jo bra inni og teknisk og sånt, alt av dippedutter som navi, elektriske vinduer/gardin/luke/vippespeil, klima, kjørecomputer osv. virker og er bare å sette seg inn og vri om nøkkelen.

Vurderer salg nå. Vet ikke om jeg orker å begynne å skru, og så har vi to "tørste" biler nå, så kunne vel med fordel hatt noe som var litt snillere på forbruket. Men det er mye sjarm med den også. Deilig å kjøre, og får alltid mye oppmerksomhet. Treffer fortsatt folk som tror den er "ny"... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er da ikke noe feil med Audi ;) Er vel bare BMW sin egen skyld at dem ikke har noen AWD med kurrant motor. For eks 2.0D eller noe slikt. Vet dem har kommet nå men de er ganske dyre enda.

Nå ligger jo denne mellom 325xi og 330xi et sted, så de har jo forsåvidt alternativer, men det ble for gammelt (og dårlig utstyrt) eller så var alternativet nyere enn Audien og dermed også en god del dyrere. BMW med AWD er attraktivt fordi vi er så mange entusiaster om så få biler med drift på alle fire. Får se neste gang vi bytter om alternativene er litt bedre.

Audi frister det, men som du sier, det må være av nyere typen osv osv.. Jeg kan ikke engang vente til bmw kommer med 2liter og turbo + 4x4 i 3serien.. det MÅ jo bare skje?! Nå har de tilogmed kommet med forhjulstrekk (billigste versjon X1)

Jøss.. det er jo litt nedtur da, menmen, det måtte jo komme før eller senere. Billigere å lage...

Nå ble det mye audi prat, hvordan står det til med E38 din? Er den like pen enda? :)

Nei, dessverre. Den hadde hatt godt av litt tid og kjærlighet igjen snart.

En del understellsdeler som må tas, pluss at det har kommet noen bobler under lakken noen plasser (det er vel på et par dører og under "stripa" på bagasjelokket, typisk sånt man ser når man vasker). Og så har den jo gått 250kkm, så det er en del steinsprut på frontfangeren (og litt på panseret). Bruker også en del motorolje, men det har den gjort så lenge jeg har hatt den. Ellers er den jo bra inni og teknisk og sånt, alt av dippedutter som navi, elektriske vinduer/gardin/luke/vippespeil, klima, kjørecomputer osv. virker og er bare å sette seg inn og vri om nøkkelen.

Vurderer salg nå. Vet ikke om jeg orker å begynne å skru, og så har vi to "tørste" biler nå, så kunne vel med fordel hatt noe som var litt snillere på forbruket. Men det er mye sjarm med den også. Deilig å kjøre, og får alltid mye oppmerksomhet. Treffer fortsatt folk som tror den er "ny"... :shock:

Kan rette opp i feilinformasjonen min på X1. Fikk kontrabeskjed om at forhjulstrekk ikke dukker opp! Var ren trykkleif.. Noe som jeg ble lettet over!

Kanskje ikke greit å ha tid til å ordne med hus, biler, unger og jobb osv på en gang? :P hehe..

Om du skulle legge den ut for salg, hva hadde du tenkt deg av pris på den?

Jeg ser i grunn frem til vintersesongen nå.. bare kjøpe meg nye vinterdekk, så blir alt gull! Har du noe anbefalinger å komme med? Skal ha i dim 205/50-17 og kjøring stort sett bispeveien til og fra jobb, men også hytta noen turer og da er det som kjent snø.. hehe. Piggfritt er en selvfølge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Steffan!

Kanskje jeg skal ta meg turen ned dit å se.. Burde egentlig få rettet ut en felg.. Fått seg en liten bulk ser jeg.. og ristet noe, sitter høyre bak.. eller kanskje det kan gå med skikkelig avbalansering :P

Sorry OT, Gunnar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært veldig fornøyd med Continental Conti Viking jeg. Ikke prøvd 5ern som er nå, men var veldig fornøyd med 2 og 3.

Skal kjøre Nokian piggfritt (215/65-16") på 7ern i år, så det er jeg litt spent på. Nokian-opplevelsene mine fra før er at de har virket veldig myke til litt "inspirert" kjøring. Det fulgte med ganske bra Yokohama IceGuard i 225/45-17" til Audien. Spent på å prøve de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du greier å få lekt nok for det jeg Gunnar.. ;) Har ikke fått somlet meg å kjøpt noen dekk enda... heh.. Ting tar tid her i gården altså!

Men 195 Steffan!? Sikkert deilig å kjøre med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blir spennende detta gutta.

Ble inspirert av gutta boys etter jeg var på Rally Norway. Samt syns 225 ble for breit i fjord vinter. 195 dekka stemmer også veldig bra med org. dim. ift. omkrets, kun 8,81mm mindre :P

Men er litt spendt på hvordan disse dekka fungerer med 1850kg BMW, de er bløøøøte... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Blir nok antispinnlampe kontinuerlig det der Steffan, selv uten at det faktisk spinner. ;)

Kan jo oppdatere prosjekttråden litt nå da, siden jeg faktisk har gjort noe. Bytta løpehjulet mellom vannpumpa og dynamoen. BMW i Tønsberg hadde på lager, så det fikk jeg på dagen, og det var til og med billigere enn Mekonomen og GS. Fant også ut at reima (som ble byttet for ikke så lenge siden) var skadet på indre kant, så den ble også byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • 2 months later...

Hoi, beklager tregt svar.

Nå pleier jeg ikke huske så sykt langt bak i tid, men registrerer at du postet 1. januar, så hvis det var nyttårsaften, så stemmer nok det, men det var ikke jeg som kjørte. Madammen hentet noen som skulle til oss på nyttårsfeiring, og det var nok sånn 6-7ish. :)

Forøvrig, noen som har lyst på bilen?

Har ikke lagt den ut på Finn enda, siden vi ikke har erstatteren på plass enda, men det går mot salg, og den kan gå rimelig med diverse feil. Vi skal ha en liten tass som nr. 2 bil i stedet.

'96 (12/95) med 263.000km på telleren.

Masse gjort med den opp gjennom, hjullager, automatolje (hos BMW), masse understellsdeler både foran og bak er tatt, og mye motordeler (termostat og termostathus, vannpumpe, veiv og kamakslingssensor, oljeutskiller veivhusventilasjonen, toppdekselpakning). Nå er det dessverre litt plukk som har "bygget seg opp" over tid (noe rust som bobler frem og noe fishy i understellet), men bilen er i daglig bruk og fungerer helt fint.

- Avtakbart hengerfeste med skikkelige koblinger, bilen sier også fra om ødelagte pærer på hengere, trekker 1900kg. Bilen har dratt henger kanskje 10 ganger.

- El. vinduer rundt hele

- El. soltak

- El. E39 M5-speil med vippefunksjon og varme

- El. gardin i bakrute

- Sandbeige skinninteriør

- Varme i setene

- Multifunksjonsratt

- Original telefon med styring fra rattet og navigasjonen

- 16:9 widescreen navi pro med siste mulige navicomputer (MKIV som er DVD-basert), 3d-view og splitscreen.

- Nyeste kartverk for Europa (2010-01)

- Kjørecomputer

- CD-veksler

- Lyspakke med lys i innvendige og utvendige håndtak

- Siste versjon varmeapparatkontroll, uten pikselfeil

- Lister i dørtersklene fra 2001 740

- 30mm senk foran (fortsatt masse komfort)

- 2001 baklykter

- Hvite blink foran og side

- Nye ytre og indre lykteglass i frontlykter (de gamle var blitt gulaktige og masse steinsprut, dette var dyrt!)

- Ettermontert xenon i fjern og nærlys, fjernes på 3 minutter om man ikke vil ha det. Ser originalt og fint ut, blender ikke pga. litt nedjusterte linselykter.

- Skipose

- Doble blås bak

- Fjernstyrt sentrallås

- 2 originale fjernstyringsnøkler

Dekk og felger:

- 20" Breyton Spirit replikafelger kjøpt nye våren 2008, sammen med nye Falken FK452 i 245/40-20" og 275/35-20" dekk. Fortsatt mye mønster.

- 16" originale BMW-felger fra en 2001 740 med Nokian Hakkapelita RSi piggfrie vinterhjul. Faktisk har dette vært en kjempebil på vinteren.

Har også det som fulgte med da jeg kjøpte bilen:

- 16" originale "750-felger" med slitte sommerdekk.

- 16" stjerneeke med slitte vinterdekk.

Og i tillegg har jeg originale facelift sideskjørter og de nederste facelift dørlistene liggende. Kan medfølge.

Betaler forøvrig ca. 5 lapper i forsikring for full kasko og 16kkm.

Fantastisk cruisebil. :) Gi lyd hvis det er interesse - så kanskje vi kan ordne det uten å donere 400 spenn til Finn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de felgene er fra en 2000 mod 740 om det er noe forskjell. bare så du vet det :P 740`n er laget ca midt i 2000.

hvem forsikringselskap bruker du?

jeg fatter ikke hvordan du får den så lav. kanskje selskapene her hater oss. min bil er regget på min mor på noen og 50 år. 75% bonus. 16 000 km i året, full kasko. alle som kjører må være over 23 år. har trygg vesta og betaler litt over 12 000 i året på min 1998 728. finner ingen som er billigere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de felgene er fra en 2000 mod 740 om det er noe forskjell. bare så du vet det :P 740`n er laget ca midt i 2000.

hvem forsikringselskap bruker du?

jeg fatter ikke hvordan du får den så lav. kanskje selskapene her hater oss. min bil er regget på min mor på noen og 50 år. 75% bonus. 16 000 km i året, full kasko. alle som kjører må være over 23 år. har trygg vesta og betaler litt over 12 000 i året på min 1998 728. finner ingen som er billigere jeg.

send meg pm så kan jeg jo sjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...