jensemann23 Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 hva synes dere? Skal jeg sette de nye focal diskantene bak original-gitteret i døra slik at de ikke vises, eller skal jeg sette de på dashbordet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 blir jo penest hvis du setter de i døra, men hvis du vil ha lyden forfra må du jo se de i dashen da. er vel egentlig smak og behag da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IN_ur_DREAMs Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 Blir "drit" lyd me å ha dem i døra. Spiller jo feil vei. Får bedre diskant ved å ha dem på daskebordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 13, 2007 Forfatter Share Skrevet November 13, 2007 har allerede satt dem i døra nå, er ikke ferdig å koble.. men blir det såå drit lyd da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 nei det blir det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Smaksak.. Du blir helt sikkert fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Det optimale for diskantene er at de "peker" mest mulig mot ørene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Det optimale for diskantene er at de "peker" mest mulig mot ørene dine. Hvorfor det?? Jeg liker ikke at diskantene er for mye on-axis da kan den bli for streng for meg. +at om du plasserer dem på denne måten favorittiserer du en stitteplass i bilen veldig. Det jeg er enig med i forhold til plasseringen til trådstarter er at jo lengre opp og frem du får dem. Jo lengre kommer en vekk fra hver enkelt diskant, og det blir mindre forskjell på lengden fra øret enn om dem står i døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Om den blir for streng for deg kan du jo stille ned diskanten litt. Dette er jo ikke noe å diskutere...Om oppsettet ditt ellers er riktig, er det beste/mest riktige at diskanten peker mest mulig mot øret, samt at øret har en viss avstand til diskanten (som du nevnte i posten over her) og at L og R står litt fra hverandre. Dette gjelder både hjemmestereo og bilstereo. Men man må jo ikke glemme at smaken er som baken. Pluss at jeg bare legger ut tommelfinger-regelen her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå